Mana pieredze ar 6.to cilindru
Šajā postā īss uzskaitījums ar 6.tā cilindra failure gadījumiem. Uz šo brīdi auto ir 400.000km nobraukums. Vidējais ātrums ap 70km/h.
Grupveida misfires (simptomi: vibrācija; balti dūmi izplūdē) tukšgaitā, pēc ilgākas stāvēšanas vai uzsākot kustību. Eventu skaits: 10+. Raksturīgie nosacījumi:
a. tukšgaita uzsildītam dzinējam; stāvēšana tukšgaitā 30+ minūtes;
c. iespējams - pārejas process no tukšgaitas uz palielinātiem RPM/slodzi;
c. āra temperatūrai nav izšķirošas nozīmes (identiski crash gadījušies gan ziemā ar 0oC temperatūru, gan vasarā ar 30oC svelmi);
d. ja dzinēju pārstartē uzreiz, tiklīdz tiek sajusta vibrācija, tas atjauno normālas darbspējas. Ja ļauj dzinējam pavibrēt 2+ minūtes, nepalīdz pat pārstartēšana. Pēc pārstartēšanas agonē visi cilindri. Tad palīdz tikai dzinēja pāradaptēšana.
DME atmiņā ierakstītas kļūdas par vairāku cilindru misfirēm; nekorektu gaisa apjomu. Parasti 6.tais cilindrs ir ''vainīgāko'' sarakstā, bet ne vienmēr tiek identificēts pirmais.
Otra crash grupa: bez jebkādiem simptomiem (var būt gan tukšgaitā, gan gaitā) tiek iedegts Check engine, NBT parādās uzraksts par Drivetrain problēmām. Eventu skaits: 4+. Detalizētāk:
a. EML un uzraksts par Drivetrain problēmām bez jebkādiem simptomiem pirms tam;
b. dzinējs strādā uz 5 cilindriem, ar palielinātu vibrāciju;
c. samazināta dzinēja jauda (atslēgts turboagregāts);
d. pēc dzinēja pārstartēšanas atjaunojas normāla tā darbība, tipiski - EML nodziest.
DME atmiņā kļūda par 6.tā cilindra Combustion time un kā sekas - atslēgts turboagregāts.
Jautāsiet - kas bija pie vainas visos šajos gadījumos? Atbilde: 6.tā cilindra aizdedzes spole. Dēļ nenormāla termālā režīma šis komponents kalpo ierobežotu laiku.
Kopā pa šo laiku esmu nomainījis kādas 5 gab. 6.tā cilindra aizdedzes spoles.
Ja kāds vēlas, var izprovocēt 6.tā cilindra problēmas pats. Atliek tikai atstāt auto tukšgaitā uz 30+ minūtēm. Iespējams, ka ideālā vides temperatūra pat nav +30oC vai vairāk (jo tad aktīvi strādās elektriskais ventilators), bet tieši zemāka: ap 0..+10oC.
Piezīme: nē, es nesteidzu mainīt aizdedzes spoli pie pirmā crash. Redzot to, kādā termālā režīmā šī spole strādā, auto ilgstoši stāvot uz vietas/tukšgaitā, ir skaidrs - nekas labs nav sagaidāms. Aizdedzes spoli es mainīju tikai tad, ja:
a. crash tukšgaitā sāka atkārtoties biežāk (piem., auto pastāvot vien 5..10 minūtes);
b. pasliktinās tukšgaitas kvalitāte; ir redzami misfires Expert mode/Rough run datos (diemžēl, misfire skaitītāji nekādu lietderīgu informāciju nesniegs, jo tukšgaitā šis DME misfires korekti atpazīt nespēj).

Komentāri
Ierakstīt komentāru