Varbūt 6.tais cilindrs tiek saudzēts?

Viens no mana bloga lasītājiem uzdeva loģisku jautājumu: varbūt 6.tais cilindrs kādu iemeslu dēļ tiek saudzēts?

Šajā bloga ierakstā - loģiski lēmumi par/pret un veidiem/risinājumiem, kas varētu tikt izmantoti.



Ja man jautā - vai ir kādi režīmi, kad kāds (pat ne tieši 6.tais) cilindrs būtu maksimāli jāpasargā? Es teiktu - strauji mainīgos režīmos. Jā, protams, šīs paaudzes DME izmanto gan enerģētiskā modeļa principu, gan aprēķinus balsta uz intake pipe modeli (reālajā laikā simulē virtuāla dzinēja darbību), tomēr var gadīties neoptimālas prognozes. Strauji mainīgos režīmos arī short-term korekcijas rīki (sākot ar degvielas korekcijām, beidzot ar visa veida izpildmehānismiem: droseles vadība, WG, utml.) nepaspēs noreaģēt, ja kas prognozēs noies fundamentāli greizi.


Vai šādi apsvērumi ir attiecināmi uz samazināto 6.cilindra efektivitāti (apraksts šeit)? Nē, 6.cilindram efektivitāte ir samazināta tieši stacionāros/vienmērīgas braukšanas apstākļos! 

Ok, daudzi internetos runā par šo dzinēju 6.cilindra pārkaršanu. Es gan neredzu nekādu pamatu šādiem pieņēmumiem. Ne veselais saprāts, ne termokamera neapstiprina nekādas problēmas. Bet, pat, ja problēma būtu pārkaršanā lielas slodzes apstākļos, man jautājums - kāpēc 6.tais cilindrs tiek ''saudzēts'' pie 1500 .. 2000RPM un 50 .. 100Nm slodzes? Tas ir ne vairāk kā 5 .. 10% no dzinēja maksimālās jaudas. Attiecīgi - ja 6.tais cilindrs jāsargā pie tik mazas noslodzes, pie pilnas jaudas dzinējam vajadzēja ''izģērbties'' bez ilgas domāšanas!

Un nobeigumā - liess degmaisījums pilnīgi noteikti nav sargāšana! Sargāšana (piemēram, no detonācijas pārejas procesos) būtu trekns maisījums! Liess degmaisījums ir ātrākais ceļš uz detonāciju, misfirēm!

Diemžēl, nē, man nav ideju, kā BMW varētu mēģināt kaut ko pasargāt ar šādām metodēm.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Popkorns un CO katalizators

Chip tuning. Nedaudz par datiem

6.tais cilindrs. Kļūst tikai interesantāk