Aizdedzes spoles B sērijas dzinējiem. Bosch
Šoreiz īsais Bosch aizdedzes spoles apskats.
Spoles kods: 0 986 221 124
Spole tiek piegādāta smukā Bosch kastītē:
Primārā tinuma elektriskie parametri. BMW vs Bosch.
Induktivitāte: 1.10/1.15mH (+5%)
Aktīvā pretestība: 410/330mOhm (-20%)
Jāatzīst, ka šai spolei ir labs elektrisko parametru potenciāls. Abi pamatparametri - cienījami. Protams, spoles darbību raksturo vēl virkne elektrisku (ieskaitot serdes magnētiskos parametrus) un citu parametru (augstsprieguma daļas noturība gan spriegumam, gan mitrumam, temperatūrai, eļļai, u.t.t.). Lai izvērtētu visus šos parametrus, man būtu jāaprīko ļoti specifiska laboratorija. Tomēr, šie pamatparametri ātri ļauj izvērtēt - ir vai nav vērts testēt spoli reālos apstākļos.
Katrā ziņā, aizdedzes spoles mūsdienu auto ir DAUDZ tehnoloģiski sarežģītākas, kā varētu likties. Tādēļ es esmu pilnīgi pārliecināts, ka kaut kādas lētās alternatīvas vai ''sporta/tuning'' spoles krāsainos korpusos pat nav vērts instalēt dzinējā. Izņemot izplūdes (un, varbūt, pat DME) bojājumus, neko citu šādas spoles nenodrošinās.
Lai šis posts būtu interesantāks, paskatīsim šo spoli tuvāk:
Lūk, redzam smuku Bosch uzlīmīti, bet... Kas tad tas?
Zem Bosch uzlīmes ir kādi citi uzraksti!
Noņemsim uzlīmīti!
Paskatīsimies, ko nozīmē šis kods: R1705S00100
Tas taču ELDOR kods!
Šī spole ir ražota 2023.gdā, bet tai ir ''vecā'' dizaina korpuss.
Ko varam secināt? Bosch vienkārši pārpako ELDOR spoles! Bosch pat nav pasūtījis spoles bez uzrakstiem. Kas vēl interesantāk - šīm spolēm ir citi kodi (kā tām, ko ELDOR uzstāda kā OEM/BMW spoles).
Uzziņai: ELDOR ir vidēja izmēra privāta kompānija, ar 3400 darbiniekiem, ar vairākām ražotnēm, ieskaitot Turciju. Tiesa gan, viss ir relatīvi, jo, piem., Bosch uzņēmumā strādā 100(!) reizes vairāk darbinieku!
Komentāri
Ierakstīt komentāru