Misfire counters. Cumulative values

Visefektīvāk misfire counters novērtēt ļauj OBD Mode 6 menu beigu daļā atrodamie tekošās sesijas un pēdējo sesiju vidējotie misfire dati. Kā šos datus interpretēt, lasiet šeit.

ISTA piedāvā divu veidu counterus: kumulatīvos (skaitītājus, kas rāda kopējo misfiru skaitu katrā cilindrā) - šie dati pieejami daļai vecāku F sērijas auto (tipiski: ar Siemens DME), un īstermiņa eventu indikatorus (piemēram, B sērijas dzinējiem; Bosch DME). 

Šoreiz īsi par lifetime/kumulatīvajiem skaitītājiem. 


Neatkarīgi no tā, vai šos skaitītājus jūs redzat ar ISTA vai kādu App, šo datu interpretācija neatšķiras.

Šie misfire skaitītāji skaita katra cilindra visus misfire kopš ''dzīves sākuma''. Skaitīšana sākas ar adaptāciju dzēšanu. Dzēšot adaptācijas, šie skaitītāji tiek noresetoti.


Nianses, kas jāņem vērā.

a. pat ja jūs pirms kāda brītiņa dzēsāt adaptācijas (pārliecinājāties, ka šie misfire skaitītāji ir 0), šo skaitītāju absolūtās vērtības nav korekti dati. Iemesli ir vairāki. Pirmkārt - uzreiz pēc adaptāciju dzēšanas degmaisījums cilindros nav korekts (DME nav izveidojis jaunas adaptācijas), attiecīgi - dažos vai pat visos cilindros misfiru blīvums var būt (un tipiski - ir) palielināts. Otrkārt - arī nelīdzens ceļš (bedres, akmeņi - uz neasfaltēta ceļa) provocēs fake misfiru identificēšanu. Treškārt - Bosch DME ir problēmas ar misfiru identificēšanu tukšgaitā (dēļ principa, kā šie misfires tiek identificēti. Patentu cīņa starp Siemens un Bosch). Attiecīgi, Bosch izmanto visa veida viltības, lai tomēr atrastu vaininieku arī tukšgaitā. Viena no viltībām - CO katalizatora warm up fāzē (pirmā minūte pēc starta) izmantot Siemens algoritmus, pēc tam - nespējot identificēt īsto vaininieku, turpināt palielināt misfiru counter tam cilindram, kas misfiroja warm up fāzē.

b. šie skaitītāji jānovērtē sekojoši - jānolasa to vērtības pirms un pēc driving sesijas, jāizrēķina delta katram cilindram. Šādi jūs iegūsiet informāciju par pēdējās sesijas misfire datiem.

c. daži misfires katrā cilindrā - tas ir normāli! Meklējiet kādu līderi starp cilindriem. Problēmu risināšanu sāciet tieši ar misfiru līderi! Atcerieties - ja auto ir aprīkots ar manuālo ātrumkārbu, misfiru skaitītāji var rādīt būtiski palielinātas vērtības visos cilindros. Patiesībā - misfire (kādā cilindrā random secībā) tiek identificēts katru reizi, pārslēdzot ātrumus (īpaši aktuāli B sērijas dzinējiem). Kā rīkoties šajā situācijā, lasiet šeit.

d. mēģiniet izprovocēt auto tieši nelabvēlīgajā režīmā - tieši tad, kad jūtat misfires. Zemi RPM un liela slodze? Nodrošiniet dzinējam tieši šādu režīmu! Ļaujiet misfirot! Paralēli kontrolējiet darba pamatparametrus: Lambda vērtību, Integratoru(s), ja tie ir pieejami. N43/N53 sērijas dzinējiem Lambda ļauj noteikt darba režīmu (Homogēns/Homogēni liess/Stratified charge) - tas būtiski atvieglo diagnostiku.

e. ja vaininiekam pieejama Expert mode ISTA (jaunākie F sērijas un G sērijas auto), izmantojiet to! Šeit vienā menu redzēsiet gan misfire eventus, gan katra cilindra darbu reālajā laikā. 

f. populārākie misfiru vaininieki: aizdedzes spoles un sveces. Aizdedzes sveces mainiet regulāri! Ja brauciet pilsētas režīmā, regulāri veiciet sveču attīrīšanu no oglekļa (Servisa procedūra ISTA, pieejama B sērijas dzinējiem). Izmantojiet OEM aizdedzes spoles un tieši konkrētajam dzinējam paredzēto modeli! Neeksperimentējiet ar ''sporta'' spolēm vai ''labākiem'' modeļiem.  

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām