N52. Ļoti interesants gadījums

Precizēšu virsrakstu - iespējams, ka (man) interesantākais gadījums pēdējā gada laikā. Auto īpašniekam - domāju, ka ne tik patīkamas emocijas... Bet, par visu pēc kārtas.

Pie manis vērsās N52 dzinēja īpašnieks. Dzinējam ir paliekoša vibrācija tukšgaitā. Nekādi neizdodoties to novērst. Pēc visiem simptomiem spriežot, esot gaisa piesūkšana izplūdes kolektorā (auto īpašnieks bija atradis manu bloga ierakstu par šo problēmu). Gaisa pieplūdi gan nekādi nevarot atrast.

Kādēļ auto īpašnieks bija izdarījis šādus secinājumus? Otrās bankas kontroles zonde reizēm ietiepīgi rādīja liesu degmaisījumu (tās spriegums bija tuvu 0.0V). 

Es palūdzu atsūtīt Rough run datus, lai pārliecinātos, ka dzinējam tiešām ir pastāvīgas vibrācijas problēmas.

 

Jā, auto saimniekam ir taisnība - cilindru mehāniskā efektivitāte atšķiras!


Cik liela ir šī atšķirība?

Lūdzu auto īpašnieku atslēgt pirmo cilindru:

Lūk, 1.mais cilindrs ir atslēgts. Drusku dīvaini gan šie dati šķiet, jo nākošais (pēc 1.mā) cilindra ar lielāko atšķirību no 0 ir menu 5.cilindrs (tam vajadzētu būt 2. pēc placement). Ok, šo dīvainību papētīsim (un izskaidrojumu radīsim) vēlāk. Šobrīd ir skaidrs, ka pilnīgi nestrādājošs cilindrs rāda ap +13 vienībām, kas nozīmē: pirmajā attēlā redzam cilindru efektvitātes atšķirības ap 30%. Tas ir daudz!

Atgriezīsimies pie sākotnējiem datiem. Šādi izskatās fuel mixture menu dati:
Šeit viss izskatās diezgan normāli. Jā, abās bankās kontroles zondes apstiprina bagātinātu degmaisījumu. Tas ir pieņemami, atceroties problēmas ar cilindru veiktspēju. Varbūt pat labi, jo šādi rādījumi apstiprina, ka CO katalizatori strādā korekti. Tajā par laikā visas LTFT vērtības ir korektas, visas zondes tiek apsildītas. 
Kas izraisa šādu cilindru veiktspējas haosu?
Palūdzu auto īpašnieku atslēgt Valvetronic.
Lūk, kā izmainījusies situācija! Cilindri, kas iepriekš ''slinkoja''  (piem., 1.mais) nu ir kļuvuši pat nedaudz par pārāk aktīviem! Ko varam secināt no šiem datiem?
a. nevienam no cilindriem nav mehāniskas problēmas;
b. acīmredzot, viss ir kārtībā ar sprauslām;
c. acīmredzot, problēmas ir ar ieplūdes vārstu atvēršanos/Valvetronic;
d. iepriekš slinkojušo cilindru palielinātā efektivitāte skaidrojama vienkārši - DME slinkojošajiem cilindriem ir palielinājusi degvielas padevi (modificējusi sprauslu adaptāciju kartes), cerot uzlabot efektivitāti. Acīmredzot, dēļ gaisa trūkuma tas nav līdzējis. Nu, ar atslēgtu Valvetronic - gaiss ir pietiekošā daudzumā, cilindri ir ''atdzīvojušies''. Viss izskatās ļoti loģiski.

Bet, ir nianse. 
Auto īpašnieks, smēlies iedvesmu no mana bloga, jau ir nomainījis ieplūdes HVA. Uzstādīti ir BMW pārdoti HVA. Ir veikta to uzpildīšana saskaņā ar TIS prasībām. Ir nomainīta eļļa un filtrs. Ir pārbaudīts eļļas spiediens. 
Izskatās pēc strupceļa. Kas noticis dzinējam?

Lai 100% pārliecinātos, ka problēma ir ar cilindru gaisa piepildījumu, es lūdzu auto īpašniekam veikt vēl vienu testu. Lūdzu secīgi atslēgt vienu cilindru pēc otra, pēc tam pārbaudīt Lambda atbilstošajā menu. Ja kādam cilindram ir gaisa trūkums, Lambda pieaugumam vajadzētu būt samazinātam. Loģiski? Loģiski!

Lūk, piemēram, atslēgts 1.mais cilindrs:
Lambda vērtība 1.majā bankā pieaugusi līdz ap 1.42. Šādu testu jāveic arī visiem citiem cilindriem.
Tests uzrādīja, ka visu cilindru gaisa piepildījums ir līdzīgs! Lambda vērtības ap 1.38 .. 1.43. Cilindriem nav problēmu ar gaisa piepildījumu!

Bet, izrādījās viena cita nianse: atslēdzot 2. cilindru (kam jābūt 5.pēc placement order), Rough run menu pēkšņi nulles efektivitāti uzrādīja 5.cilindrs (pēc placement). Un, kas vēl interesantāk, paaugstinātu Lambda uzrādīja 1.banka. Lūk, kā tas izskatās:
Kā tas iespējams?
Izrādās, ka kādam sākotnējais cilindru izvietojums Rough run un cilindru atslēgšanas menu ir licies ''neērts''. Attiecīgi, no firing order šis ''labvēlis'' cilindru secību ir samainījis uz placement.
Ja cilindru aktivēšanas menu šāds ''upgrade'' nerada problēmas, tad Rough run menu nu cilindru izvietojums ir nekorekts. Cilindri ir izvietoti nevis divās kolonnās: 1/2/3 un 4/5/6, bet 1/2/3/4/5/6, rezultātā: cilindru izvietojums neatbilst bankām. Un, kas vēl skarbāk - nekur nav informācijas, kas šis ir ''uzlabots'' loader.

Šoreiz izlaidīšu skaidrojumu, kāpēc šajos menu cilindri (korektā loader) attēloti pēc firing order (bet šāds pamatojums ir - cilindri nav ''nejauši'' tā salikti).

Atgriezīsimies pie sākotnējiem datiem:
Tagad, kad zinam, ka cilindru numerācija atbilst placement, dati rāda PAVISAM citu ''bildi'':
a. 1/2/3 cilindri (pēc placemenet) ''slinko'';
b. 4/5/6 cilindri (pēc placement) ir ar palielinātu efektivitāti.
Šoreiz Valvetronic/HVA nebūs pie vainas!

Kas ir kopīgs cilindru grupām 1/2/3 un 4/5/6? Izplūde un Lambda zondes! 
Kādi ir iespējamie defekti?
a. platjoslas zondes reference vērtības drifts (zondes bojājums);
b. nekorekta platjoslas zondes trimēšana dēļ kontroles zondes defekta vai gaisa pieplūdes izplūdē.

Bet arī šeit auto īpašnieks mani gandrīz ''salauza''. Visas Lambda zondes tikko esot nomainītas! Turklāt, instalētas ir OEM zondes ar BMW logo uz tām. Strupceļš?
Ne gluži - 1.mās bankas izplūdes kolektorā pie platjoslas zondes esot bijušas apdeguma pēdas. Bez šaubām - tur ir gaisa pieplūde. Vai atrasts risinājums?
Nē! Šī gaisa pieplūde esot novērsta - metinātājs esot saremontējis izplūdes kolektoru.

Kas vēl iespējams?
Šoreiz atliek viens ''sīkums''. Pēc remonta dzinējam nav veikta pāradaptēšanas procedūra. Iepriekšējā ''dzīvē'' DME ir nekorekti notrimējis 1.mās bankas platjoslas zondi, izveidojis pilnīgi nekorektas sprauslu adaptācijas, mēģinot piekoriģēt cilindru efektivitāti. Nu problēmas ir novērstas, bet neviens to DME nav pateicis!

Dzinēja pāradaptēšana problēmas novērsa.  

Šajā postā skarbākais: auto lietotājs pats bija pamanījis to, ka loader menu cilindru izvietojums ir mainīts. Viņš bija pamanījis, ka atšķiras cilindru efektivitāte tieši pa bankām. Diemžēl, viņš nebija izdarījis loģisku secinājumu - tieši Lambda zondes (nevis HVA) ir iespējamie vaininieki. Un, nobeigumā - kaut arī visi defekti bija novērsti, dēļ servisa procedūru neesamības, visu remontu efekts bija nulle. Auto īpašnieks bija tik tuvu veiksmīgam rezultātam. Jā, nomainot daudz detaļu bez iemesla.
Šoreiz gan BMW nebūs pie vainas pie tā, ka tam bija jāmaina gan HVA, gan visas zondes. Patiesībā problēma bija izplūdē - gaisa piesūkšanā.

Otra šī posta sentence - rūpīgi jāpārbauda datu ticamība. Internetā, kā redzam, ir sastopami visādi ''uzlabojumi'' INPA scriptos. Diemžēl, neviens nezina, kāds tieši loader ir ietverts jūsu INPA. Esiet uzmanīgi!   




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām