B58. VANOS remonts. Part 2

Paldies Inchcape Latvija kolektīvam - servisa menedžerim Normundam Pētersonam; mehāniķiem, kas remontēja manu auto; menedžeriem, kas cīnījās par garantijas tiesībām. Šoreiz varu teikt tikai atzinīgus vārdus - atstāju auto un atslēgas, pēc 2 dienām - saņēmu auto un atslēgas. Tieši tik vienkārši. 


Atgriežoties pie tehniskām lietām.

Problēmas simptomi: 

a. grūdienveida paātrināšanās (un griezes uzturēšana). Īpaši izteikti - pussiltam dzinējam;

b. robusta dzinēja reakcija uz pieprasītās griezes izmaiņām;

c. nemierīga tukšgaita.

Kļūdu DME atmiņā nav. ''Veco'' VANOS testu DME iziet sekmīgi. Jaunais VANOS tests (pieejams ISTA no 2022. gada sākuma) feilo.


Testu atšķirības.

Vecais VANOS tests (testa sekvenci atkārto vairākas reizes):

a. aizver VANOS vārstu, skatās sadales vārpstas pozīciju un tās jittering; salīdzina ar reference pozīciju;

b. aizvirza sadales vārpstu aktuālajā pozīcijā, skatās aktuālo pozīciju un tās jittering.

Jaunais VANOS tests (testa sekvenci atkārto vairākas reizes):

a. aizver VANOS vārstu, skatās sadales vārpstas pozīciju un tās jittering; salīdzina ar reference pozīciju;

b. aizvirza sadales vārpstu aktuālajā pozīcijā, skatās aktuālo pozīciju un tās jittering;

c. papildus: izmaina sadales vārpstas pozīciju relatīvi par 40 grādiem (attiecībā pret referenci).

Pieļaujamais jittering/pozīcijas nobīde abiem testiem: +/-5 grādi. 

Tieši šī VANOS mezgla aizbīdīšana par 40 grādiem izrādījās kritiska un arī formāli apstiprināja problēmu/kalpoja par pierādījumu gan dīlerim, gan apdrošinātājam.


Expert mode, VANOS, pēc remonta:


Attēlā: abu sadales vārpstu pieprasītās un uzturētās pozīcijas (absolūtajās mērvienībās un relatīvi pret reference pozīcijām); vārstu PWM dati. Visas līknes - ideāli stabilas!


Attēlā - iezoomotas vārstu PWM vērtības:

Lai uzturētu stabilas sadales vārpstu pozīcijas, vārstu PWM (Axys 3) mainās tikai +/-1..2%. Izcils rezultāts! 


Lūk, kā izskatās uzdotās un uzturētās izplūdes sadales vārpstas (tā bija problemātiskākā) pozīcijas pirms un pēc remonta.

Pirms remonta:


Pēc remonta:


Pievērsiet uzmanību Y ass mērogam: pirms remonta izplūdes sadales vārpstas pozīcijas jittering (melnā līkne) bija +/-10 grādi (Axys 2), pēc remonta tā ir samazinājusies līdz +/-1 grādam, t.i.: 10 reizes! Turklāt, kā redzam, DME vairs ''nerausta'' sadales vārpstas uzdoto pozīciju!

Es apzināti neaizkrāsoju auto VIN - lai tas kalpo par pierādījumu, ka redzams tieši tā paša auto tieši tas pats menu.


Tukšgaita pēc remonta:

Visu cilindru darbība (Axys 2) - ideāli vienmērīga; mehāniskā efektivitāte - identiska, tās atšķirība nepārsniedz +/-1..2%. Ideāli!

Valvetronic darbs pēc remonta:
Zilā krāsā - vadības motora rotora pozīja. Kā redzam, pozīcija ir ļoti stabila, mainās par +/-5..10 grādiem (Axys 3) 20 sekunžu laikā. 

Dzinēja darbs pēc remonta:
a. pilnīgi pazudusi rāvienveida paātrināšanās; ļoti maiga reakcija uz akseleratora pedāli;
b. ļoti kvalitatīva tukšgaita. Vibrācija no dzinēja - nulle pat aukstam dzinējam. Sēžot mašīnā, nav iespējams noteikt, strādā vai nestrādā dzinējs;
c. samazinājies degvielas patēriņš. It īpaši ātrumos 70..100km/h.

Beidzot šis dzinējs darbojas tā, kā tam būtu jādarbojas! Kā jādarbojas premium segmenta auto.


Interesanti, ka BMW AG no šī remonta vietējam dīlerim lūdza saglabāt tieši solenoīdus
Jāatzīmē, ka vienam solenoīdam ass pārvietojās grūdieniem - tai bija būtisks izdilums. Šis gan ir fail no ražotāja puses! Slīdgultņiem vajadzēja būt no tāda materiāla, kas neveido ass izdilumu! Pieņemu, ka arī šis izdilums var būt (it īpaši - lielāku nobraukumu gadījumā, pat, ja eļļa mainīta ļoti bieži) daļa no problēmas cēloņa.
Diemžēl, vārsti bija izmesti miskastē, tos aplūkot man neizdevās. Lūk, jauna vārsta attēls:

Vārsta diametrs ap 12mm, sietiņš ir ļoti, ļoti smalks! Nav šaubu, ka šis sietiņš aizsērēs, ja eļļa netiks laicīgi mainīta. Sadales vārpstas (pirms remonta) svārstībveida jittering liecina tieši par šī sietiņa aizsērēšanu - būtiski samazinās vārsta reakcijas laiks. 




Komentāri

  1. Tev nu gan nav kur nervus likt lai cīnītos par garantiju :D

    Pastāsti kā rodas tās 150e izmaksas par eļļas maiņu, palika interesanti. Redzot tādu ciparu paliek skaidrs kāpēc elektrisko mašīnīšu fani kladzina "nav vajadzīgas apkopes" [kas, protams, ir muļķības], bišķi ir starpība pret manu 20-25e vērto eļļas kanniņu un 5e vērto filtru :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. elljas mainja 16 EUR+PVN; filtrs 18+PVN; ellja 109+PVN (19+PVN/litraa). Nu, un standarta 10..15% atlaide. Es gan pat savam E60 elljas mainjaa teereju vismaz 100 naudas. Leetaak nesanaak.

      Dzēst
    2. Un kā tas E60 sotaks salasās?

      Dzēst
    3. kvalitatiiva ellja, elljas filtrs, mainja.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām