Chip tuneri nebeidz pārsteigt
Pie manis vērsās N53 dzinēja īpašnieks. Esot investēti nopietni līdzekļi, ieskaitot visas jaunas sprauslas. Arī NOx sistēma strādājot - esot uzstādīts NOXEM.
Tajā pat laikā - esot problēmas.
Apskatīsim kļūdas.
Šim dzinējam ir nopietnas problēmas - par to nav šaubu! Turklāt, dīvaini, ka virkne pamatkļūdu (par cooling blinds un degmaisījumu) ir atrodamas Info listā! Korekti strādājošs MSD80/81 tā nedara!
Tālāk jūsu apskatei seko live dati, ar atzīmētām nekorektām vērtībām:
Ko rāda live dati?
a. DME nez kāpēc neveido Multiplikatīvā tipa LTFT 1.majai bankai;
b. DME veido vienādas Offset tipa LTFT abām bankām;
c. DME neveido normālas banku adaptācijas pa temperatūras segmentiem;
d. DME neveido normālas adaptācijas Stratified charge;
e. DME strādā ar nekorektām banku Lambda, visu sprauslu adaptāciju dati - pilnīgs haoss.
Banku degmaisījums nekorekts. Cilindru degmaisījums ir tik nekorekts, ka puse cilindru ir uz misfire robežas. PILNĪGS crash!
Defektīvas sprauslas? Tās taču nesen uzstādītas jaunas!
Aukstā starta live dati:
Nē, izrādās, ka sprauslas netek! Vidējais degmaisījums ir pat liess!
Kas izraisījis šādu nenormālu DME uzvedību?
Šajā brīdī auto īpašnieks mani informēja, ka auto esot ''uzlabota'' programmatūra. Kādēļ tā ir uzlabota? Auto esot 325i, bet vēlme ir - lai tas brauktu kā 330i. Attiecīgi, viens liels, Nīderlandē bāzēts uzņēmums esot veicis ''chip tuningu''. Skaidrs - te nu ir problēmas cēlonis.
Nākošais pārsteigums sekoja drīz. Kad informēju auto īpašnieku, ka šādi, ar lielu iespējamību, ir iznīcināti CO katalizatori, auto īpašnieks iebilda - tie esot demontēti, kontroles zondes - atslēgtas.
Nē, kontroles zondes nav atslēgtas! Tās tiek apsildītas un reportē datus!
Un episkākais jaunums mani sagaidīja nākošajā epastā - auto joprojām esot intake manifold bez DISA. Šajā brīdī es pat nezināju, ko teikt.
Šis ir atmosfēriskais dzinējs, tā griezi ierobežo pieejamais gaisa daudzums. Ja nav uzstādīts intake manifold ar DISA, nav iespējams labāks cilindru piepildījums ar gaisu. Attiecīgi - nav iespējama lielāka grieze. Viss ''chipi tūninga'' pienesums ir precīzi NULLE.
Kas šoreiz darāms?
Jāatjauno stock software. Viss ''chip tūningā'' ieguldītais - bezjēdzīgs. CO katalizatori esot izmesti. Jauni CO katalizatori maksā ap 7000 EUR. Alternatīvas nav pieejamas (tās vienkārši nestrādā). CO katalizatori ir kritiski nepieciešami TI, šeit nav apkārtceļu. Jauno sprauslu iegāde - iespējams, ka tā bija lieka.
Lūk, piemērs, kā var ''nomest zemē'' vairāk kā 10.000 EUR. Un iegūt virkni problēmu, kas nu jārisina.
Jes, jekpots :)
AtbildētDzēst