B58. Misfires. Eksperiments. Part 3
Es ieteiktu katram B58 īpašniekam, nopērkot auto, izdalīt neierobežotu daudzumu Xanax vai kāda līdzīga sedatīva medikamenta.
Jūs jautāsiet - kāpēc?Pabeidzis eksperimentus, es 2. cilindra ligzdā ievietoju ''pareizo'' aizdedzes spoli (eksperimentam paredzētā netiks izmantota ikdienas braukšanā). Visam taču jābūt kārtībā, vai ne? Ieslēdzu dzinēju.
Pēc dažām sekundēm sākās pāris misfires, sekundi vēlāk - kāds no cilindriem jau bija atslēgts. Auto sāka vibrēt. DME sāka susināt sveces - no motortelpas sākās pazīstamā kaukšana.
Diemžēl, situācija palika tikai sliktāka. Dūmu mākoņi no izplūdes, kodīga smaka. Auto vibrē, dzinējs raustās, EML mirgo.
Slēdzu klāt ISTA, lai, cik iespējams, iemūžinātu šo eventu.
Attēlā redzam:
a. visu cilindru Combustion time ir korekts (nav mana kļūme, ievietojot/pieslēdzot aizdedzes spoli);
b. nenormāls misfiru skaits identificēts 3. (!) cilindrā, tam seko 2. cilindrs;
c. trešajā vietā - 4. cilindrs, kuram ari esot ļoti liels misfiru skaits.
13. sekundē misfiru skaitītāji tiek dzēsti, to skaitīšana atsākas no jauna. Nu secība sekojoša (sākot ar max): 2./3./4., arī atlikušajos cilindros esot problēmas!
Pilnīgs dzinēja crash!
Vai nav iespaidīgi?
Vēl iespaidīgāki ir šo daudzo ''damaging'' kļūdu atribūti:
Iemesli? Nepietika vietas sarakstā?
Tajā pat laikā, ir 3(!) ieraksti par degvielas daudzumu bākā. Pietiktu ar vienu - degvielas daudzumu sūkņa pusē.
Tajā pat laikā, ir ČETRI(!) ieraksti par coolant/dzinēja temperatūru.
Uz šī fona smieklīgs šķiet ieraksts par Ambient pressure. Varbūt Bosch paredz kādas globālas nenormālības? Ir bijusi pieredze, kad masveida misfires izraisa pilnīgi nekorekts gaisa spiediens? Varbūt Bosch gatavojas darbināt šos dzinējus kosmosā?
Iemesls šim crash?
Iemesls ir gana triviāls - tā kā Bosch (pēc CO katalizatora sildīšanas fāzes) ''neredz'' misfires (ja Combustion time paliek puslīdz korekts), visas LTFT ''saiet sviestā''. Vairāk par šo problēmu šeit.
Mans necilais viedoklis - DME algoritmi šādā situācijā ir pilnīgs fail. Redzot būtiskas nenormālības patērētā gaisa apjomā, dzinēja mehāniskajā efektivitātē, izplūdes gāzēs - kāda jēga ir (būtiski) mainīt LTFT? Šāda izmisīga ''adaptēšanās'' noved pie viena - pie skarba dzinēja darbības crash pēc tā restarta (ja iemesls ir kāda cilindra misfires un problēma pazūd pēc restarta).
Misfires ir benzīna dzinēju populārākā problēma. Dēļ pāris sekunžu misfirēm auto dzinējs nonāk stadijā, kad auto uz servisu jāved ar evakuatoru! Cienījami, Bosch!
Problēmas risinājums? Dzinēja pāradaptēšana. Protams, misfiru cēlonis jānovērš - domāju, par to strīdu nav.
Komentāri
Ierakstīt komentāru