Pirmie iespaidi par MSD81
Šobrīd esmu nobraucis vairākus simtus km dažādos režīmos un esmu gatavs pastāstīt par pirmajiem iespaidiem.
Subjektīvi DME strādā korekti. Slēgšanās starp režīmiem un regen sesijas notiek maigi un nemanāmi. Misfires vai rupja dzinēja darbība pārejas režīmos nav novērota.
Dažas atšķirības no MSD80 (ar pēdējo ZB relīzi un DIRU):
a. tukšgaitā Stratified charge mēģina uzturēt Lambda ap 1.80, kas ir nedaudz zemāk kā MSD80;
b. regen sesijas notiek biežāk kā MSD80, neskatoties uz ideāliem NOx datiem. Acīmredzot, BMW inženieri ir zaudējuši daļu optimisma par NOx katalizatoru veiktspēju. Papildus - pēc lielākas pieprasītās griezes DME pieņem, ka NOx katalizators ir daļēji piesārņots (diezgan loģisks pieņēmums) un pirmo regen pieprasa ātri pēc Stratified ieslēgšanas;
c. ir izmainīta matemātika sprauslu/banku multiplikatīvā tipa (flowrate) adaptāciju veidošanai. Iepriekš bija zināmas problēmas ar sprauslu flowrate pat korektu banku multiplikatīvo adaptāciju gadījumā. MSD81 izveidoja ļoti korektas flowrate adaptācijas sprauslām;
e. Rough run dati (../F5/F7) uzrāda ļoti stabilu tukšgaitu, kaut subjektīvi tukšgaitas stabilitāte īpaši neatšķiras no MSD80. Izrādās, ka MSD81 ir samazināta ''jūtība'' šajā menu! Acīmredzot, BMW inženieri turpināja cīņu ar feikajām 3104 kļūdām.
Attēlā augstāk: atslēgts 1.mais cilindrs; dzinējs darbojas Stratified charge. MSD80 šādā situācijā 1.mā cilindra bar uzrāda ap +7 vienībām. Šeit, kā redzam: tikai +3.5 vienības.
Divos attēlos augstāk: atslēgts 1.cilindrs; dzinējs darbojas Homogēnā režīmā. Diemžēl, šajā režīmā Rough run algoritmi strādā nekorekti. Ļoti bieži DME identificē palielinātu atslēgtā cilindra mehānisko efektivitāti, kas nav reāli. Sajūta, ka copy/paste ielikts kods no kādas ļoti senas MSD80 relīzes. Šis nozīmē, ka misfiru identificēšana (tukšgaitā, Homogēnā režīmā; par citiem režīmiem šobrīd nav informācijas) būs apgrūtināta.
Lai nebūtu tikai kritika. zemāk daži attēli, kas ir tuvu ideālam:
2.ajā bankā: relatīvi jaunas sprauslas. Kā redzam, gan Offset, gan Multiplikatīvās LTFT - ideālas. 1.ajā bankā - sprauslas ar vismaz 200.000 .. 300.000km resursu. Arī šeit - Offset LTFT: ideāla.
Sprauslu dati Stratified charge:
Pavisam nedaudz pil 2. cilindra sprausla, bet - tajā pat laikā: aukstais starts bija ideāls;
Sprauslu flowrate adaptācijas: ideālas.
Sprauslu testi Homogēnā režīmā:
Testu rezultāti - tuvu ideāliem.
Tukšgaitas vienmērība:
Attēlā augstāk - Homogēns režīms.
Attēlā augstāk: Stratified charge.
Piezīme: MSD81 ir samazināta jūtība šajā menu. 0.1 vienības atbilst ap 3% mehāniskās efektivitātes izmaiņu.
Nobeigumā piebilde: šī dzinēja resurss - virs 800.000km!
Komentāri
Ierakstīt komentāru