AiXun T380 lodēšanas stacija

Šoreiz mobilās lodēšanas stacijas T380 ātrais apskats.


Ar ko īpaša šī lodēšanas stacija?

AiXun T380 var strādāt no iebūvētajiem akumulatoriem. 2 gab. 18650 LiON šūnas nodrošinot ap 40 minūtēm darba laika. Oriģināli paredzētas 2600mAh ietilpības šūnas.

Stacija paredzēta T115 un T210 standartu uzgaļiem. Es izvēlējos lielāko (T210) turētāju - esmu ''lielo'' iekārtu mocītājs.

Jā, portatīvajiem darbiem es izskatīju arī pildspalvas tipa lodāmurus (ar iebūvētu SuperCAP vai akumulatoru), bet to jauda (reālā - tipiski līdz 10..15W) un īsais darba laiks (līdz 10 minūtēm) neviesa ticamību pozitīvam rezultātam. Man vajadzēja ko jaudīgāku!

Kāpēc tieši T380?

T380 sola 80W peak jaudu. Tas ir sasodīti daudz! JBC T210 tipa uzgaļiem būtu garantē izcilu iespējamo siltumatdevi - par kvalitāti un veiktspēju jautājumiem nevajadzētu būt. Jaudas parametri atbilst stacionārajai T3B stacijai (sākumā likās, ka 80W ir T215 uzgaļu maksimālā pieļaujamā jauda, jo arī T3B piedāvā tieši 80W jaudu, kamēr tāda paša izmēra korpusā iebūvētā T3A nodrošina 200W peak izejas jaudu T245 tipa kartridžiem. Patiesība gan izrādījās savādāka - par to zemāk).

Interesanti, ka eBay tikai viens pārdevējs Eiropas tirgū piedāvā šo produktu. Akumulators no piedāvāto preču saraksta negaidīti pazuda pavisam. Labā ziņa - stacija no Itālijas pienāca burtiski dažu dienu laikā.

Komplektācijas nianses - izpalika vada turētājs un akumulators (pēdējais - arī bija sagaidāms, saskaņā ar komplektācijas aprakstu).

Jā, T380 var darboties arī no tīkla. Barošanas bloks spēj vienlaicīgi gan barot loduzgali, gan uzlādēt akumulatorus.

Akumulatorus es pasūtīju no tme.eu. Piegādi gan nācās mainīt no UPS/DHL uz GLS, jo akumulatoru vešana ar avio transportu nav atļauta. Labā ziņa - no Polijas pa zemi akumulatori mani sasniedza 3 darba dienu laikā. Nekādu problēmu pagaidīt. 

Tme es nopirku 3200mAh akumulatorus, kas teorētiski ļauj paildzināt darba laiku līdz 1 stundai. Protams, šis laiks ir ļoti atkarīgs no uzgaļa ''slodzes''. Tukšgaitā (lai uzturētu 350..360oC temperatūru) sildīšanas jauda ir ap 5%, sasniedzot 35..40% - mēģinot karsēt lielu poligonu.

Stacija man izmaksāja ap 130 EUR. Akumulatoru komplekts: ap 40 EUR (2 gab., viens rezervei). Kopā: ap 170 EUR.

Nopirkto akumulatoru štekerītis nederēja, vadus pielodēju: 5min laikā risinājums atrasts. Akumulatoru uzlādes laiks atbilst patiesībai: ap 1.5 stundas (var nojaust, ka sākotnējā uzlāde notiek ar 1C strāvu, U pieaugot, I tiek samazināta atbilstoši pieļaujamajam tipveida lādēšanas profilam). Internetos pieejamie video apstiprina, ka uzādes laikā maksimālā patērējamā jauda ir ap 27W, kas precīzi (ieskaitot zudumus) sastāda 1C.


Mani ieinteresēja, cik patiesa ir uzrādītā iespaidīgā (80W) jauda. Pamērīju sildelementa pretestību: 2 Ohm. Pie Ubat 7.0V izkliedējamā jauda sasniedz tikai ap 25W (nerēķinot R pieaugumu, pieaugot t). Iekārtā iebūvēts paaugstinošais pārveidotājs? Diez vai. Sildelementam tiek pievadīts lielākais spriegums no barošanas moduļa/akumulatora? Tad pieslēdzot barošanas avotu, siltumjaudai vajadzētu pieaugt. Nekā, pievadītā siltumjauda paliek nemainīga.

Tiesa gan, papētot sīkāk, izrādās, ka 80W jauda ir minēta norādītajam lādētājam. Ja pieņemam, ka lādētājs ar max jaudu silda katridžu un vienlaicīgi lādē akumulatorus ar 1C strāvu/jaudu (kas sastāda ap 25W) + neliela rezerve = pieminētie 80W. Jā, iespējams, ka (tāpat kā T245 tipa kartridžiem), arī T210 kartridžiem irdažādas jaudas sildelementi. Šobrīd testa izmantoju vienīgo līdzi iedoto Ķīnas ražojuma uzgali. Iespējams, ka JBC ir jaudīgāki kartridži. Jebkurā gadījumā, 80W sildjauda ''nespīd'', teorētiskais maksimums sanāk kādi 40..45W.

Vai esmu vīlies, ka reālā jauda ir (būtiski) mazāka kā Datasheet norādītā? Nē, jo runa šoreiz nav par pievadītās jaudas trūkumu! Kāpēc tā?

Es izmēģināju ''ūdens'' testu. Šajā testā es palēnām iegremdēju kartridžu ūdenī, novērtējot PWM un norādīto temperatūru. Šis tests uzrādīja sekojošus rezultātus:

a. iegremdējot kartridžu kādus 3..4mm ūdenī, PWM strauji sasniedz 100%, t.i.: loduzgalim tiek pievadīta maksimālā elektriskā jauda. Tajā pat laikā - temperatūra tiek uzturēta uzdotā: ap 350oC;

b. iegremdējot uzgali vēl mazliet dziļāk ūdenī, temperatūra krīt, t.i.: attēlotā temperatūra nav ''pilnīgi feika''.

Šādu rezultātu es vērtēju kā izcilu. Uzgalis norāda ļoti labu termālo vadītspēju, elektronika korekti reaģē uz pieaugošo termālo slodzi un adekvāti palielina pievadīto elektrisko jaudu.

Tad es izmēģināju reālu apstākļu slodzi. Mēģināju sildīt 3mm resnu dzelzs stienīti, kurš iepresēts lielas siltumietilpības alumīnija radiatorā. Šeit es novēroju divas nianses:

a. kamēr loduzgalim nav izdevies izkausēt alvu ap to, elektriskā pievadītā jauda sastāda tikai ap 12..15%;

b. kad uzgalim izdodas izkausēt ap to esošo alvu un ''iegremdēties'' alvā, elektriskā jauda sasniedz ap 35..40% no maksimuma. Alva ap uzgali izkūst pārliecinoši - no tā es izdaru secinājumu, ka uzgaļa temperatūra ir pietiekoši augsta, tā nekrītas.

Ko man deva šis tests? Galvenais secinājums - elektriskajai jaudai ir LIELA rezerve! Pat pilnīgi ''iegremdējot'' uzgaļa galu alvā, alvas siltumvadīstpēja ir spējīga ''noslogot'' uzgali tikai par 40..45%! Kāpēc tā? Iemesls ir vienkāršs - uzgalim ir mazs šķērsgriezuma laukums! 

Otrs secinājums - ''liekā'' elektriskā jauda nodrošina tikai ātrāku uzsilšanas laiku un subjektīvo sajūtu - ''ja nu noder''. Vai arī - ja tiek izmantots lielākas virsmas/šķērsgriezuma laukuma uzgalis. Piemēram, JBC 210018. Vienīgais, līdzi iedotais uzgalis ir ''blade'' tipa, ap 2mm ''garš'', attiecīgi, tikai iepriekšminētais 210018 ir ar lielāku šķērsgriezuma laukumu. Visi citi uzgaļi nodrošinās vēl mazāku ''jaudu''.


Dažas īpatnības/nianses.

Akumulatoru lādēšanas algoritms izskatās vienkāršots, t.i.: I/U ierobežots, bez charge/discharge enerģijas uzskaites. Attiecīgi - izpaliek atlikušās enerģijas precīza attēlošana. Normāla ir situācija, ka/kad, noņemot kartridžu no turētāja (to uzsildot - strauji pieaugot patērējamajai jaudai), akumulatora statusa indikatoram ''nokrīt'' viena strīpiņa (kas vēlāk ''atjaunojas''). Šis gan ir tikai SW jautājums - vīri varēja pacensties!

Izskatās, ka tiek adaptēta gan uzgaļa temperatūras attēlošana ''aukstā'' stāvoklī, gan kartridža uzsildīšanas profils (lai nepieļautu Overshoot, tajā pat laikā - nodrošinot maksimāli īsu uzsilšanas laiku). Par šo - visu cieņu.

Pozitīva ziņa - salīdzinot ar, piemēram, profesionālo dubulto stacju T420, nav novērojama nekāda PWM ''pulsēšana'' pēc uzdotās t sasniegšanas (kas, manā vērtējumā, ir rupja SW ''laža'').

Tehniska nianse: kamēr/ja tīklā iesprausts tīkla adapteris, izslēgt staciju neizdosies. Menu ''iesprūst'' izslēgšanas menu, izslēgšanas apstiprināšana nav iespējama. Neērti arī tas, ka pat atsākot/turpinot lodēt, menu joprojām turpina rēgoties šis izslēgšanas apstiprināšanas jautājums, kuru nav iespējams akceptēt (lai atgrieztos main Menu, jānospiež Exit).

Kopsavilkums - cienījams produkts!

 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām