Iepriekšējā eksperimentā (apraksts šeit) es papētīju, kā B58 dzinēja DME atpazīst misfires fukšgaitā. Šoreiz kārta eksperimentam gaitā, daļējas slodzes režīmā.
Tāpat kā iepriekšējā eksperimentā, es izmantoju rezerves spoli, kuru pakāpeniski vilku ārā no šahtas, lai palielinātu zudumus aizdedzes sveces ķēdē.
Šajā attēlā var redzēt, cik lieli zudumi man bija jārada, lai sāktos misfires. Vairāk kā 2.5 .. 3 cm gaisa sprauga! Varu tikai atkārtot - aizdedzes spoles šiem dzinējiem ir ļoti jaudīgas!
342. sekundē es beidzot biju atradis optimālo spoles pozīciju un ieslēdzu dzinēju. Auto darbojas tukšgaitā.
388. sekundē ir redzams pirmais 1.cilindra misfire. DME korekti pamana šo misfire. Te jāatzīmē, ka dzinējs darbojas warm-up algoritmā (kā minēts iepriekšējā postā, visi simptomi saka, ka šajā režīmā Bosch krāpjas un izmanto spararata datus misfiru noteikšanai). 389. un arī 390. sekundē manāmi daļēji mifires, DME tos nepamana.
410. sekundē, beidzoties warm-up posmam, 1.cilindra misfiru skaitītājs tiek notīrīts. Ap 415. sekundi DME ieslēdz vector modi tukšgaitas uzturēšanai.
430. sekundē DME (konstatējis, ka misfires stabili beigušies) sāk vektora metodei vajadzīgo sprauslu adaptāciju atjaunošanu - tukšgaita kļūst kvalitatīvāka.
Es sāku braukt. Pie vidējas griezes (akseleratora pozīcija ap 40%, 489. sekundē 1. cilindram gadās group misfires. Dzinēja RPM ap 1500; 4.ātrums; ap 55km/h. DME korekti identificē šos misfire.
591. sekunde. Akseleratora pozīcija ap 20%. 6. ātrums. Ap 1400 RPM. Viens misfire. DME korekti to identificē.
Lai palielinātu misfiru blīvumu, es nedaudz palielināju gaisa (zudumu) spraugu. Startēju dzinēju 723. sekundē. Jā, nu misfires netrūkst! Kā jau sagaidāms, warm-up posmā DME tos identificē korekti.
790. sekundē, beidzoties warm-up posmam, DME nodzēš misfiru skaitītāju. Kā redzam, misfires turpinās, skaitītājs savu darbu sāk no jauna.
Interesanti, ka šādā situācijā (ja warm-up periodā kāds cilindrs ir strādājis slikti), arī pēc warm-up perioda DME ''saprot'', kurš cilindrs ''grēko''. Izskatās, ka šeit Bosch šmaucās vēlreiz: balstoties uz nekorekti iegūtajiem sākotnējajiem datiem, ''pēc inerces'' norāda uz iespējamo vaininieku.
865. sekundē misfiru skaitītājs atkal tiek nodzēsts. Un atkal - visu skaitīšanu tas sāk no sākuma.
Uzsāku kustību. 940. sekundē 1. cilindrā ir misfire, DME to nepamana. Akseleratora pozīcija ap 15%. Apriezieni: tuvu tukšgaitai; 6.ātrums.
958. sekundē viltus misfire, patiesībā cilindrs strādā korekti. Akselerators ap 20%, ap 1300 RPM. 960. sekundē, pie akseleratora pozīcijas ap 40% sākas 1. cilindra group misfires. DME tās korekti pamana.
1003. sekundē, pie akseleratora pozīcijas ap 50% sākas group misfires. DME tās korekti pamana. Interesanti, ka - ja DME sācis pamanīt konkrētā cilindra misfires, tas šo spēju nezaudē arī tad, ja akseleratora pozīcija strauji tiek samazināta (es instinktīvi šādās situācijās samazinu pieprasīto griezi).
1014. un 1023. sekundē - group misfires pie akseleratora pozīcijas ap 40 .. 45%. DME korekti identificē tās. 1016. sekundē viltus misfire. Šoreiz interesanti, ka 1023. sekundē, uzreiz pēc group misfirēm, misfiru skaitītājs tiek nodzēsts!
1051. un 1052. sekundē pa vienam misfire. DME atpazīst tikai vienu no tiem. Pieprasītā grieze - ļoti maza.
1077. sekundē atkal gadās group misfires. DME arī šoreiz nezaudē to atpazīšanas spējas, akseleratora pozīcijai nokrītot līdz 10 .. 15%.
1106. sekunde. Jau redzētais: ja akseleratora pozīcija ap 40 .. 50%, DME uzreiz atpazīst misfires. Šoreiz misfiru skaitītājs tiek nodzēsts pēc 8 sekundēm.
1122. sekunde. Individuāls misfire. Akseleratora pozīcija ap 10%. Visu cieņu: DME misfiri atpazīst.
1133. sekunde. Group misfires pie ap 40% akseleratora pozīcijas. DME strādā korekti.
1141. sekunde. Vairāki misfires pie ap 30% akseleratora pozīcijas un 1700 RPM. Šoreiz DME atpazīst tikai vienu misfiri.
1222. sekundē viens misfire pie ap 10% akseleratora pozīcijas. DME misfiri atpazīst, taču skaitītāju nodzēš jau pēc 2 sekundēm.
1250. sekundē ir viens misfire pie mazas (ap 10%) akseleratora pozīcijas. DME to atpazīst. Sekundi vēlāk DME identificē viltus misfiri, kaut visi cilindri strādā korekti.
1361. sekundē atkal viens misfire pie mazas pieprasītās griezes (akseleratora pozīcijas ap 15%; ap 1500 RPM; 4. ātrums). DME to atpazīst korekti.
Lūk, pēc visas šīs neskaitāmo misfiru gūzmas - par 1. cilindra misfirēm kļūdu nav. Ir tikai kļūda par nekorektu combustion laiku. Lieki piebilst, ka EML (Check engine) netika iedegts.
Kādi ir mani secinājumi?
Tukšgaitā - ja kāds cilindrs misfiro warm-up posmā, arī pēc warm-up posma DME turpina būt ''gudrs''. Iespējams, ka - kaut arī DME no dzinēja vibrācijām nespēj saprast, kurš tieši cilindrs misfiro, DME balstās uz sākotnējo (warm-up posma) pieredzi.
Braucot DME ar misfiru atpazīšanu veicas diezgan labi. Sliktāk sokas mazas pieprasītās griezes režīmā. Tas arī saprotami - misfires šādā režīmā rada mazākas vibrācijas. Ja akseleratora pozīcija ir 30+%, misfires tiek identificētas diezgan stabili.
Ja DME korekti identificējis misfires pie lielākas pieprasītās griezes, tas nezaudē savas ''spējas'', griezei samazinoties. Izskatās, ka arī šajā situācijā DME ņem vērā pagātnes pieredzi. Sak - vainīgais ir atrasts, nu visas vibrācijas var uz to ''norakstīt''.
Reizēm gadās identificēt viltus misfires (situācijā, kad visi cilindri strādā korekti). DME kādu nelielu dzinēja vibrāciju ''pieraksta'' cilindram, kurš iepriekš ir bijis vaininieks.
Visai dīvaini DME apkalpo (dzēš) misfire skaitītājus. Reizēm tie netiek dzēsti pat vairākus desmitus sekunžu, reizēm - tiek dzēsti uzreiz pēc misfirēm.
Vēl interesanta ir situācija ar pašu misfiru izprovocēšanu. Misfires provocējot ar esošo (aizdedzes spoles pozīcijas maiņas) metodi, misfires visātrāk sākas ''klasiski'' (kā ''vecajiem'' port injection benzīna dzinējiem) - mazāku RPM un lielas pieprasītās griezes režīmā. Ļoti mazas pieprasītās griezes režīms izrādās stabils. Vēl viens apstiprinājums tam, ka problēmas mazas pieprasītās griezes režīmā rada tieši aizdedzes sveces (dzirkstele, kas pārlec nepareizā vietā), nevis mazāka dzirksteles enerģija (dēļ spoles problēmām).
Komentāri
Ierakstīt komentāru