Mana pieredze ar 6.to cilindru

Šajā postā īss uzskaitījums ar 6.tā cilindra failure gadījumiem. Uz šo brīdi auto ir 400.000km nobraukums. Vidējais ātrums ap 70km/h.


Grupveida misfires (simptomi: vibrācija; balti dūmi izplūdē) tukšgaitā, pēc ilgākas stāvēšanas vai uzsākot kustību. Eventu skaits: 10+. Raksturīgie nosacījumi:

a. tukšgaita uzsildītam dzinējam; stāvēšana tukšgaitā 30+ minūtes;

c. iespējams - pārejas process no tukšgaitas uz palielinātiem RPM/slodzi;

c. āra temperatūrai nav izšķirošas nozīmes (identiski crash gadījušies gan ziemā ar 0oC temperatūru, gan vasarā ar 30oC svelmi);

d. ja dzinēju pārstartē uzreiz, tiklīdz tiek sajusta vibrācija, tas atjauno normālas darbspējas. Ja ļauj dzinējam pavibrēt 2+ minūtes, nepalīdz pat pārstartēšana. Pēc pārstartēšanas agonē visi cilindri. Tad palīdz tikai dzinēja pāradaptēšana.

DME atmiņā ierakstītas kļūdas par vairāku cilindru misfirēm; nekorektu gaisa apjomu. Parasti 6.tais cilindrs ir ''vainīgāko'' sarakstā, bet ne vienmēr tiek identificēts pirmais. 


Otra crash grupa: bez jebkādiem simptomiem (var būt gan tukšgaitā, gan gaitā) tiek iedegts Check engine, NBT parādās uzraksts par Drivetrain problēmām. Eventu skaits: 4+. Detalizētāk:

a. EML un uzraksts par Drivetrain problēmām bez jebkādiem simptomiem pirms tam;

b. dzinējs strādā uz 5 cilindriem, ar palielinātu vibrāciju;

c. samazināta dzinēja jauda (atslēgts turboagregāts);

d. pēc dzinēja pārstartēšanas atjaunojas normāla tā darbība, tipiski - EML nodziest.

DME atmiņā kļūda par 6.tā cilindra Combustion time un kā sekas - atslēgts turboagregāts.


Jautāsiet - kas bija pie vainas visos šajos gadījumos? Atbilde: 6.tā cilindra aizdedzes spole. Dēļ nenormāla termālā režīma šis komponents kalpo ierobežotu laiku. 

Kopā pa šo laiku esmu nomainījis kādas 5 gab. 6.tā cilindra aizdedzes spoles. 

Ja kāds vēlas, var izprovocēt 6.tā cilindra problēmas pats. Atliek tikai atstāt auto tukšgaitā uz 30+ minūtēm. Iespējams, ka ideālā vides temperatūra pat nav +30oC vai vairāk (jo tad aktīvi strādās elektriskais ventilators), bet tieši zemāka: ap 0..+10oC. 


Piezīme: nē, es nesteidzu mainīt aizdedzes spoli pie pirmā crash. Redzot to, kādā termālā režīmā šī spole strādā, auto ilgstoši stāvot uz vietas/tukšgaitā, ir skaidrs - nekas labs nav sagaidāms. Aizdedzes spoli es mainīju tikai tad, ja:

a. crash tukšgaitā sāka atkārtoties biežāk (piem., auto pastāvot vien 5..10 minūtes);

b. pasliktinās tukšgaitas kvalitāte; ir redzami misfires Expert mode/Rough run datos (diemžēl, misfire skaitītāji nekādu lietderīgu informāciju nesniegs, jo tukšgaitā šis DME misfires korekti atpazīt nespēj).


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Popkorns un CO katalizators

Chip tuning. Nedaudz par datiem

6.tais cilindrs. Kļūst tikai interesantāk