Pēc korektas dzinēja pāradaptēšanas auto īpašnieks atsūtīja jaunus datus, kopā ar piezīmēm:
a. tukšgaita esot diezgan būtiski uzlabojusies;
b. pieaugusi dzinēja grieze zemos RPM;
c. veicot Rough run testus palielinātos RPM, joprojām jūtama dzinēja darbības nevienmērība. Šo nevienmērību var just arī braucot ar ļoti nelielu pieprasīto griezi. Tā nevajadzētu būt auto, kas maksā 6 ciparu summu.
Lūk, kāda tagad izskatās tukšgaita.
Pirmā banka:
Un arī otrā banka:
Ir noticis Brīnums! Otrā cilindra sprausla ir ''salabojusies''! Ne miņas vairs par jebkādām darbības problēmām!
Lūk, šis ir kārtējais (no daudziem) piemēriem tam, ka daudzu ''meistaru'' kultivētais apgalvojums ''dzinējs pats noadaptēsies, tikai jābrauc'' ir nepatiess!
Kāpēc tā?
Iemesli ir vairāki, bet šoreiz situācija ir sekojoša:
a. acīmredzot, pagātnē (iespējams, dēļ nolietotas sveces vai kādām aizdedzes spoles problēmām) 2.cilindram ir bijuši misfires;
b. dēļ šiem misfirēm ir izveidotas nekorektas sprauslas adaptācijas (iemesls - DME slikti identificē atsevišķus misfires un šos neveiksmīgos darba ciklus ierēķina kopējā adaptāciju veidošanas ''groziņā'');
c. pateicoties nekorektajām adaptācijām, DME ''histēriski'' (nekorekti) reaģēja uz pieprasījumiem nedaudz pielabot sprauslas izsmidzināto degvielu;
d. pateicoties ''histēriskajai'' DME reakcijai, īstermiņa degmaisījums cilindrā bija ļoti neoptimāls, kas reizēm izprovocēja jaunus misfires, tā vēl vairāk pasliktinot situāciju;
e. pat vēlāk, kad sākotnējās problēmas ar aizdedzi tika novērstas (bet neviens to DME ''nepateica'' - neveica pāradaptēšanu), neregulāri misfires turpinās, jo DME turpina reaģēt neadekvāti.
Piezīme. Fakts, ka dzinējam pieauga grieze zemo RPM diapazonā, nav nekas pārsteidzošs. 2.cilindrs rūpējas par 1.bankas turboagregāta darbību tieši zemajos apgriezienos. Kamēr 2.cilindrs misfiroja, 1.bankas turboagregāts tika iegriezts ne ar pilnu jaudu. Redzot problēmas 1.bankā, arī 2.bankas turboagregāts tika piebremzēts. Rezultātā - dzinējs neattīstīja pilnu jaudu. Nu šī problēma ir novērsta.
Bet, paskatīsimies, kāda izskatās dzinēja darbība problemātiskajā režīmā - 1000 RPM.
Pirmā banka:
Un otrā banka:
Šeit pat nekas nav jāiezoomo. Tāpat ir redzams, ka ''viss ir slikti''. Kas noticis dzinējam? Problēmas ir abās bankās, turklāt - visiem cilindriem! Dzinējs mocās! Nē, tie nav misfires, bet nepārtraukta visu cilindru nestabila mehāniskā efektivitāte!
Turkāt, kā iepriekš - aktuālais (banku/vidējais) degmaisījums ir korekts, LTFT - arī korektas.
Kas varētu izraisīt šādus simptomus?
Ir viens mezgls, kas varētu būt vaininieks. Šis mezgls ir VANOS. Lūdzu īpašnieku veikt šī mezgla datu monitorēšanu. Par rezultātiem - lasiet 3.turpinājumā.
Komentāri
Ierakstīt komentāru