B58. Software kļūdu netrūkst

Neskatoties uz to, ka B58 sērijas dzinējs un tā vadības sistēmas tiek ekspluatētas daudzus gadus, programmatūras kļūdu netrūkst.

Šoreiz pavisam īss posts par to, cik vienkāršās situācijās un cik vienkārši identificējamas var būt rupjas software kļūdas. Tas man liek uzdot elementāru jautājumu: cienījamais Bosch, kāda ir jūsu produktu kvalitāte? Kā tie tiek testēti?

Lūk, ISTA log dati sekojošai situācijai:

auto atrodas stāvvietā, es vienmērīgi uzturu 2000 RPM. Ierakstu datus:


Sarkanā krāsā - akseleratora pedālis. Kā redzam - pedāli turu nekustīgi.
Zilā krāsā - dzinēja RPM. Arī šie dati atbilst patiesībai - es sajutu trīs secīgus, identiskus dzinēja darbības pārtraukumus (redzami 140.; 142.; 144. sekundēs), pēc kuriem tas/dzinējs atjaunoja sākotnējos apgriezienus. Arī šī līkne atbilst patiesībai.
Visinteresantākie ir cilindru mehāniskās efektivitātes grafiki. Pirmajās divās crash reizēs dzinējs it kā turpināja darboties ideāli, trešajā reizē - 3.cilindram sanāca dubulta mehāniskā efektivitāte. 
Šoreiz es vairāk nerunāšu par mehāniskās efektivitātes grafikiem: ir skaidrs, ka tie nerāda patiesību (ignorē nopietnās veiktspējas problēmas). Mani vairāk uztrauc šie trīs darbības pārrāvumi. Kā redzam, tie notika ar precīzi 2 sekunžu intervālu. Precīzi identisku ''amplitūdu''.  Tas nav viens/unikāls megarets gadījums.
Kā tas iespējams, ka tik rupjas programmatūras problēmas ir dzinēja vadības blokam, kas tiek ekspluatēts ntos gadus, uzstādīts miljoniem auto? 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

6.tais cilindrs. Kļūst tikai interesantāk

Bojāto aizdedzes spoļu inspicēšana

Popkorns un CO katalizators