B58. Misfiru sāga turpinās. Part 2

Šajā postā - misfiru eksperimentu turpinājums. Ja jau DME pats neredz misfires, kas būs, ja šai problēmai lūgšu pievērst visu tā uzmanību?

ISTA izvēlējos Misfire detection testa moduli. 



Testa pirmā daļa ir analoga ar iepriekšējā postā aprakstīto, papildus tiek pārbaudīta degvielas spiediena krišanās ar izslēgtiem sūkņiem. Jā, kā parasti - nekādas problēmas identificētas netika.

Mani vairāk interesēja testa otrā daļa - aizdedzes sveču ''tīrīšana''. Šajā testā 5 minūtes tiek karsētas sveces, lai no tām nodedzinātu sakrājušos oglekli. Šiem (B sērijas dzinējiem) ogleklis uz svecēm sakrājas tad, ja dzinējs tiek izmantots saudzējošā režīmā. 


Kāpēc man bija aizdomas par oglekļa sakrāšanos uz svecēm?

a. mana vasaras izbraucienu sesija pa Eiropu bija beigusies, vietējie izbrauceni - ar nelielu vidējo ātrumu;

b. pēdējie pāris tūkstoši km bija izteikti mierīgā režīmā;

c. vairākas reizes vismaz pusstundu auto tika turēts tukšgaitā;

d. diezgan daudz motorstundu braukšanas ātrums bija vien daži desmit km/h.

Braukšanas profils - katastrofāli neatbilstošs šim dzinējam! Un saldajā ēdienā - brītiņu pirms ierakstītās kļūdas par CO katalizatora veiktspēju, es degvielu ielēju diezgan apšaubāmā DUS.


Kā tiek tīrītas sveces šīs servisa procedūras laikā? No ražotāja - nulle informācijas. Es varu iedomāties divus veidus:

a. degviela tiek aizdedzināta iesmidzināšanas porcijas sākumā. Attiecīgi - degviela deg tiešā sveces tuvumā. Lai procesu padarītu ilgāku, var samazināt Rail spiedienu;

b. degviela tiek aizdedzināta brīdī, kad virzulis (kustoties augšup kompresijas ciklā) ''aizsviež'' degvielu tuvu svecei. Šo ideju, piemēram, izmantoja VW grupas auto FSI dzinējos, tiem strādājot Stratified charge režīmā.


Pēc sveču attīrīšanas es pamanīju pirmo atšķirību - popkorns bija kļuvis daudz, daudz klusāks! Skaļie sprādzieni no izplūdes - pazuduši pilnīgi! Nu popkorns (atkal) vairāk atgādināja dobju burbuļošanu, nevis petardes sprādzienus.

Otra atšķirība - dzinēja darbība ir kļuvusi plūdenāka!

Bet, lai nebūtu tikai subjektīvais viedoklis, piedāvāju salīdzināšanai.


Tukšgaita pirms sveču tīrīšanas:




Un šeit - tukšgaita pēc sveču tīrīšanas:


''Zobiņi'' ir palikuši mazāki!

Un šajā attēlā: ļoti maza pieprasītā grieze (6.ātrums; ap 90km/h, ekonometra rādījums: ap 3 l/100km).


Dzinējs strādā vienmērīgi! Kāpēc es akcentēju tieši šo režīmu? Šeit es aprakstīju cīņu ar nevienmērīgu dzinēja darbību tieši šajā - ļoti mazas pieprasītās griezes režīmā. Un kas ir interesanti - arī toreiz es veicu sveču tīrīšanu, taču toreiz procedūra nelīdzēja. Toreiz līdzēja tikai sveču nomaiņa. Šoreiz sveču tīrīšanas procedūra bija efektīva (vismaz sākotnēji). Acīmredzot:

a. toreiz sveces bija nolietotas (tām bija palielināts air gap);

b. šoreiz sveces bija pārklātas ar oglekli.

Vēl jāpiebilst - tieši skaļais popkorns izskatās vislabākais indikators sveču problēmām. Diemžēl, ar stock izplūdi izpaliek arī šis indikators.


Pēdējā solī es pārbaudīju pēdējo uzpildīšanas reižu noteikto degvielas kvalitāti. Varbūt slikta degviela ''pielika punktu''? Kā redzam, ar degvielu (DME izpratnē) nav bijušas nekādas problēmas:


Un tāda izskatās kopējā statistika. Ieraksts par vienu vidējas kvalitātes degvielas uzpildi redzēju jau auto nopērkot. Tātad, esmu lējis tikai augstas kvalitātes degvielu.


Diemžēl, DME nosaka tikai aptuvenu degvielas oktānskaitli (novērtējot knock sensoru rādījumus). To, vai degvielai ir/nav liels sēra, svina vai kādas citas ķīmijas saturs, DME neredz.


Ņemot vērā skarbo situāciju ar B sērijas dzinēju aizdedzes sveču problēmām, kā risinājumu redzu - DME šo sveču attīrīšanas programmu veic automātiski, procedūras veikšanas intervālu veidojot adaptīvu, atkarīgu no braukšanas režīma. Es zinu, ka BMW AG darbinieki lasa manu blogu. Vīri, šī tiešām būtu noderīga fīča! Jau iepriekš liels paldies visu BMW lietotāju vārdā!

Vakar speciāli pārskatīju TIS - par sveču maiņas intervāliem tajā joprojām nav ne vārda. Paredzu, ka misfiru izraisītās problēmas starp B sērijas dzinēju lietotājiem būs stabilā pirmajā vietā!  


Jāpiebilst, ka mana sajūsma par vienmērīgāku dzinēja darbību nebija ilga. Kāpēc? Lasiet šeit!


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām