G31 Alpina problēmas. Part 1
Šoreiz pēc palīdzības vērsās interesanta auto īpašnieks. Auto: G31 Alpina B5.
Vispirms īsi par to, kas ir šis Alpina uzlabotais BMW. Pamatinformāciju variet atrast Alpina web resursos, šeit pieminēšu tikai specifiskas nianses.
Alpina norāda, ka B5 modelis ir aprīkots ar 8 cilindru benzīna spēka agregātu. Ja skatamies BMW datubāzēs, G31 nekad nav bijis aprīkots ar 8 cilindru N63 (vai S63) sērijas dzinēju. Jaudīgākie ir 540i un 540iX, kuriem tika uzstādīts B58 6 cilindru spēka agregāts.
Arī šis auto ir pārbūvēts tieši no 540iX modeļa, lūk apstiprinājums (konfidencialitātes nolūkos atstāju redzamu tikai VIN pirmo daļu).
Lūk, ISTA identifikācija: N63 sērijas dzinējs, divi DME vadības moduļi.
Savukārt, ja skatamies Online rīkā RealOEM, šis auto joprojām figurē kā 540iX ar B58 sērijas spēka agregātu:
Ko vērts pieminēt par šīs paaudzes N63/S63 dzinējiem?
Šie dzinēji ir aprīkoti ar:
a. VANOS gan ieplūdes, gan izplūdes sadales vārpstām;
b. Valvetronic ieplūdes vārstiem;
c. HPFP - vien-plunžera ''mazie'' HPFP, katrai bankai savs. Rail spiediens tukšgaitā: 50 bar; maksimālais: 350 bar;
d. sprauslas - solenoīda vadības. Lai nodrošinātu ātru sprauslas reakciju, tās tiek atvērtas ar paaugstinātu (ap 70V) spriegumu.
Kādas pārmaiņas veicis Alpina šiem N63/S63 sērijas dzinējiem? Protams, mainīta izplūde. Mainīts DME programnodrošinājums. Bet, mainītas ir arī abas turbīnas. Alpina ir uzstādījis lielākas TwinScroll turbīnas ''stock'' turboagregātu vietā.
Rezultātā ir sasniegti iespaidīgie 800Nm griezes jau no 2000RPM.
Bez īpašām ilūzijām - lai sasniegtu šo griezi apgriezienos pie 2000 RPM, ir vajadzīgs gana ilgs laiks. Taču, no (aptuveni) 2700 .. 3000 RPM šī grieze jau būs pieejama gandrīz nekavējoši.
Nu laiks pievērsties šodienas pacientam.
Konkrētais auto ir ticis iegādāts ar simbolisku (ap 15.000km) nobraukumu. Nu noskrējiens ir sasniedzis ap 58.000km. Tīrais nieks priekš BMW! Taču jau labu laiku (ap 20.000km) dzinējs strādā nevienmērīgi. Tukšgaitā esot jūtami misfires. Vienu reizi pat sākušies grupveida misfires, iededzies Check engine.
Šī atgadījuma kļūdas redzamas šajā ekrānšāviņā:
Lūk, pilnīgs otrās bankas crash! Atslēgti 3 no 4 cilindriem, tiem it kā esot bijuši grupveida misfires. Tad atslēgts arī turboagregāts un pēdējais ''dzīvais'' cilindrs. Auto palika strādājot kā uz 4 cilindru atmosfēras.
Ja šis būtu Siemens DME kļūdu saraksts, es pieņemtu, ka sākusi tecēt 5.cilindra sprausla. Taču, ņemot vērā, ka šo dzinēju vada Bosch DME (un šiem DME ir nopietnas problēmas ar vainīgā cilindra identificēšanu tukšgaitā), es šim sarakstam neticu. Skaidrs ir tikai tas, ka kādā no 2.bankas cilindriem ir bijuši misfires. Kurš cilindrs (vai, varbūt, Lambda zonde vai kāds cits mezgls) vainīgs? Kas to lai zina.
Pēc dzinēja pārstartēšanas tas esot atsācis strādāt normāli (ja neskaita iepriekš minēto darbības nevienmērību). Vairāk šādi ekscesi nav atkārtojušies. Atliek pieņemt, ka pie vainas tiešām bijuši misfires.
Auto ir apmeklējis dīlercentru. Pamatojoties uz sūdzībām par nevienmērīgu tukšgaitu, dīleris esot veicis servisa procedūru - aizdedzes sveču tīrīšana. Nekāds pozitīvs efekts nav sasniegts. Dīleris bezspēcīgi plātot rokas. Auto īpašnieks, cerot uz kādu uzlabojumu, uzstādījis jaunas aizdedzes sveces un spoles. Efekts - nulle.
Sajutis zināmu devu bezcerības, auto īpašnieks vērsās pie manis.
Iesākumā ātrais skats uz abu banku degmaisījuma pamatparametriem.
Kā redzam, abu banku multiplikatīvās LTFT ir tuvu 1.00. Integratori: arī tuvu 1.00. Lambda abās bankās korekts 1.00, šo apstiprina arī abu banku kontroles zondes. Pamatlietās viss kārtībā.
Pāriesim pie Rough run datiem. Sāksim ar aizdomīgāko - otro banku. Tieši šeit notika lielais crash.
Tukšgaita nav ideāla (par iespējamiem cēloņiem - nedaudz vēlāk). Izskatās, ka jaunākā - ''vektora'' metode netiek izmantota. Tomēr - visi cilindri strādā korekti, misfires nav novērojamas.
Tāpat kā iepriekšējās 20 sekundēs, arī nākošajās - bez misfirēm, visu cilindru mehāniskā efektivitāte ir korekta.
Paskatīsimies, kas notiek 1.ajā bankā!
Pirmās divdesmit sekundes bez pārsteigumiem. Viss kārtībā.
Nākošās 20 sekundes gan izskatās interesantāk:
Ap 30. .. 31. sekundi zaļais grafiks uzrāda samazinātu cilindra mehānisko efektivitāti.
Ap 40. .. 42. sekundi ''bilde'' paliek vēl aizdomīgāka! Kas ir šis zaļais vaininieks?
Lūk arī atbilde - tas ir 2.rais cilindrs!
Iezoomosim datus:
Skaidri redzams, ka 2.cilindrā diezgan regulāri ir vismaz daļēji misfires. Nevienmērīgās tukšgaitas vaininieks ir atrasts!
Auto īpašnieks izmēģināja 1500 RPM apgriezienu iespēju un ziņoja, ka tad misfires esot jūtami vēl izteiktāk.
Ar otro banku, tāpat kā iepriekš - viss ir kārtībā,bet... 1. banka 1500 RPM režīmā:
Un iezoomojot:
un arī šādi:
un šādi:
Jā, bez šaubām - vaininieks ir skaidri redzams! Tas pats 2.rais cilindrs!
Kāds varētu būt iemesls šādai cilindra uzvedībai?
Aizdedzes sistēmas problēmas atkrīt - sveces ir tīrītas, mainītas, arī aizdedzes spole ir uzstādīta jauna. Visas detaļas - BMW.
Acīmredzot, problēmas ir ar sprauslu. Iespējamie varianti:
a. sprausla tek. Svece tiek aizlieta? Variants atkrīt, jo vidējais degmaisījums ir korekts, pārējo cilindru veikspēja - korekta. Svece netiek aizlieta, grupveida misfires nav novērotas;
b. sprausla neatveras. Nav nācies sastapt šādu defektu;
c. sprauslas beam ir par platu (atkrīt, jo sveci neaizlej) vai šauru (teorētiski iespējams, bet neesmu sastatpis šādu defektu šīm sprauslām), vai arī - sporādiski slikta atomizācija;
d. nekorektas fly-time (vai kā BMW arī sauc: ''minimal injection'') adaptācijas, ko varētu būt izraisījuši iepriekšēji misfies, nekorektas apkopes, utjpr.
Jautāju klientam divas, manuprāt, svarīgas pamatlietas:
a. vai auto vienmēr ir ieslēgts AC;
b. vai auto pēc remontiem tiek veikta pāradaptēšana.
Saņēmu divus ''nē'', kas nozīmē, ka pirms sprauslas vainošanas jāveic pamatdarbi.
Darbi, kas jāveic:
a. jāieslēdz AC;
b. jāpāradaptē dzinējs.
Dzinēja adaptēšana sastāv no dažiem pamatposmiem:
a. veco adaptāciju dzēšana;
b. spararata adaptēšana;
c. degmaisījuma un sprauslu adaptāciju izveidošana siltam dzinējam;
d. degmaisījuma un sprauslu adaptāciju izveidošana aukstam dzinējam;
e. jauno adaptāciju rezultāta novērtēšana.
p.s. protams, ja veikts kāda specifiska mezgla (piem., Valvetronic) remonts, nepieciešama papildus servisa procedūru veikšana šim mezglam.
Turpinājums 2.daļā.
Komentāri
Ierakstīt komentāru