N53. Complete crash. How to act?

Šoreiz piemērs - kā rīkoties tad, ja situācija ir sliktāka kā parasti. Tipiski es iesaku - novērtējam sprauslu adaptāciju datus, Rough run datus u.c. pieejamo informāciju.

Bet ko darīt tad, ja kāds no cilindriem ietiepīgi atsakās darboties? Redzot group misfires, DME to atslēdz. Azdedzes spoles un sveces maiņa nelīdz. Acīmredzot, vaina ir sprauslā (protams, jāpārbauda kompresija - dzinēja mehānisks bojājums, bet - šāda iespēja ir ļoti, ļoti maza). Bet, galvenais jautājums - vai vainīga ir tieši atslēgtā cilindra sprausla, vai kāda cita?

Tipiski situācija ir sekojoša: tek sprausla X, bet misfires sākas kādā citā šīs bankas cilindrā Y(Z). Cīņa par cilindra Y(Z) veselību nedod neko, jo problēma ir pavisam citur. Kāpēc misfires sākas citā cilindrā?

a. Ja tek X cilindra sprausla, DME redz treknu degmaisījumu konkrētajā bankā un samazina visu bankas cilindru (X;Y vai X;Y;Z) izsmidzināto degvielu;

b. degmaisījums vainīgajā cilindrā X kļūst korektāks, tas ir labi. Tajā pat laikā, cilindros Y un Z degmaisījums kļūst liess;

c. trekns degmaisījums aizdegas labi, cilindrs X strādā bez problēmām. Liess degmaisījums aizdegas daudz sliktāk, tādēļ misfires sākas cilindros Y vai Z (vai pat abos divos: Y un Z).

Šo niansi beidzot piemin arī ISTA jaunākajās versijās šo DI dzinēju darbības aprakstā.  


Šoreiz viens nedaudz atšķirīgs piemērs.

Pacients: E60 ar N53. Īpašnieks ir izvēlējies uzstādīt NOXEM. Var nojaust, ka auto ir bijušas kādas problēmas, ne bez iemesla īpašnieks nolēmis investēt līdzekļus tā remontā. Kļūdu saraksti rāda, ka 1.mais cilindrs ir ticis atslēgts regulāri. Piemēram:



Cerība bija - pēc Stratified atjaunošanas DME pārmērīs sprauslas un problēma pazudīs. Vai, sliktākajā gadījumā - būs sprauslu dati, kas parādīs virzienu uz bojāto smidzinātāju.

Problēmas sākās uzreiz pēc adaptāciju dzēšanas. Pat izmisīga cīņa (vairākkārtēja dzinēja pārstartēšana, sildīšana, izbraucieni, u.t.t.) beidzās sekojoši:


Kā redzam, DME ir iesprūdis pašā pirmajā adaptāciju veidošanas solī - tas mēģina noadaptēt banku degmaisījumu Homogēnā režīmā (melnais learnbit). Visi pārējie (6 gab. iekrāsotie baltie) learnbit - šīs adaptācijas nav pabeigtas. Attiecīgi - sprauslu datu nav. Nevienā no režīmiem.

Kopējais/banku degmaisījums: 

Kā redzam, abas bankas strādā Open loop! Turklāt, Lambda abās bankās ir pilnīgi nekorekts! 
NOXEM apstiprina platjoslas zondu rādījumus - vidējais Lambda ir ap 1.35. Ap 35% gaisa pārpalikums!
Jā, sprauslu live dati apstiprina, ka 1.mā cilindra sprausla atkal ir atslēgta (un īsti nelīdz arī dzinēja restarts. 29CD apstiprina live datos redzamo). Rough run dati ir neskaidri - haoss ir abās bankās!
Kā rīkoties?

Šādos gadījumos jārīkojas sekojoši:
a. vispirms nodzēsiet vecās adaptācijas. Pārliecinieties, ka spararata adaptāciju learnbit ../F5/F7 menu ir balts (tas apstiprina, ka visas adaptācijas ir nodzēstas).
b. startējiet dzinēju. Pirmais starts (ar neadaptētu spararatu) pēc adaptāciju dzēšanas būs open loop, bez jebkādiem degvielas korekcijas mēģinājumiem (ar nesildītām zondēm).
c. novērojiet Rough run datus. Jā, ir pieļaujama zināma paliekoša vibrācija (sprauslas nav nomērītas, degmaisījums netiek koriģēts). Tomēr, dzinējam jāspēj strādāt uz visiem (4 vai, šajā gadījumā: 6) cilindriem.
Ja kāds no cilindriem nestrādā (un aizdedzes komponentu maiņa nelīdz) - acīmredzot, šī cilindra sprausla tek ļoti spēcīgi. Tik spēcīgi, ka tiek aizlieta aizdedzes svece. Vai arī - tās beam ir pilnīgi nekorekts un trāpa tieši svecei. Visbeidzot - iespējams, ka tā degvielu izlej, nevis izsmidzina.

Šoreiz: 1.mais cilindrs nepielūdzami atteicās darboties. Tā mehāniskā efektivitāte bija 0, pēc brītiņa DME atmiņā parādījās kļūda 29CD. Nekādu šaubu - šoreiz pie vainas tieši šī cilindra sprausla.

Pēc jaunas sprauslas uzstādīšanas situācija mainījās. Lūk, kā izskatās Rough run dati open loop režīmā (adaptācijas tikko nodzēstas):

Neskatoties uz to, ka auto instalētas dažādu relīžu sprauslas: 
a. 1.mais cilindrs:  11.relīze, 02.2024 (jauna sprausla, iegādāta pie BMW dīlera);
b. 2.ais cilindrs:  11.relīze, 07.2015;
c. 3.šais cilindrs:  08.relīze, 06.2010;
d. 4.tais cilindrs:  11.relīze, 07.2015;
e. 5.tais cilindrs:  09.relīze, 07.2011;
f. 6.tais cilindrs:  08.relīze, 06.2010;
Rough run dati izskatās ļoti korekti! Dzinējs strādā uz visiem 6 cilindriem, bez jūtamas vibrācjas.

Pēc sākotnējo adaptāciju izveidošanas (tās tika izveidotas burtiski 10..15 minūšu laikā):

Kā redzam, visas sākotnējās adaptācijas sekmīgi pabeigtas!

Lūk, sprauslu adaptāciju tests Homogēnā režīmā. Viss izskatās lieliski!
Teicams rezultāts!

Šeit redzam palielinātu adaptāciju vērtību tieši jaunajai, 1.majai sprauslai. Kā tā? Izskaidrojums ir vienkāršs - šīs sprauslas beam un tā atomizācija ir ideāla. Sprauslas efektivitāte ir lielāka kā 10+ gadus lietotām sprauslām. Tādēļ arī ir tikai pašsaprotami, ka sprausla nedaudz ''jāpiebremzē''.

Pašsaprotami - visi adaptācijua pamatdati: banku LTFT ir korekti, DME atmiņā - nekādu kļūdu, kas saistītas ar degvielas maisījumu vai misfirēm. Subjektīvi dzinējs strādājot perfekti.

Lūk, kārtējais piemērs tam, ka dažādu relīžu sprauslas un pat to 15 gadu cienījamais vecums nav nekāds šķērslis korektai dzinēja darbībai.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām