Popkorns un CO katalizators
Ar auto nesaistīts cilvēks varētu jautāt - kāds gan sakars šiem abiem? Benzīna dzinēju faniem gan saikne ir skaidra. Katram cienījamam sportiskam auto ir jārada popkorns. Savukārt, TA emisijas testu veikšanai nepieciešami CO katalizatori. Un kas svarīgakais - popkorns esot CO katalizatoru ienaidnieks. Katrā ziņā, tā apgalvo chip tuneri, kas piedāvā ''aktivizēt'' popkornu.
Šajā postā es rakstīšu lietas, kas noteikti nepatiks komūnas lielākajai daļai. Un pilnīgi noteikti - nepatiks daudzajiem chip tuninga piedāvātājiem un dzinēju modificētājiem.
Kad es iegādājos savu F32 LCI, 440i, man pavērās iespēja palielināt dzinēja jaudu, nopērkot BMW AG piedāvāto Peformance and Sound kit. Par šo kitu vairāk lasiet šeit.
Nevienam nav noslēpums, ka šis kits izmaksā ap 5500 .. 6000 EUR, uzstādīšanu ieskaitot. Jā, tas ir dārgs prieks. Kits sastāv no izplūdes muffler daļas un DME (u.c. moduļu) programmatūras upgrade.
Daudzi man ir jautājuši - kāpēc tu maksāji tādu milzu naudu, ja ir lētāki risinājumi? Ir JB4, kas izmaksā būtiski lētāk un neprasa iejaukšanos DME. Ir chip tuning opcijas (ap 400 .. 500 EUR solīdā kantorī) un izplūdes alternatīvas (kas izmaksātu ap 1000 .. 2000 EUR).
Mana atbilde vienmēr ir bijusi nemainīga - diemžēl, visi chip tuning modificētie dzinēji, ko esmu redzējis, ir strādājuši limp mode. Ar mazākām vai lielākām blaknēm. Es vēlējos risinājumu bez blaknēm.
Kas jāsaprot ar blaknēm? Nekvalitatīva tukšgaita, nestabila darbība gaitā, kļūdas par nesasniegtu boost spiedienu smagākos darba apstākļos (karsts, sauss laiks, zema spiediena/kalnu apstākļi), utjpr. Bet, papildus šim ir vēl viens (man - būtisks) apstāklis.
Kā viens no kritērijiem korektai dzinēja darbībai - CO katalizatoru darba resurss.
Es esmu runājis ar daudziem chip tuneriem, viņu visu vienots viedoklis: gribi tūnēt savu B58, stock izplūdi (CO katalizatoru) noliec priekš TA. Pārējā laikā - lieto catless izplūdi. Kāpēc? Jo CO katalizators nākošo TA nesagaidīs. Neizturēs slodzi.
Pēc Performance and Sound kit uzstādīšanas esmu nobraucis gandrīz 300.000km. Tas ir daudz, ja ņem vērā, ka manā mītnes valstī privātā autotransporta gada vidējais nobraukums ir ap 15.000km (tātad, esmu nobraucis ap 20 gadu ''normu''). Šajā laikā 99% esmu braucis Sport/Sport+ režīmā. Ar iespaidīgu popkornu Overrun režīmā.
Pēdējās TA emisijas testi (veikti ar ap 380.000km odometrā) uzrādīja rādījumus, kas ir ap 15 reizēm zem pieļaujamās normas: 0.02 CO un 18ppm HC (normas: 0.3% CO un 200ppm HC).
Papildus šim jāpiezīmē, ka mana auto CO katalizators ir dabūjis arī neplānotu papildus slodzi:
a. pirmā īpašnieka laikā dīleris nespēja atrisināt misfiru problēmas (par ko liecināja haotiski mainītās aizdedzes sveces un spoles);
b. auto uzstādītais IGLA imobilaizers provocēja crash, ja netika pareizi ievērota tā deaktivēšanas sekvence;
c. auto diezgan daudz reizes ''nokrešoja'' - tam par iemeslu bija gan problēmas ar 6.tā cilindra aizdedzes spoli, gan mani eksperimenti ar misfire identificēšanu un dzinēja uzvedību pēc to (misfiru) izprovocēšanas.
Neskatoties uz iepriekšminēto, pat pēc 300.000km man nav ne mazāko problēmu iziet TA. Savukārt, alternatīvais risinājums paredz, ka pat 15 .. 20.000km ir garantēti fatāli CO katalizatoram. Kādēļ tā? Acīmredzot, pie vainas nav popkorns, bet gan - nekorekts degmaisījums. Kādēļ degmaisījums pēc chip tuninga kļūst nekorekts? Acīmredzot tādēļ, ka tūnings tiek veikts... Ne pārāk korekti (negribu nevienu aizvainot, tikai konstatēju faktus).
Lūk, šajā brīdī, domāju, ka mani argumenti pārliecina - jā, ir starpība, kādu risinājumu izvēlēties. Protams, katra paša izvēle, kādu risinājumu lietot - BMW AG piedāvāto, vai lētāku ''alternatīvu''. Es izvēlējos ražotāja piedāvāto un - nenožēloju. Ne reizi neesmu redzējis kļūdas par nesasniegtu boost spiedienu, par liesu/treknu degmaisījumu. Ne reizi dēļ iepriekšminētajām problēmām nav atslēgts turboagregāts. Pat braucot kalnu apvidū, vasarā, sausā un karstā laikā.

Komentāri
Ierakstīt komentāru