G20 330e problēmas

Šodienas pacients: 2020.gada 3.sērijas G20 auto ar 4 cilindru B46 dzinēju.

Problēmas - izteikti nevienmērīga tukšgaita, misfires. Reizēm gadās pat pilnīgi crash. Piemēram:



Lūk, redzam - misfires 1. un 4. cilindros, atslēgta degvielas iesmidzināšana šajos cilindros; atslēgts turboagregāts...

Auto nesen uzstādītas jaunas sveces un aizdedzes spoles. Visas detaļas: BMW. Attiecīgi - aizdedzes problēmas: atkrīt.

Auto īpašnieka atsūtītie sākotnējie dati neuzrāda neko interesantu:


Kā redzam, pieprasītais Rail spiediens sakrīt ar reālo, dzinējs izmanto Valvetronic.



Šajos attēlos redzam:

a. apstiprinājumu, ka tiek izmantots Valvetronic;

b. eļļas spiediens, droseles atvērums, gaisa masas un temperatūras rādījumi ir korekti;

c. degmaisījums un LFTF ir korekti.


Paskatīsimies tukšgaitas parametrus, cilindru mehānisko efektivitāti:



Jā, bez šaubām - dzinēja darbība ir ļoti nevienmērīga! Turklāt, problēmas ir visiem cilindriem! Dzinējs skarbi raustās visu laiku!

Bet, pagaidiet, kas tad tas?


No 60. .. 64. sekundei dzinējs pēkšņi salabojās! Vai īpašnieks ko darīja? Nē, īpašnieks neveica nekādas darbības! Tātad - dzinējs spēj strādāt korekti, taču kādu iemeslu dēļ ''nevēlas'' to darīt!

Kas varētu ietekmēt visu cilindru darbību? Sāksim ar populārāko iemeslu: VANOS.






Kā redzams, VANOS uzvedas korekti gan stacionāros apstākļos, gan pārejas procesu laikā. Pat vadības vārstu PWM rādījumi ir stabili.

Tātad, problēma ir citur.
Uzdevu auto īpašniekam savu populāro jautājumu: vai AC tiek turēts ieslēgts?
Atbilde ir šajā attēlā:

Informēju auto lietotāju, ka AC vienmēr jāatstāj ieslēgts.
Nākošajā dienā saņēmu sajūsmas pilnu epastu un cilindru mehāniskās efektivitātes attēlus:

Dzinēja problēmas pazudušanas par vismaz 90%!

Diemžēl, auto īpašnieks izvēlējās nemaksāt par maniem pakalpojumiem, tādēļ publiski nelikšu tālākus norādījumus, kā savest auto kārtībā par visiem 100%.

Atļaušos vien īso piezīmi BMW inženieriem. Kungi, es saprotu visu advancēto konceptu ar AC kompresora mehāniskās slodzes mērīšanu un tās ietekmi uz tukšgaitu. Tajā pat laikā - piedodiet, bet šādas tukšgaitas problēmas dēļ izslēgta (tieši izslēgta, nevis, piem., bojāta) AC ir nepieļaujamas! Ir cilvēki, kuriem ir alerģija pret AC mītošajām baktērijām vai kuri vienkārši nevēlas saaukstēties. Vēl vairāk - tā kā nav pilnīgi nekādas informācijas par nepieciešamību turēt AC ieslēgtu, daudzi auto lietotāji šo feature ziemā mēdz izslēgt. Neviens negaida, ka izslēgts AC izraisīs pilnīgi nebaudāmu tukšgaitu, misfires, atslēgtu turboagregātu, skarbu limp mode! Vēl vairāk - šāda tukšgaita un misfires bojā katalizatoru. Katalizators maksā vairākus tūkstošus EUR! 
Kungi, manuprāt, šādas rupjas programmatūras kļūdas visos iespējamajos BMW modeļos vismaz 15 gadu garumā (novērotas pēdējo gadu E sērijas, F un G sērijas auto) nav pieļaujamas! 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām