Atkal 6.tais cilindrs? Šoreiz - savādāks crash
Bez gara ievada - braucu pa Polijas lieliskajiem ceļiem. Vasara, āra temperatūra ap 30oC. Pie Lodz notika ceļa remonts, kādu brīdi nācās pastumdīties ar ļoti nelielu ātrumu.
Pēkšņi KOMBI iedegās Check engine; NBT displejā - drivetrain malfunction kļūda. Jā, problēma bija jūtama - dzinējs gaitā vibrēja, tā jauda bija samazināta. Interesantākais, ka pirms kļūdu parādīšanās nebija nekādu simptomu, nemanīju nekādus baltus dūmus (tipisks simptoms kāda cilindra problēmu gadījumā) auto aizmugurē.
Pie pirmās iespējas apstājos un pieslēdzu ISTA. Jā, nokrešojis ir jau labi zināmais 6.tais cilindrs. Atšķirīga gan ir kļūda. Kļūda šoreiz ir par Combustion time: 144018. Paskatīsim kļūdas atribūtus:
Kā redzam, Combustion time ir biji 0ms. Ko tas nozīmē? DME ir konstatējis, ka augstsprieguma ''izsitiena'' uz jaudas tranzistora C (kolektora) nav bijis vispār!
Kā tas iespējams?
Ja būtu pazudis kontakts ar aizdezes spoles primāro tinumu, tiktu ieraktīta cita kļūda - DME pamanītu, ka ķēde ir pārrauta (uz stranzistora C nav +12V spriegums cikla pasīvajā periodā). Spoles pieslēgums vesels, bet enerģijas tās sekundārajā tinumā nav?
Acīmredzot, enerģija kaut kur noplūst. Enerģija var noplūst gan pašā spolē, gan ārpus tās - piem., gar sveces izolatoru.
Skaidrs - ja nav aizdedzei nepieciešamās enerģijas, nebūs dzirksteles. Ja nebūs dzirksteles, degviela neaizdegsies - problēmas (misfires) garantētas. DME reakcija, atslēdzot šo cilindru, ir korekta. Un kas patīkami - par šo funkcionalitāti nav nekādu patentu karu/ierobežojumu (atšķirībā no misfiru noteikšanas pēc spararata mehāniskās enerģijas). DME reaģēja zibenīgi. Nekādu grupveida misfiru, nekādu degvielas pārpalikumu izplūdē, par dūmiem nerunājot.
Pēc dzinēja pārstartēšanas DME atjaunoja normālu dzinēja darbību. Checke engine pazuda, auto darbojās tā, it kā nekas slikts nebūtu noticis.
Nākošo 500km laikā identiski crash atkārtojās vēl trīs/četras reizes. Simptomi, kļūdas - 1:1. Jāpiebilst, ka vairākas reizes problēmas gadījās gaitā - spoles (atkārtota) pārkaršana šoreiz nebūs pie vainas.
Sasniedzis mītnes zemi, es nekavējoši (pāris jaunas spole glabājās privātajā noliktavā plauktā) 6.tā cilindra spoli nomainīju. Nobraukti vairkā kā 30.000km, šis defekts nav atkārtojies.
Par to, kā man veicās bojātās spoles testā un par iemesliem, kas šo defektu varētu izraisīt - nākošajā bloga ierakstā.



Komentāri
Ierakstīt komentāru