B58. Spark plugs. Special procedure

Šajā postā - konspektīvi par servisa procedūru, kas ISTA ir nosaukta kā: 

Special procedure ''Cleaning and checking of ignition system''.


Problēmas cēlonis: braucot ar dzinējam neadekvāti mazu noslodzi, aizdedzes sveces tiek pārklātas ar oglekli. Oglekļa kārtiņa traucē korektu dzirksteles veidošanos, tādēļ parādās misfires pat pie neliela aizdedzes sveču nolietojuma.


Risinājums: nelabvēlīga braukšanas režīma apstākļos regulāri izveikt aizdedzes sveču attīrīšanas procedūru.


Kuros režīmos parādās misfires? Šiem dzinējiem vistrauslākie ir sekojoši režīmi:

a. tukšgaita pilnīgi uzsildītam dzinējam;

b. ļoti maza pieprasītā grieze (lēna bremzēšana ar dzinēju, bet ne tik strauja, lai ieslēgtos Overrun režīms);

c. pārejas režīmi (strauja pieprasītās griezes un/vai RPM maiņa). Šajos apstākļos problēmas apstiprinājums: skaļš (skaļāks kā parasti/normāli) popkorns*.

*Piezīme. Attiecas uz auto ar uzinstalētu Performance and Sound kit; Sport un Sport Plus režīmos.


Būtiska nianse: šiem dzinējiem (pretrunā ar BMW AG minēto tehniskajā literatūrā) NETIEK izmantots multi-ignition (par to, kādēļ - lasiet šeit). Attiecīgi, ja kādā cilindrā gadās misfire, svece netiek nožāvēta. Šī iemesla dēļ šie dzinēji ir jūtīgi pret atkārtotiem/group misfirēm. Tādēļ problēmas var sākties arī citos, it kā ''drošajos/stabilajos'' darba režīmos - pietiek ar vienu/diviem misfirēm pārejas režīma laikā.


Kādos gadījumos šī procedūra palīdz?

Šī servisa procedūra palīdz, ja nav problēmu ar aizdedzes spolēm (sīkāk šeit) vai aizdedzes svecēm (tās nav nolietotas), ja dzinējam nav problēmu ar VANOS jitter (vairāk šeit).


Cik ātri tiek piesārņotas sveces?

Mans ziemas perioda braukšanas profils ietver vismaz 60% (pēc motor hours) braukšanu ārpus apdzīvotām vietām ar ātrumu 80..100km/h. Šādā režīmā BMW (piegādātājs: NGK) sveču tīrīšana nepieciešama ik pēc 4000 .. 5000km. Subjektīvi šķiet, ka NGK/OEM sveces piesārņojas ātrāk un problēma ir izteiktāka. Abas sveces vizuāli ir ļoti līdzīgas, vizuāli salīdzinot ir grūti atšķiramas (bet tas nenozīmē, ka tās ir 1:1 kā BMW dīlera tirgotās). Neiesaku instalēt citas, piem. Champion sveces (sīkāk šeit un šeit).


Kā aktivizēt tīrīšanas procedūru?

Pēc auto identificēšanas un pilna testa, atveram šķirkli: Power train/Engine electronics/Misfire detection.


No menu piedāvātā izvēlamies 3. opciju: Special procedure ''Cleaning and checking of ignition system''.

Procedūras laikā dzinēja apgriezieni tiek paaugstināti līdz 2600 RPM.



Procedūras ilgums: 5 minūtes.

Pēc procedūras tiek noslāpēts dzinējs - tas ir normāli.

Apstiprinājums, ka procedūra pabeigta sekmīgi.

Piezīme: stipri piesārņotu sveču gadījumā es iepriekšminēto procedūru veicu divas reizes pēc kārtas.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām