B58. Popkorns un CO katalizators

Šis posts varētu interesēt daudzus. Jo daudzus BMW lietotājus interesē ''pareizā'' izplūde - ''taisnā truba'' un daudz ''popkorna'' atlaižot akseleratora pedāli. Tāda izplūde ir īstiem sporta auto - nekādu ''lieku'' katalizatoru, liesmu slāpētāju un muffleru.

Uzstādot Performance and Sound kit, jūs iegūstiet tieši šādu izplūdi. No izplūdes vidējā posma liesmu slāpētājs ir pazudis. Sport/Sport+ režīmos tiek atslēgts muffler. Rezultātā - skaļa, īsti sportiska izplūde. Un, atlaižot akseleratoru - daudz popkorna.


Jā, šāds upgrade nav lēts un vietā jautājums: vai ir vērts pārmaksāt? Pārmaksāt, jo chip tuneri piedāvā palielināt jaudu un ieviest šādu popkorna skaņu 5 .. 10 reizes lētāk! 

Par ievērojamo jaudas pieaugumu savu pārliecību esmu minējis. Piemēram, šeit un šeit (un turpinājumos). Iebildīsiet - bet, ja galvenā prioritāte ir tieši sportiska izplūde? 

Forumos lasīju sekojošu chipseru postu: ja B58 tiek aktivizēta ''popkorna'' mode, jārēķinās, ka nākošajā gadā TA iziet nevarēs. CO katalizators tiks iznīcināts ar garantiju. Tādēļ jārīkojas sekojoši - ikdienā jālieto ''sporta'' izplūde, bet uz TA jāuzstāda ''stock'' izplūde ar pietaupīto CO katalizatoru.

Man nav iemesla apšaubīt augstāk rakstīto. Ja chip tuneri rakstītu - pēc mūsu ''darba'' viss ir ideāli, man būtu zināmas šaubas. Taču, ja paši chip tuneri atzīst - būs problēmas, diez vai viņi paši mēģinātu norakt savu darbu.

Savam auto Performance and Sound kit es uzstādīju pie 160.000km nobraukuma. Nu odometrā 215.000km. Tātad, esmu nobraucis 55.000km. Tik, cik vidusmēra auto lietotājs nobrauc vismaz 3 sezonās.

Tikko savam auto izgāju TA. Protams, tika veikti atgāzu mērījumi.


Turklāt, šie testi tika veikti dienā, kad saņēmu auto ar bojātu AC un tam bija tukšgaitas problēmas (sīkāk šeit). Pirms testu veikšanas ilgāku laiku (vismaz pusstundu) man nācās pastāvēt rindā - katalizators pilnīgi noteikti nebija sasniedzis labākās veiktspējas temperatūru.

Kā redzam:

a. CO ir 0.01% (pieļaujamais limits: 0.30%);

b. HC ir 0ppm (pieļaujamais limits it 200ppm).

Kā redzam, mēraparāts nespēj samērīt ne HC, ne CO. Bez šaubām: CO katalizators ir ideālā tehniskā stāvoklī!

Lai novērstu jebkādas spekulācijas par tēmu, ka mānos ar rezultātiem - mūsu valstī TA neveic privāti autoservisi. TA veic konkursa kārtībā izvēlēts uzņēmums, kurš nesniedz nekādus citus pakalpojumus. Attiecīgi - viņi nav ieinteresēti rezultātu ''uzlabošanā''. Ikdienā ''cilvēkam parastajam'' (auto tirdzniecības uzņēmumi - cits stāsts) nav nekādas saziņas ar šī uzņēmuma darbiniekiem. Iespēja satikt kādu draugu (kas palīdzētu TA veikt atviegloti) miljona iedzīvotāju pilsētā - nereāli.


Lūk, TA apskates protokola dati. 

Piezīme: 99% laika es braucu Sport/Sport+ režīmā. Atlikušais 1% (Comfort) tiek izmantots, iebraucot apdzīvotās vietās klusajā laikā. Braucu es pietiekoši agresīvi - man patīk izbaudīt 500Nm griezi.

Kādi ir mani secinājumi?

BMW AG risinājums nebojā CO katalizatoru. Tas ir acīmredzami. CO katalizators šim auto nav lēts


Pat, ja es cīnītos ar divām izplūdēm, ''pa lēto'' tas nesanāktu. Custom made izplūde, ko lietot ikdienā - arī tā maksātu 4 ciparu summu. Turklāt, reizi gadā jāveic gana nopietna pārbūve - jāuzstāda otra izplūde, jāpārprogrammē DME. Un pēc TA - vēlreiz visu atkārtot!

Turklāt, ir viena nianse, kuru chip tuneri ''aizmirst'' pieminēt.

Izplūdē, pirms CO katalizatora ir atrodams... Turboagregāts! Kā jūs domājiet - ja tiek iznīcināts CO katalizators - kā jūtas turbīna? Es domāju - ''lieliski''! Turboagregāts šim auto maksā vēl dārgāk


Lūk, ''nieka'' 3000 EUR papildus izdevumi jūs gaida, izmantojot šādus chip tuneru pakalpojumus.

Vai ir vērts ''pārmaksāt''? Man gan neizskatās, ka tie, kas uzstāda Performance and Sound kit, pārmaksātu. Pārmaksāt sanāk tiem, kas izvēlas it kā lētākos chip tuning risinājumus. Brīdī, kad jācīnās ar divām izplūdēm, DME pārprogrammēšanu, turboagregāta maiņu - izrādās, ka BMW AG risinājums ir lētāks! Turklāt, nekādu papildus darbu un negaidītu izdevumu!

Un nobeigumā.

Šo 55.000km laikā es braucu visdažādākajos apstākļos. Vismaz 5 reizes biju kalnu reģionā - Karpatos, retināta gaisa apstākļos. Trīs reizes gaisa temperatūra bija ap +30oC, gaisa mitrums - niecīgs.

Šādi apstākļi (karsts, sauss gaiss; samazināts gaisa blīvums) ir vissliktākie turbo dzinējiem. Karsts, sauss gaiss slikti dzesē, savukārt samazināts gaisa blīvums - turboagregātam jāattīsta lielāki apgriezieni, lai sasniegtu vajadzīgo spiedienu ieplūdē. 

Ne reizi es nejutu jaudas zudumu. Ne reizi KOMBI es neredzēju EML (Check engine). Ne reizi DME atmiņā neparādījās nekādas kļūdas. Ne reizi auto pat nenoraustījās. 

Atbraucot mājās no Karpatiem, katru reizi es klausījos paziņu stāstus par ''čipsotajiem'' dzinējiem - regulāri ''trivetrain error'' paziņojumi, jaudas zudumi, EML KOMBI. Un, kas interesantākais - tipiski: DME/DDE atmiņā neesot saglabājušās nekādas kļūdas! Vajagot palīdzību diagnostikā... Atjaunot stock programmatūru? Nu, nē - par tuningu taču esot samaksāta barga nauda. Turklāt, ''chipseris'' apgalvojot, ka visam esot jābūt kārtībā! 



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām