B58. PCV problēmas
Ja man būtu jānoformulē īsais viedoklis, vienā teikumā varētu rakstīt - problēmu nav.
Tajā pat laikā - skatoties Meta interešu grupas un forumus, PCV vārsta maiņa tiek minēta regulāri. PCV vārsts ir populārākais ''bojātais'' elements. Kā tas iespējams? Kāpēc es lietoju pēdiņas? Lasiet tālāk!
Ļoti konspektīvi par PCV:
a. PCV funkcionalitāte: atsūkt eļļas un degvielas tvaikus un ''nosūtīt'' tos otreizējai sadedzināšanai;
b. PCV vārsta funkcionalitāte: bloķēt eļļas un degvielas tvaiku atsūkšanu no dzinēja kartera tā liela retinājuma režīmos (piemēram, tukšgaita, kad netiek izmantots Valvetronic);
b. PCV vārsta lokalizācija: dzinēja augšpuse, vārstu vāks, 5./6.tā cilindra rajonā;
c. PCV vārsta izpildījums: gumijas membrāna, plastmasas vārsts.
Detalizēti par to, kā strādā PCV vārsts, variet izlasīt citos bloga ierakstos. Šoreiz par tipiskākajiem mītiem.
Ja dzirdama šņācoša skaņa vai citi trokšņi, atverot eļļas uzpildes korķi, PCV vārsts ir bojāts: tas jāmaina.
FAIL. Nē, tā nav taisnība. Neliela gaisa plūsma (un troksnis, kas to pavada) ir pieļaujams. Pat pilnīgi jauns PCV vārsts mēdz nenoslēgties ideāli, tajā var būt (un ļoti bieži arī ir) iesprūdis kāds mikroskopisks smilšu graudiņš vai cits svešķermenis.
Ja, atverot eļļas uzpildes korķi, jūtams retinājums (korķi iesūc), PCV vārsts ir bojāts.
Nepareizi. Šis tests apstiprina tikai to, ka vārsts nav aizvēries. Tajā pat laikā - ieplūdes trakts un kartera sistēma ir hermētiski: vārsta mambrāna NAV pārplēsta. Aizveriet eļļas uzpildes korķi un dariet ko lietderīgāku!
Ja auto pēkšņi sāk vibrēt, no tā izplūdes parādās balti dūmi, PCV vārsts ir bojāts un tas ir jāmaina.
Nē, nepareizi. 99% gadījumu balto dūmu iemesls nav ne PCV, ne atvērtā stāvoklī iesprūdusi sprausla (otrs populārāis ''remonta'' upuris). Pareizi - veikt PCV vārsta pārbaudi pirms jebkādiem remontdarbiem.
Šoreiz plašāk par baltajiem dūmiem un PCV vārsta nomaiņu. Katru reizi, kad tiek pieminēti baltie dūmi, visos iespējamajos saziņas kanālos daudzi ''speciālisti'' jau ir gatavi diagnozei: PCV vārsta defekts. PCV vārsts ir ilgmūžīga detaļa, tās defekti ir reti. Ieteikums nekavējoši mainīt šo mezglu pie šādiem simptomiem ir neprofesionāls un pilnīgi nepamatots (gribēju rakstīt - ''pilnīgi stulbs'', bet nolēmu netraumēt milzīgu BMW lietotāju armijas daļu).
Balto dūmu cēlonis (ja vien tas nav ūdens kondensāts - mēs runājam par bieziem, baltiem dūmiem ar kodīgu smaku): nesadegusi degviela izplūdē.
Nesadegušas degvielas tipiskākie iemesli:
a. sprausla iesprūdusi atvērtā stāvoklī;
b. misfires.
Iesprūdusi sprausla. Šo defektu es izdalīju atsevišķi, jo šādas problēmas gadījumā izplūdē nokļūst ļoti liels nesadedzinātas degvielas daudzums. Jā, protams, problēmai ir raksturīgi (kā minimums, defekta skartā) cilindra misfires, bet tieši izplūdē izlietās degvielas daudzums atšķir šo situāciju no visām citām, kad kādam cilindram sākas misfires. Te gan jāpiebilst - sprauslas defekti šiem dzinējiem ir ļoti reti. Jā, arī sprauslu maiņa tiek praktizēta, tiklīdz tiek pamanīti dūmi izplūdē (tiesa gan - retāk, jo pasākums ir dārgāks, ir nepieciešami speciāli tools). Manā praksē nav gadījies NEVIENS šāds defekts (ne savam auto, ne tiem, ko esmu diagnosticējis). Jā, biezu, baltu dūmu nav trūcis. Nav trūcis arī klientu sākotnējo versiju par sprauslu defektiem. Diemžēl (drīzāk - par laimi), sprauslu defekti ne reizi nav apstiprinājušies. Tomēr, ja maniet, ka dūmi ir trakāki kā jebkad redzēts, degvielas līmenis bākā krītas, Rail pressure - krītas, iespējams, ka atgadījusies tieši šī liga. Tad nav daudz variantu: evakuators, serviss.
Misfires. Misfiru tipiskākie iemesli:
a. sprausla iesprūst atvērtā stāvoklī (kā minēts iepriekš, ļoti rets defekts);
b. sprausla sāk būtiski tecēt (teorētisks defekts, neesmu sastapies pats, nav redzēts neviens apstiprināts keiss Internetos);
c. problēmas ar aizdedzi. Nolietotas aizdedzes sveces (t.sk., piesārņotas ar oglekli). Aizdedzes spoles (it īpaši: 5.tā un 6.tā cilindra spoļu pārkaršana tukšgaitā). Ļoti populāras problēmas;
d. nekorekts degmaisījums. Problēmas ar Lambda zondēm (piem., kā sekas misfirēm dēļ aizdedzes problēmām); ieplūdes trakta nehermētiskums (visi iespējamie blīvējumi, gaisa vadi, PCV sistēma), MAF, MAP, u.c. komponentiem;
e. problēmas ar degvielas padevi;
f. problēmas ar papildsistēmām: VANOS, Valvetronic, u.c.
Kā redzat no saraksta, PCV ir tikai viens no daudziem iespējamajiem variantiem! Un pēc manas pieredzes, aizdedzes problēmas ir vainojamas 99% no visiem balto dūmu variantiem.
Šajā brīdi jau sajūtu daudzu servisa speciālistu pretargumentu - nē, aizdedzes sistēma izraisa misfires tikai vienā/skartajā cilindrā (nav iedomājams, ka pēkšņi vienlaicīgi pieviltu vairākas sveces vai spoles), bet te bija balti dūmi, nežēlīga raustīšanās, kļūdas par vairāku cilindru misfirēm; vismaz 2 .. 3 cilindri minēti kā misfirojoši! Subjektīvi - dzinējs agonēja tā, it kā problēmas skartu visus tā cilindrus! Ar auto nevarēja pabraukt, pat tā tukšgaita bija pilnīgs murgs!
Diemžēl, ir dažas nianses:
a. šiem (tāpat kā visiem citiem) Bosch DME ir problēmas ar misfiru noteikšanu (manis daudz pieminētais patentu karš ar Siemens), kā sekas: kļūdas par vairāku cilindru misfirēm 140001 un 140010 ir ''standarta komplekts'';
b. dēļ iepriekšminētajām misfiru noteikšanas problēmām gandrīz vienmēr kļūdu sarakstā parādās cilindri, kas patiesībā strādā korekti, savukārt, vainīgais cilindrs ļoti bieži tiek noteikts novēloti vai sarakstā neparādās vispār (vissliktākā situācija ar misfiru noteikšanu - tukšgaitā un mazas slodzes režīmos);
c. dēļ laikus nenoteikta bojātā cilindra, izplūdē turpina nokļūt nesadedzināta degviela, kas ''aizmet'' Lambda zondes, rezultātā - tiek (izmantojot STFT, pēc brītiņa: pārrakstot arī kopējās LTFT) ''sačakarēts'' degmaisījums visos pārējos cilindros. Sākas visu līdz šim korekti strādājošo cilindru agonēšana;
d. ja auto šādā/agonējošā režīmā tiek noturēts 2+ minūtes, DME sabojā LTFT un tā normāla funkcionalitāte neatjaunojas pat pēc restarta (loģiski - pat pie nosacījuma, ka visi tā mezgli darbojas korekti).
Mana pieredze saka - lielākoties nelielas problēmas (kāds misfire kādā cilindrā) noved pie katastrofālām sekām. Baltie dūmi izplūdē ir tikai sākums. Ja dzinējs netiek nekavējoši pārstartēts, 2 .. 3 minūšu laikā dzinējs kļūst nelietojams pat pēc pārstartēšanas. Un tad - diemžēl, tikai evakuators. Jā, servisā problēmas atrisinātu dzinēja pāradaptēšana un aizdedzes sistēmas profilakse (sveču tīrīsana vai nomaiņa, pārkarstošo aizdedzes spoļu maiņa), bet visbiežāk - tiks mainītas sprauslas, arī - tēmas subjekts PCV vārsts. Iemesls vienkāršs - simptomi skarbi, kļūdu - ļoti daudz, par daudziem cilindriem. Nelīdz pat pārstartēšana. Mans ieteikums - nemainiet NEKO no iepriekšminētā, kamēr nav apstiprinājums šī mezgla problēmām!
Atgriežoties pie PCV. Ja jūsu auto dzinējs ir ''nokrešojis'' tā, ka pat pārstartēšana nepalīdz, mani ieteikumi:
a. nedaudz (5 .. 10 minūtes) pagaidiet. Pa šo laiku nosusināsies aizdedzes sveces, ''pavēdināsies'' Lambda zondes;
b. sagatavojiet ISTA, nodzēsiet kļūdas. Nodzēsiet adaptācijas;
c. startējiet dzinēju. Ja dzinējs sāk darboties normāli, ļaujiet tam dažas minūtes padarboties tukšgaitā (tas vienmērīgi izvēdinās izplūdi). Iespējams, ka no izplūdes plūdīs pazīstamie baltie dūmi - tas ir normāli: izplūde ir pielieta ar degvielu. Ja nav īsti skaidrs, vai korekti darbojas visi cilindri, skatieties Call-up funkcijās Rough run vai Expert mode, Rough run;
d. pēc dažām minūtēm veiciet dzinēja pāradaptēšanu (vispirms - spararata adaptēšana, tad LTFT izveidošana dažādiem režīmiem);
e. novērtējiet misfires, mēģiniet atrast vainīgo cilindru pēc Rough run datiem (atcerieties - misfiru counters datiem nevar uzticēties)! Ja vaininieku neizdodas atrast, mainiet aizdedzes sveces (ja to resurss ir virs 30 .. 40.000km) vai tīriet tās (2 reizes pa 5 minūtēm). Nomainiet 5.tā un 6.cilindra aizdedzes spoles (šīs spoles pārkarst tukšgaitā un, diemžēl, ir jāmaina regulāri).
Ja dzinējs pēc restartēšanas tomēr turpina agonēt, veiciet sākotnējās pārbaudes:
a. ISTA, call-up funkcijās, skatieties degmaisījuma datus (parādīsies dažas sekundes pēc starta siltam dzinējam, tiklīdz Lambda zonde būs uzsilusi);
b. ja degmaisījums ir liess pat pēc vairākiem restartiem un kļūdu dzēšanas, viens no iemesliem - ieplūdes kolektora (ne)hermētiskums.
Šajā gadījumā:
a. pārbaudiet visu ieplūdes savienojumu hermētiskumu;
b. boķējiet PCV:
Atvienojiet gaisa vadu [1] un aizspiediet to ieplūdes kolektora pusē. Ja pēc pipe [1] aizspiešanas problēmas pazūd un degmaisījums kļūst normāls, TIKAI tad pievērsieties PCV remontam. Ja problēmas turpinās, degmaisījums joprojām ir liess, PCV noteikti NAV šo problēmu iemesls!


Komentāri
Ierakstīt komentāru