B58. Misfires. Eksperiments

Ņemot vērā B58 problēmas ar misfiru identificēšanu, es nolēmu veikt virkni eksperimentu. Eksperimenta mērķis - papētīt, kā B58 sokas ar dažādu cēloņu misfirēm. Un pārbaudīt, vai man ir taisnība par to (simptomi rada aizdomas), ka Bosch tomēr izmanto kloķvārpstas griešanās nevienmērību, lai noteiktu misfires CO katalizatora sildīšanas laikā (pirmajā minūtē pēc dzinēja starta).

Misfires var radīt vairāki iemesli - gan nekorekts degmaisījums, gan vāja aizdedze. Aizdedzes problēmu gadījumā arī iespējami vairāki varianti - gan spoles defekti, gan aizlieta svece, utml. Atkarībā no aizdedzes defekta, mainās (vai nemainās) dzirsteles veidošanās laiks. Arī nekorektu dzirsteles veidošanās laiku DME var izmantot, lai identificētu misfires. Vai DME izmanto šos datus un kā ar to sokas - par to turpinājumā.


Uzmanību - nemēģiniet atkārtot šādus eksperimentus! Jūs varat gūt nāvējošu elektrotraumu!


Eksperimentā es izmantoju jaunu Magneti Marelli aizdedzes spoli. Eksperimentus veicu ar 2. cilindru. Spoli es pieslēdzu korekti, bet nenostiprināju. Lai provocētu misfires, es pakāpeniski vilku ārā spoli no ta paredzētās pozīcijas. Šādi es palielināju zudumus spoles augstsprieguma ķēdē - daļa enerģijas tika zaudēta izlādē gaisā.

Vispirms pavilku spoli ārā aptuveni 1cm. Lūk, kā tas izskatījās:


Pilnīgi nekādas atšķirības dzinēja darbībā. Ne CO katalizatora warm-up fāzē, ne tad, kad tā beigusies. Dzinējs darbojās ideāli.


Izvilku spoli vairāk. Aptuveni 2cm no paredzētās pozīcijas:


Nulle efekta! Dzinējs darbojās ideāli!

Palielināju gaisa spraugu vēl par kādu cm. Nekādas reakcijas! Man jau radās doma - varbūt šim dzinējam pēkšņi pat nevajag aizdedzi? Katrā ziņā, pirmais secinājums - šo aizdedzes spoļu enerģija ir milzīga! Šīs enerģijas rezerve ir milzīga! Nē, šis dzinējs nav unikāls - pamatīga dzirksteles enerģija ir katram rūpnieciski izstrādātam dzinējam. Attiecīgi, ja dzinējam ir misfires, nav jāinstalē jaudīgākas spoles - tā ir cīņa ar kādām nenovērstām problēmām!

Kad man neizdevās panākt misfires vienkāršām metodēm, rīkojos sekojoši:


Es palielināju gaisa spraugu un izmantoju knaibles kā papildus ''slodzi''. Knaibles noliktas uz Rail - iezemētas. Daļai enerģijas vajadzētu ''atdurties'' pret knaiblēm.

Jā, šāds risinājums sniedza efektu. Beidzot parādījās pirmās misfires!

Uzreiz pēc dzinēja iedarbināšanas (133. sekundē) viss gan izskatās smuki:


Bet, pēc īsa brītiņa pamanāmi pirmie misfires:

165. sekundē ir pilnvērtīgs misfire, to DME pamana. 171. sekundē ir partial misfire, to DME nepamana. Taisnības labad jāatzīmē - turpinās CO katalizatora sildīšana, dzinēja darbība ir nevienmērīgāka kā parasti tukšgaitā. Šādi partial misfires arī varētu netikt uzskatīti par problēmu.

182. sekundē ir PALIELINĀTA  ''bojātā'' cilindra mehāniskā enerģija - DME identificē misfire (rit CO katalizatora sildīšanas posma pēdējās sekundes). Kāpēc enerģija ir palielināta? Citi cilindri nebūs pie vainas - šajā režīmā netiek izmantota vector tipa tukšgaitas izlīdzināšana. Notika priekšlaicīga aizdegšanās? DME identificēja nekorektu Combustion laiku? Šobrīd man jautājumu ir vairāk kā atbilžu. Tomēr jāsecina - šajā (CO katalizatora sildīšanas) posmā DME diezgan korekti atpazina visas aizdomīgās situācijas.
Lūk, iezoomots attēls:

Kā redzam, pamatīgs enerģijas ''pīķis''. Ļoti eksotisks iemesls šādam eventam varētu būt - degviela tika aizdedzināta dwell perioda sākumā, nevis beigās! Iemesls - šajās aizdedzes spolēs nav ietvertas diodes (tās bija iepriekšējo/pirms-DI paaudzes dzinēju neatņemama sastāvdaļa). Šī teorija būs jāpārbauda!


Lūk, minūti pēc dzinēja iedarbināšanas (atcerieties - tieši CO katalizatora sildīšanas perioda beigās, tas ir zīmīgi) tiek dzēsts 2. cilindra misfire skaitītājs.


252. sekundē ir partial misfire, DME to nepamana. Kopš beidzās CO katalizatora sildīšanas fāze, DME pēkšņi īsti nesokas ar misfiru noteikšanu!

Lūk, iezoomotas nākošās pārdesmit sekundes:

Redzam vairākus partial misfires:

DME nepamana nevienu no tiem!

Izskatās, ka CO katalizatora uzsildīšanas fāzē DME kļūst īpaši ''redzīgs'' - manas aizdomas bija pamatotas!
Paskatīsim, kā DME sokas ar grupveida misfiru atpazīšanu. Gaisa spraugu es palielināju vēl mazliet, un - jā, nu dzinējs sāka darboties uz 5 cilindriem!

196. sekundē tiek iedarbināts dzinējs. 2. cilindrā - nepārtraukti misfires. Sākot ar 200. sekundi (4 sekundes pēc starta) DME sāk reģistrēt misfires. Misfiru pieauguma ātrums ap 10 misfirēm/sekundē, kas nozīmē - DME atpazīst katru misfire! Teicami! Turklāt, neviena viltus misfires identificēšana kādā citā cilindrā!

Diemžēl, nepārtrauktu misfiru metode ilgtermiņā neder (DME atslēdz sprauslu ''bojātajam'' cilindram), tādēļ turpinu eksperimentus ar relatīvi retākiem misfirēm. Lūk, nākošais tests, ik pa brīdim provocējot kādu misfire:

Dzinējs tiek startēts 0. sekundē. Līdz 20. sekundei ir 4 nekorektas 2. cilindra efektivitātes eventi, visus DME pamana. Izcili!

21. un 26. sekundēs nekorekta 2. cilindra darbība, DME pamana abus eventus. 31. sekundē strīdīgs partial misfire; DME to nepamana.

46. un 54. sekundē divi misfires, abus DME pamana. Teicami! Bet, kas vēl interesantāk: 56. sekundē pēkšņi tiek dzēsts 2. cilindra misfiru skaitītājs. Atkal - tieši CO katalizatora sildīšanas fāzes beigās!

Nākošajā attēlā - kā DME sokas ar misfiru atpazīšanu pēc CO katalizatora uzsildīšanas fāzes:

194. līdz 196. sekundēs redzam grupveida misfires, bet DME pamana kādus 6 gab. (grafikā redzami vismaz 15 .. 25 misfires). 199. līdz 201. sekundei ir nepārtraukti grupveida misfires (vismaz 8 .. 9 gab.), DME pamana tikai 3. 204. līdz 206. sekundē ir atsevišķi misfires, ar to atpazīšanu DME sokas labāk.

Šeit gan jāpiezīmē - visi šie misfires ir izraisīti ''aizdedzes defektu'' dēļ, kas izpaužas arī kā būtiski īsāks combustion time. Ja combustion time paliek (kaut puslīdz) korekts, DME (tukšgaitā, PĒC CO katalizatora sildīšanas fāzes) šādus misfire neatpazīst vispār. Precīzāk - piespiedu kārtā izliekas neatpazīstam vairāk kā minūti (par to vairāk šeit).

Šādu ''aizdedzes problēmu'' misfiru gadījumā DME it kā rīkojas korekti - uzreiz fonā atslēdz bojātā cilindra sprauslu. Attiecīgi - izpaliek dūmi un kodīga smaka no izplūdes. Tiesa gan - arī pēc šādiem misfirēm mani gaidīja pārdsteigumi, bet par to - turpinājumā.

Šīs daļas nobeigumā - kā DME sokas ar Combustion time mērījumiem?

Līdz 28. sekundei 2. cilindra aizdedzes spole atrodas paredzētajā pozīcijā. 32. sekundē esmu to izvilcis aptuveni 1 .. 1.5cm ārā. 41. sekundē spole izvilkta par ap 2 cm.
44. sekundē spole tiek izvilkta par ap 3 cm ārā. Kā redzam, DME identificē stabilu (un būtiski saīsinātu) Combustion laiku.

74. sekundē es sāku ievietot spoli atpakaļ ligzdā. 77. sekundē spole ievietota korektā pozīcijā. Viss kārtībā, DME korekti mēra Combustion time.

Turpinājums šeit.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām