no MSD80 uz MSD81
Iepriekšējos postos esmu aprakstījis dažādus fundamentālu crash veidus MSD80. Iemesli ir vairāki:
a. reģistru pārpildīšanās (divas pārpildīšanās grupas notiek pie 330.000 un 524.000km nobraukuma);
b. rezerves/alternatīvo memory field izmantošana (tie tik aktivizēti, ja defaultais field tiek atzīmēts kā bojāts. Tās ir sekas odometra, power_class, u.c. modifikācijām).
Šie crash notiek gan nepareizi nosakot eng_status (dzinējam strādājot, nepareizi interpretē to kā STOP, attiecīgi - par nekorektiem atzīstot kloķvārpstas, gaisa masas mērītāja, intake spiediena, VANOS, u.c. mezglu signālus), gan crash laikā pat pilnīgi zaudējot config (piem., DME atmiņā parādās kļūdas par aktīvajiem motora spilveniem - tie nav instalēti komplektā ar MSD80).
Diemžēl, šiem crash nav risinājumu. Pat jaunākajās ZB relīzēs šīs problēmas nav novērstas (un, iespējams, ka pat nav novēršamas bootloader un/vai paša DME arhitektūras dēļ). Ļoti iespējams, ka tieši šo crash/problēmu dēļ Siemens upgreidoja MSD80, kā replacement piedāvājot MSD81.
Piezīme: tā kā no DME izgatavotāja/auto ražotāja ir nulle informācijas, vai MSD81 ir sekmīgi/pilnā apmērā atrisinātas iepriekšminētās problēmas, iesaku:
a. pirms jauna DME instalēšanas uzstādīt mazu nobraukumu CAS. Šādi jūs iegūsiet vismaz 200.000+km bez reģistru pārpildīšanās problēmām;
b. izmantot tikai default memory field, neveikt nekādus ''pilnā reflash'', odometra modificēšanas, u.c. chip tūneru piedāvātos ''risinājumus''.
MSD81 pasūtīšana.
Jauna DME pasūtīšana jāveic auto īpašniekam. Dīlerim nāksies uzrādīt gan auto reģistrācijas dokumentus, gan savu ID. Papildus jānorāda DME nomaiņas iemesls un jāparaksta iesniegtie dokumenti, apliecinot, ka visi dati ir patiesi.
Arī saņemt jauno DME varēs tikai auto īpašnieks, uzrādot savu ID.
DME cena (2023./2024.gads) ir ap 1300 EUR.
Šādi izskatās jaunais DME
Šodienas uzdevums - jaunā DME instalēšana:
Pēc jaunā DME pieslēgšanas atvēru ISTA, lai paskatītos, vai DME tiek atpazīts:
Lūk, DME komunicē pa CAN kopni, bet ir kļūdas:
a. nav programmas datu vai tie ir nekorekti/neatbilstoši;
b. nav kodējuma datu
Paskatīsimies, kādu Repair plan piedāvā dīlera rīks:
Ar augstāko prioritāti: jārisina DME programmēšanas un kodēšanas problēma - šis ir loģiski.
Šajā brīdī sākas posta interesantākā daļa.
Šim auto sākotnēji bija uzstādīts N53B30U0 dzinējs ar 160kW jaudu. Vēlāk es iegādājos intake manifold ar diviem DISA vārstiem. CAS modulī tika izmainīta power_class no 00H uz 02H; tika nomainīts FR uz atbilstošo (E60; 530i), lai palielinātu dzinēja jauu līdz 200kW. CAS bez problēmām ļāva mainīt power_class, bet problēmas bija ar DME power_class maiņu. Lai tās atrisinātu, nācās nedaudz saspringt - vairāk lasiet šeit.
Galvenā tēma - ko darīs ISTA esošajā situācijā? Iespējamie varianti:
a. ISTA dzinēja tipu, tā jaudas klasi nolasīs no VIN/VO datubāzēm;
b. ISTA dzinēja tipu nolasīs no CAS datiem.
Otrā opcija, protams, būtu patīkamāka. Pirmās opcijas gadījumā nāksies paļauties uz to, ka power_class DME tiek lockots tikai tad, kad motor_hours pārsniedz 10 stundas. Attiecīgi, pilnīgi jaunam DME nav problēmas power_class nomainīt ar NCS.
ISTA P identifikācijas menu.
Lūk, pievērsiet uzmanību atzīmētajam:
OL = jaudīgākā, 200kW versija;
ND71 = E60; 530i (200kW).
Izskatās, ka dati tiek nolasīti no CAS - tā ir laba ziņa!
Lūk, tiek inicializēta Replacement procedūra, tiks veikta DME programmēšana un kodēšana.
Arī sākotnējā reportā redzam ND71 un OL ierakstus.
Plānotā ZB relīze: 7649256. Šis ir interesanti, jo, piem., MSD80 pēdējais ZB batch bija 86XXXXX.
ISTA ir paredzēta arī sprauslu kodējuma datu ievadīšana no šī GUI:
Pilna DME programmēšana aizņem ap 6 minūtēm:
Lūk, DME sākotnējais un ieprogrammētais ZB:
DME programmēšana - sekmīga:
Lūk, atkārtots brīdinājums par sprauslu kodējuma nepieciešamību:
Datu ievade - ērta, daudz ātrāka kā ISTA D:
Dati - ievadīti:
DME power_class kontrolpārbaude ar NCS:
Lūk - NCS apstiprina, ka dzinējam ir OL/lielākās jaudas klase:
Nākošie servisa procedūru soļi:
a. dzinējs tukšgaitā tika uzsildīts līdz darba temperatūrai;
b. tika noadaptēts spararats;
c. tika izveidotas sākotnējās degmaisījuma (un sprauslu) adaptācijas gan Homogēnam, gan Stratified charge režīmiem.
Pēc adaptāciju izveidošanas veicu DISA darbības pārbaudi ar INPA: ../F6/F1/Shift+F4.
Viss kārtībā - sākumā (virs 3500 RPM) atveras mazais DISA 2 (menu labajā pusē, bar vērtība nomainās uz 67%), virs 5000 RPM arī lielā DISA 1 bar rāda 67%. Lieliski!
Komentāri
Ierakstīt komentāru