Globāls un nenovēršams bojājums!

Šoreiz nenovēršamas problēmas esot skārušas N52 dzinēju ar MSV70 DME. Auto īpašnieks sazinājās ar mani, sakot, ka - acīmredzot, izplūdē esot hermētiskuma problēmas, bet - gaisa pieplūdes vietu viņš nevarot atrast.

Lūdzu atsūtīt diagnostikas datus.

Situācija izskatās pavisam dīvaina:


Problēmas ar VISĀM četrām zondēm? Kas noticis?

Live data ir ne mazāk interesanti, piemēram:


Kā redzam, zondu ķīmiskā efektivitāte ir korekta. Taču:


1.mās bankas Lambda - uzrāda treknu degmaisījumu. 2.rās bankas zonde - Lambda ap 1.5, t.i. nenormāli liesu degmaisījumu! Tajā pat laikā 2.ās bankas kontroles zonde reportē treknu degmaisījumu.

Lai būtu vēl jautrāk - tipiski 1.mās bankas kontroles zonde uzrāda liesu degmaisījumu, neskatoties uz platjoslas zondes reportētu treknu degmaisījumu (Lambda 0.98 vai pat mazāk), kas auto īpašniekam lika domāt, ka izplūdē ir gaisa pieplūde.

Un papildus visam - otrā banka strādā Open loop režīmā; kā arī - DME nav apstiprinājis Offset LTFT.

Video ar auto tukšgaitu ir vēl iespaidīgāks:




Lūk, šādi fluktuē 1.mās bankas Integrators! Teikšu godīgi - tik enerģisku oscilēšanu MSV tipa DME redzu pirmo reizi!

Tajā pat laikā, visu cilindru mehāniskā enerģija ir salīdzinoši korekta:


Tātad, pie vainas nebūs arī Valvetronic.

Strauji nospiežot un atlaižot akseleratora pedāli, abas kontroles zondes strādā korekti.

Varbūt nepareizi pieslēgtas Lambda zondes? Dēļ tā DME pilnīgi ''sajucis prātā''?

Lūdzu auto īpašnieku ar INPA atslēgt 1.mo cilindru un tad atsūtīt Fuel mixture menu datus. Lūk, dati:


Pēc pirmā cilindra atslēgšanas redzam:

a. pirmās bankas Lambda ir pieaudzis līdz 1.50, tātad platjosas zondes ir pieslēgtas pareizi;

b. pirmās bankas kontroles zonde apstiprina liesu degmaisījumu;

c. tā kā 1.mās bankas kontroles zonde arī pirms tam bieži (un nelaikā) rādīja liesu degmaisījumu, apskatam 2.bankas kontroles zondes rādījumus. Nē, tā joprojām uzrāda treknu degmaisījumu - tātad, arī kontroles zondes pieslēgtas korekti.

Ja zondes pieslēgtas korekti un cilindru mehāniskā efektivitāte ir normāla (līdzīga), bez šaubām - 2.ās bankas platjoslas zonde uzrāda nekorektu vērtību. Acīmredzot, tā ir bojāta.

Jautāju auto īpašniekam - varbūt izmantotas kādas degvielas piedevas? Tekošas sprauslas arī varētu būt pie vainas, taču šo veco, port injection dzinēju sprauslas nemēdz tik traģiski tecēt... Jā, kādu laiku atpakaļ esot izmantotas degvielas piedevas, bet... Tad... Tad auto īpašnieks mani pārsteidza - zondes tikko jau esot nomainītas! 

Strupceļš?

Tikai līdz brīdim, kad izlasīju nākošo e-pastu.

Auto esot veikta neliela pārbūve. Lūk, attēls:


Ko mēs redzam attēlā?

a. CO katalizatori ir likvidēti;

b. platjoslas zondes ir pārceltas no to oriģinālajām vietām uz kontroles zondu lokācijas vietām;

c. kontroles zondes novietotas tieši blakus platjoslas zondēm;

d. kontroles zondēm uzstādīti ''spacers'' ar domu - šādi tās ''neredzēs'' to, ka CO katalizatori ir ''pazuduši''.

Vienīgais, ko varu ieteikt - pirms darbu uzsākšanas vajadzētu apgūt pamatlietas. Šoreiz nepareizi izdarīts pilnīgi viss. Lai labotu situāciju, nu auto īpašnieks devās meklēt CO katalizatorus. Vecie, acīmredzot, nodoti metālā. Labi katalizatori viņam nu izmaksās vairākus tūkstošus EUR.

Nelielai tehniskai atkāpei: šīs paaudzes DME izmanto Exhaust pipe modeli - matemātisku modeli, kas reāllaika režīmā simulē izplūdi. Attiecīgi, pēc šādām modifikācijām:

a. DME redz pilnīgi neadekvātus platjoslas Lambda zondu rādījumus dinamikā. Lambda zondes reaģē ar lielu laika aizturi, attiecīgi, ir pilnīgi paralizēta gan zondu trim operācija, gan visa dzinēja vadība mazas slodzes un tukšgaitas režīmos (un, protams, arī visi citi darba režīmi un citas servisa procedūras ir paralizēti);

b. DME redz arī laikā pilnīgi neatbilstošus kontroles zondu rādījumus, kuri turklāt tiek papildus kropļoti ar ''distanceriem''. N sērijas dzinēju paaudzē CO katalizatoru veiktspēju mēra ar pilnīgi citām metodēm kā vecajai, M sērijai. Šādi ''inserti'' nedarbojas pat teorētiski!

Lūk, reāls piemērs tam, ka nekvalificēta pārbūve rada tikai problēmas.




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām