Lētās sprauslas. Brīnums
Šoreiz - kārtējais mēģinājums uzvarēt sistēmu.
Viens no N53 sērijas dzinēju īpašniekiem ziņoja - esot nopērkamas ļoti lētas (bet, protams, loti labas) sprauslas. Sākotnēji tās paredzētas N54/N63 sērijas dzinējiem.
Sprauslu kods: 13538648937
Šajā brīdī sākas interesantākais. Internetā var atrast attēlus ar kastītēm, uz kurām redzams šāds kods:
Tajā pat laikā, RealOEM šādu kodu neatrod:
Šāds sprauslu kods nav atrodams arī, skatoties N43/N53 un N54/N63 dzinēju sprauslu vēsturiskās relīzes. Arī lokālajos interneta veikalos - klusums. Izņemot vienu:
Šeit gan jāsaprot - ar 99.9% iespējamību, šie ir novecojuši dati. Taču redzam - jā, šāds kods ir bijis, cena - arī vairāk kā salda.
Ko saņēma tie, kas šādas sprauslas iegādājās?
Izrādās, ka piegādātas tika savulaik no ražošanas noņemtās un ar jaunāku kodu aizvietotās sprauslas:
Attēlā redzam 2015.gadā ražotas sprauslas. Kas tās varētu būt?Iespējams - noliktavas atlikumi (pēdējie apstiprinātie darījumi ar BMW dīlertīklu ir ap 2019.gadu; tad šīs sprauslas maksāja jau ap 250 EUR/pcs).
Iespējams - kādām auto partijām nomainītās sprauslas uz jaunāko kodu.
Iespējams - atsaukuma ietvaros paredzētās sprauslas.
Variantu netrūkst, bet skaidrs, ka šīs ir vismaz 8 gadus vecas sprauslas.
Tiesa gan, ir viens interesants apstāklis. RealOEM apgalvo, ka šīs sprauslas ir pārtraukts ražot 2013.gada beigās. Attēlā redzami 2 gadus vēlāk datēti izstrādājumi. Turklāt, parādījusies 12.relīze. Kā tā? Tajā pat laikā - korekti kodējuma dati; korekts izskats...
Daļēju skaidrību vieš SI B13 08 15
Šī Service Instruction paredzēta atsaukumam, kurā tiek veikta novecojušu sprauslu profilaktiska nomaiņa S63 sērijas dzinējiem.
Kā var noprast, atsaukuma ietvaros tiek uzstādītas rūpnieciski atjaunotas sprauslas. Kas par to liecina?
a. izgatavošanas datumi ir vēlāki kā *261 sprauslas tika ražotas;
b. uz sprauslu korpusiem uzdrukāts papildus simbols O (vai 0, no SI nav skaidrs);
c. šīm *261 sprauslām parādās 12. relīze (kas ir raksturīga *079 sprauslām).
Šīm sprauslām (tāpat kā nākošajām, piem.: *079 12. relīzei) esot:
a. uzlabots iekšējais filtrs;
b. izmainīta/optimizēta termokompensējošās eļļas darbība.
SI tiek īpaši akcentēts, ka šīs sprauslas tehniski būtiski atšķiras no vecākām *261 sprauslu relīzēm un vienas bankas ietvaros miksēt jaunās un vecās sprauslas nedrīkst.
Diemžēl, brīnumi nenotiek. Jā, šādas atjaunotas sprauslas bija būtiski lētākas laikā, kad vēl bija pieejamas jaunas *048 un *079 sprauslas. Diemžēl, kopš 2020.gada jaunas sprauslas vairs nav nopērkamas, visas *048 un *079 sērijas sprauslas ir rūpnieciski atjaunotas. Vienlaicīgi cenas ir skarbi kāpušas.
Internetā netrūkst blogu, kuros apgalvo, ka starpība starp šīm *937 un oriģinālajām *079 sprauslām ir ''nulle''. Tikai cena atšķiroties. Dīvaini gan, ne? BMW ievieš trīs dažādus kodus (*261; *937; *079), dažādas cenas, bet - tas ir 1:1 produkts? Nē, tas nav tas pats produkts. *937 bija atjaunotas sprauslas (turklāt, atjaunotas uz iepriekšējās paaudzes sprauslu bāzes), *079 tajā laikā - jaunas sprauslas.
Jautājums - kāda ir atšķirība starp *937 un atjaunotajām *079? Abas ir atjaunotas. Vai un kas atšķiras no tā, vai par source ņemta *261 sprausla vai *079 sprausla - informācija ir precīza nulle. Tiesa gan, esmu ļoti skeptisks par *937 sprauslu pieejamību šobrīd, 2023.gadā. Atsaukuma programma sen jau ir beigusies; visas sprauslas (piespiedu kārtā) tiek atjaunotas - vairs nav nekāda pamatojuma ieviest īpaši izdevīgus nosacījumus.
Zvans dīlerim apstiprināja sekojošo:
a. šis *937 kods vairs nav pieejams, tā vietā jāizmanto *079;
b. *079 sprauslu list cena ir sasniegusi 610 EUR (uz 2023.gada beigām), sprauslas ir pieejamas 10 dienu laikā.
Komentāri
Ierakstīt komentāru