Jaunākās paaudzes VANOS solenoīdu maiņa ir murgs. Lai nodrošinātu precīzāko iespējamo darbību un ātrāko reakciju, VANOS vārsti ir montēti tieši uz sadales vārpstām. Lai vārstus nomainītu, N63 gadījumā jādemontē ieplūde un izplūde. Jādemontē sprauslas. Tad jāfiksē sadales vārpstas un kloķvārpsta. Un tikai tad var nomainīt vārstus.
Ņemot vērā iespaidīgo sagaidāmo darbu apjomu, pirms tās auto īpašnieks izmēģināja ko vienāršāku. Viņš nolēja veco eļļu, iztīrīja eļļošanas sistēmu un uzpildīja auto paredzēto LL01 specifikācijas eļļu.
Izbraucis vairākus simtus km, viņš atsūtīja jaunākos datus.
Lūk, kā tagad izskatās VANOS problemātiskākajā, 2.ajā bankā. Problēmas gandrīz pazudušas! Jā, izplūdes VANOS jittering ir nedaudz lielāks par pilnīgi jauna mezgla jitter, bet nu tas nepārsniedz +/-1.5..2 grādus. Jitter ir samazinājies vismaz 2 reizes!
Arī izplūdes vārsta PWM izskatās daudz labāk! Progress ir acīmredzams!
Lūk, tipisks tukšgaitas video 1.bankā. Darbības nevienmērība ir pazudusi!
Un šeit - iepriekš problemātiskā, 2.rā banka. Situācija ir daudz, daudz labāka!
Skaidri redzams, ka DME izmanto jaunāko, ''vektora'' metodi tukšgaitas stabilizēšanai.
Tomēr, ir nianse - auto īpašnieks ir perfekcionists.
Viņš ievēroja dažas nianses.
Pirmā: lūk, 2.rais cilindrs reizēm nedaudz ''paslinko''. Nē, šie nav misfires, bet samazināta cilindra veiktspēja. Iespējamie iemesli:
a. sporādiskas sprauslas problēmas (iespējamākais - ar atomizāciju);
b. sporādiskas problēmas ar gaisu cilindrā (ticamākais - dēļ HVA);
c. problēmas ar sprauslas adaptācijām.
Šoreiz kā ticamāko atzīstu tieši pēdējo variantu. Šis cilindrs iepriekš jau bija problemātisks. Mana pieredze liecina, ka problēmas ar adaptācijām liek sevi manīt vēl ilgi (tūkstošus km - adaptācijas tiek upgreidotas lēnām) pēc cēloņu novēršanas. Tādēļ iesaku braukt ilgāku laiku un ik pēc laika pārbaudīt aizdomīgo cilindru darbību.
Otra nianse - 5.tais cilindrs arī izskatās aizdomīgi. Kā redzam attēlā zemāk - ilgāku laiku cilindra veiktspēja ir samazināta. tad DME to izlīdzina, bet tad - cilindrs kļūst pārāk aktīvs. Vainīga sprausla? Diez vai. Arī šoreiz es vainotu tieši adaptācijas. Un kas būtiski - šādu ilgāka laika paliekošu veiktspējas neatbilstību bieži risina DME programmatūras atjaunojumi.
Diemžēl, ražotājs nesniedz nekādu informāciju par to, kādas kļūmes kurā ZB ir izlabotas.
Papildus, ar Alpina upgreidotajiem auto situācija ir pilnīgi neskaidra. Nav nekādas informācijas, vai Alpina ir modificējis tikai vadības kartes, vai, sadarbībā ar BMW, moficēti ir arī algorimi/programmatūra. Tāpat nav skaidrs, vai Alpina ir pārbaudījis (un pārliecinājies, ka viss ir kārtībā) jaunākajām programmatūras relīzēm. Man ir daudz jautājumu, bet atbilžu - nav.
Katrā ziņā, mani pārsteidza šī situācija. Situācija, kurā BMW dīleris rausta plecus, dārga auto īpašnieks (vēl vairāk - tehnisks cilvēks, kas ir ekipēts un labi prot lietot ISTA diagnostikas rīku un var palīdzēt ar datu savākšanu) paliek viens ar savām problēmām.
Komentāri
Ierakstīt komentāru