Ieplūdes kolektora tīrīšana
Uzreiz vēlos piebilst - saviem auto (pēdējos padsmit gadus braucu ar DI benzīna dzinējiem) neesmu manījis problēmas ar ieplūdes kolektora piesārņojumu.
Iespējams, ka ''pie vainas'' ir braukšanas stils - braucu pietiekoši agresīvi. Attiecīgi - gaisa plūsma ieplūdes kanālos ''notīra'' vārstu kātus un ieplūdes kolektora sienas.
Jā, internetā esmu redzējis piesārņojušos ieplūdes kolektorus. Iespējams, ka šiem dzinējiem bijis cits braukšanas profils.
Šajā postā vēršu uzmanību ne uz tīrīšanas metodēm (populārākā - ar riekstu čaumalām) vai tehnoloģiskām ninasēm (tās atstāju darba veicēju ziņā), bet - uz dažiem mītiem.
Galvenais, kas jāsaprot - aizsērējis ieplūdes kanāls pasliktina gaisa pieplūdi cilindriem maksimālas jaudas režīmā. Tātad - maksimālas pieprasītās griezes un maksimālu RPM diapazonā (abiem parametriem jābūt max vienlaicīgi).
Ja kaut viens no parametriem (pieprasītā grieze vai RPM) nav pie max robežas, aizsērējis ieplūdes kolektors neatstās NEKĀDU ietekmi!
Maksimālas jaudas režīmā piesārņojies kolektors būs viens no cēloņiem pārāk treknam degmaisījumam. Piesārņojies kolektors NEVAR būt cēlonis liesam degmaisījumam! Liesa degmaisījuma gadījumā trūkst degviela, nevis gaiss!
Savukārt, visos pārējos režīmos (maza..vidēja grieze; mazi..vidēji RPM; liela grieze un mazi..vidēji RPM; lieli RPM un maza..vidēja grieze) aizsērējis ieplūdes kolektors problēmas neradīs.
Aizsērējis kolektors NEBŪS pie vainas:
a. nevienmērīgai dzinēja darbībai; nekorektam degmaisījumam šajos režīmos;
b. misfirēm; atslēgtiem cilindriem;
c. nekorektam cilindru indviduālajam degmaisījumam.
Zinu dažus gadījumus, kuros šāda tīrīšana it kā esot palīdzējusi novērst misfires un dzinēja raustīšanos. Katrā ziņā, tā apgalvo auto īpašnieki. Kā ir patiesībā? Kādas bija problēmas pirms ''remonta''? Kļūdas par liesu degmaisījumu; Offset tipa LTFT: uz max. Ko darīja auto īpašnieks? Veica kolektors tīrīšanu, nomainīja visas blīves, saplaisājušu CCV trubu. Novērsa nereģistrēta gaisa pieplūdi. Tieši gaisa pieplūdes novēršana atrisināja problēmu, nevis kolektora tīrīšana.
Protams, ka kolektoru tīrītāji neatteiks nevienam, kurš vēlas saņemt pakalpojumu. Pat, ja viņiem ir skaidrs, ka šoreiz problēma ir citur. Tas ir viņu peļņas avots. Vēl vairāk - tipiski klients nelūdz veikt diagnostiku (un kolektoru tīrītāji nav diagnosti). Klients lūdz iztīrīt dzinēja ieplūdes kolektoru. Skumjāk, ja šādu ''risinājumu'' iesaka diagnosts. Mans ieteikums - ja diagnosts iesaka šādu ''risinājumu'' nevienmērīgas dzinēja darbības gadījumā - mainiet diagnostu!
Nobeigumā. Internetā redzami neskaitāmi video, kuros auto īpašnieki pēc šādas tīrīšanas ieslēdz auto dzinēju un ''topī''. Manuprāt, tas ir stulbākais, ko darīt! Režīmos, kuros tīrīšanai ir nozīme (maksimālā jauda), nu cilindros ir vairāk gaisa. Ja iepriekš DME bija noadaptējis korektu degmaisījumu, nu degmaisījums var kļūt liess. Liess degmaisījums maksimālas jaudas režīmā nozīmē detonāciju. Attiecīgi - lielu risku sabojāt virzuļgrupu!
Pēc šādas tīrīšanas (vēl jo vairāk - tika demontēts viss ieplūdes kolektors, veikti daudzi mehāniski un profilaktiski darbi):
a. jāveic dzinēja re-adaptēšana;
b. jānovērtē jaunās adaptācijas; dzinēja jauda jāpalielina pakāpeniski!
Komentāri
Ierakstīt komentāru