OBD reader. Klavkarr
BMW auto diagnostikai jāizmanto specializētie rīki: INPA, ISTA. Šie rīki izmanto EDIABAS sistēmu. Benzīna dzinējiem OBD rīki noder tikai misfire skaitītāju apskatīšanai. Arī šeit ir ierobežojumi - misfire skaitītāji ir redzami tikai N43/N53 sērijas dzinējiem un jaunākiem.
OBD lasītāju klāsts ir diezgan plašs. Populārākie ir ''lētā gala'' OBD lasītāji, ko pārdod eBay, AliExpress, u.c. platformās. Šo adapteru cena - sākot no 3 .. 4 EUR/USD.
Tipisks adaptera izskats:
Branda/ražotāja nosaukumam nav nekādas nozīmes, jo visi šie adapteri ir vienādi. Jā, ir sastopami arī it kā ''jaunāki'', nevis 1.5, bet 2.1 versijas adapteri, bet tie ir vēl ''gļukaināki''.
Esmu iegādājies kādus 20 gab. attēlā redzamos adapterus ar WiFi un USB pieslēgumiem. BT pieslēguma adapterus neesmu izmēģinājis, jo diagnostikai izmantoju datorus, nevis telefonu. Īsais kopsavilkums:
a. viena mini partija (4 gab.) atnāca nestrādājoši. Izjaucu, pārliecinājos, ka barošanas spriegumi ir korekti un - acīmredzot, chip nebija ielādēta programmatūra. Labā ziņa - pārdevējs atzina, ka visa viņam piegādātā partija esot nestrādājoša, ātri izsūtīja citus adapterus;
b. USB pieslēgums strādā viduvēji. Diezgan bieži gadās komunikācijas kļūmes, adapters jāizrauj no OBD ligzdas, lai ''restartētu'';
c. WiFi pieslēgums ir murgs. Lai vienu reizi sekmīgi nolasītu misfire skaitītājus, jūs čakarēsieties minūtes 5 .. 10. Regulāri ''noraujas'' WiFi tīkls. Regulāri parādās uzraksti par timeout. Regulāri nojūk datu apmaiņa nolasīšanas laikā - menu tiek nolasīts daļēji, vai - ja menu tiek nolasīts pilnā apjomā, datos ir skaidri redzamas kļūdas. Darbs ar šiem adapteriem ir īsta pacietības pārbaude. Nē, pie vainas nav dators. Pie vainas nav arī citi, spēcīgi traucējumi (piem., kādi jaudīgi WiFi tīkli). Pat tad, ja šis adapters ir vienīgais pieejamais WiFi tīkls un adapters ir 1 metra attālumā no datora, saikne ar šo adapteru ir nedroša.
Mans vērtējums par šiem adapteriem ir diezgan skarbs - šie adapteri nav izmantojami, ja jūs plānojiet šo izstrādājumu lietot biežāk kā reizi gadā. Šovs atbilstošs cenai - ko var gribēt par dažiem USD...
Tiesa gan, pēdējos gados šo adapteru cenas ir būtiski augušas. Ap 2022. .. 2023. gadu šo Ķīnas mēslu cenas sasniedz pat 15 .. 20 .. 25 EUR!
Kādas ir alternatīvas? Tā kā mani interesē OBD Mode 6, tad jāmeklē bija tieši ''standarta'' OBD 2 sistēmas lasītājs. Lasītājs, kas izmanto pašu izstrādātu PCB un programnodrošinājumu. Viens no redzamākajiem spēlētājiem: Klavkarr. Francijā bāzēta firma, kas ir izstrādājusi savu OBD lasītāju.
https://www.klavkarr.com/
Savos OBD lasītājos Klavkarr neizmanto Ķīnā štancētos chipus, bet ir izstrādājuši savu produktu uz PIC16F sērijas mikrokontroliera bāzes. Programmatūra arī esot 100% viņu izstrādājums.
Jā, arī Klavkarr OBD lasītāju cenas ir būtiski kāpušas. Ja vēl 3 .. 5 gadus atpakaļ vienkāršākā (USB) versija maksāja ap 40 .. 50 EUR, nu jau jums būs jāšķiras no 90 EUR.
Es iegādājos Klavkarr 100 modeli ar USB pieslēgumu. Datorā esmu instalējis paša Klavkarr izstrādāto aplikāciju EOBD Facile (maksas versiju, jo tikai maksas versijā ir pieejama OBD Mode 6).
Jāatzīst, ka adaptera reports ir diezgan īss: viss darbojas ideāli. Ne reizi nebija nekādu datu saziņas problēmu. Iespraud adapteru OBD ligzdā, iespraud USB kabeli datorā un - aizmirsti.
Tiesa gan, interesanta nianse - dažreiz (tieši ar šo adapteru, ar Ķīnas lētajiem adapteriem šis nebija novērots) F sērijas auto atrod divus dzinēja DME.
Bet, arī šajā gadījumā - nekādu problēmu. Vienam DME esot pieejami 50+ parametri, otram vien 0 .. 3. Skaidrs, ka jāizvēlas pirmais variants!
Par pašu EOBD Facile programmatūru īsie komentāri:
a. stabili nolasa OBD Mode 6;
b. nestrādā Lambda zondu dinamikas parametru menu;
c. nepraktisks live datu nolasīšanas modulis (nav grupveida select/unselect opcija; config noglabāšana);
d. nepraktisks grafiku modulis (nav iespējama Y skalas definēšana, zoom X asij, u.t.t.).
Piebilde par grafikas moduli - šis modulis varētu noderēt F sērijas DME diagnostikai, jo pa OBD tiek reportētas STFT vērtības. Tiesa gan, izskatās, ka kaut kas īsti nav kārtībā ar STFT un LTFT reportu (novērots B58 dzinējam, problēma varētu būt BMW pusē).
Lai šis reports neizklausītos pēc reklāmas raksta, minēšu arī šādu pieredzi. Kādu laiku atpakaļ sazinājos ar šo uzņēmumu. Jautāju, vai viņiem nav kas zināms par vecāku BMW benzīna dzinēju misfire skaitītājiem (piem., N52; N46). Vai nav kāds feedback no lietotājiem/komūnas, vai informācija - vai/kuros user defined laukos ražotājs (BMW AG) reportē misfire skaitītājus šiem dzinējiem/DME. Atbilde bija diezgan skumja - viņi tikai ražojot OBD rīkus, citas intereses neesot.
Komentāri
Ierakstīt komentāru