B58. Misfires. Eksperiments. Part 2

Eksperimenta pirmā daļa lasāma šeit.

Šajā daļā - paskatīsimies, kādas kļūdas DME ierakstījis savā atmiņā.



Dažas lietas paliek nemainīgas - ''vairāku'' cilindru problēma; atslēgts turboagregāts.
Interesantākā sadaļa - DME korekti identificējis Combustion laika problēmas pareizajā cilindrā. Paskatīsim šīs kļūdas tuvāk.

Nav zināma matemātika pieļaujamai Combustion time atšķirībai starp cilindriem, bet redzam - trauksme ir celta gadījumos, kad bojātā cilindra Combustion time ir aptuveni 4 reizes īsāks kā korekti strādājošiem cilindriem.

Ar pārāk īsu Combustion time gan viss ir vienkārši, tā kļūdas threshold: 0.5 ms.
Viss izskatās korekti. Pārsteidzoši.

Tiesa gan, ar time stamp viss ir interesantāk!

2. cilindra misfires ir pamanītas divas reizes:
a. kad CO katalizatora sildīšanas laikā dzinējs sāka strādāt uz 5 cilindriem;
b. 3:02, kad veicu eksperimentu tieši CO katalizatora uzsildīšanas fāzē. Lūk, kā tas izskatījās:

23. sekundē pēc dzinēja starta es sāku vilkt ārā spoli no ligzdas, lai imitētu misfires. Spole netika izvilkta tik daudz, lai DME reģistrētu neatbilstošu Combustion laiku (kļūda par to netika ierakstīta - tas ir būtiski!). Kā redzam, kādas 10 sekundes DME izliekas neko ''nemanām'', tad pēkšņi sāk ''pamanīt'' misfires.
Lūk, turpinājums:
Misfiru identificēšanas ātrums: 5 .. 6 eventi/sekundē, t.i.: DME atkal sekmīgi identificē VISUS misfires!

Un šeit kontrastam - misfiru provocēšana sākta pēc CO katalizatora sildīšanas fāzes:
15 sekunžu laikā tiek provocēti group misfires, DME reģistrā tikai TRĪS (reālais misfiru skaits - kādas 10 reizes lielāks)!

Jā, man nav ne mazāko šaubu - šeit atkal Bosch krāpjas. CO katalizatora uzsildīšanas fāzē tiek skatīti kloķvārpstas griešanās dati.



Ar Combustion time tolerances un absolūtās vērtības kļūdām viss kārtībā - tās reģistrētas tieši tad, kad bija jāreģistrē! 

Secinājumi pēc eksperimenta:
a. DME korekti mēra Combustion laiku un korekti reģistrē kļūdas par tā neatbilstību;
b. tā kā Bosch nedrīkst mērīt kloķvārpstas griešanās ātruma izmaiņas (un pēc tās identificēt misfires), tad ar dubultu centību ''strādā'' ar Combustion laika datiem. Tiesa gan, tolerances kļūdas datu koridors ir ļoti plašs un gandrīz sakrīt ar minimālo Combustion laiku. Šajā situācijā tolerances kļūdas pievienotā vērtība ir apšaubāma;
c. CO katalizatora uzsildīšanas fāzē Bosch DME tomēr ''mistiski'' ļoti korekti redz misfires. Izskatās, ka šeit notiek krāpšanās - paralēli Combustion time un akselerometra datiem, tomēr tiek skatīta arī cilindru mehāniskā efektivitāte;
d. identificējot Combustion laika problēmas (kā arī - misfires CO katalizatora sildīšanas laikā) DME uzreiz korekti atslēdz bojātā cilindra sprauslu.


Izskatās, ka Bosch cīņa ir diezgan izmisīga. Līdz šim brīdim DME reakcija mani nepārsteidza, bet - ja nebūtu pārsteigumu, nebūtu arī šī eksperimenta 3.daļas. To lasiet šeit.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām