Eļļa maniem auto
Daudzi bloga lasītāji man jautā - kādu eļļu lietot viņu auto. Šajā bloga ierakstā - mans viedoklis par šo tēmu.
Sākšu ar vienkāršāko. Es pieturos pie auto ražotāja noteiktā eļļas koda. Ja dzinējam paredzēta 5W30, šādu eļļu arī tajā leju. Argumenti ''manam dzinējam tek visi blīvslēgi, vai liet biezāku eļļu?'' man nav saprotami. Ja tek blīvslēgi, tie jāmaina. Tieši tāpat ar palielinātu eļļas patēriņu dēļ virzuļgrupas izdiluma. Jānovērš cēloņi, nevis jālej bieza eļļa!
Savos modernajos benzīna dzinējos BMW paredz lietot eļļas, kas atbilst LL01/LL04 (LL - Long Life) sertifikācijai. Jā, šai sertifikācijai ir jēgas, jo ''atkrīt'' dažādu apšaubāmu ražotāju it kā paredzētajai viskozitātei atbilstošās eļļas.
Kādu brandu iesaku? Es uzskatu, ka lielās ''trijotnes'': Liqui Moly; Mobil; Shell eļļas būs laba izvēle. Pats BMW ir izmantojis šos ražotājus kā eļļas piegādātājus gan jauniem auto, gan uzpildei un iegādei caur dīleru tīklu.
Vai liet klāt kādas uzlabojošas piedevas? Tikai tās, ko paredz BMW AG. Nekādu citu eksperimentu!
Zemāk - daži, manupāt, būtiski ieteikumi, kas saistīti ar eļļas maiņu un dzinēja eļļošanu.
Viens no būtiskākajiem apstākļiem: eļļas maiņas intervāls. Par šo it kā netrūkst informācijas forumos, bet mans viedoklis:
a. nopērkot jaunu auto, pirmo eļļas maiņu veikt pēc 1000 .. 2000km; otro pēc 5000 .. 6000km;
b. nākošos eļļas maiņas intervālus izvēlēties 10.000 .. 15.000km. Ja auto pamatā pārvietojas par šoseju, var izvēlēties 15.000km intervālu. Ja auto vairāk piedalās pilsētas satiksmē, maksimālais eļļas maiņas intervāls ir 10.000km.
Saviem auto es eļļu mainu 2 reizes biežāk, kā nosaka CBS, t.i.: ik ap 15.000km. Auto vidējais ātrums ir 60 ..65km/h. Tātad, es eļļu mainu ik pēc 250 motorstundām.
Salīdzināsim. Ja jūsu auto vidējais ātrums ir ap 30km/h (tipiska vērtība, ja auto 50/50 tiek izmantots pilsētā/uz šosejas) un jūs mainiet eļļu kā nosaka CBS (ap 30.000km), dzinējs ir nostrādājis 1000 motorstundas.
Savukārt, ja auto vidējais ātrums ir ap 15km/h (tipiski, ja ar auto brauc pa pilsētu), dzinējs nostrādā pat 2000 motorstundas.
Tātad - es saviem auto eļļu mainu 4 .. 8 reizes biežāk kā tiem auto, kuru vidējais ātrums ir 15 .. 30km/h un kuru īpašnieki seko CBS datiem. Lieka naudas tērēšana vai laba auto uzturēšana - izlemiet jūs!
Nākošais būtiskais aspekts. Eļļas filtrs. Es lietoju tikai BMW AG dīleru tīkla pārdotos filtrus. Nav jēgas ietaupīt dažus EUR un ''uzrauties'' uz zemas kvalitātes filtru!
Trešais aspekts. Es nemēģinu ietaupīt, pērkot eļļu ''lētāk'' vai tās maiņu uzticot ''kaktu'' servisam. Eļļas viltojumi ir milzīga industrija! Arī negodīgiem servisa darbiniekiem ir interese (finansiāla) ''ietaupīt'', ielejot lētāku eļļu. Turklāt, šādu krāpšanos neviens nepierādīs! Šādu krāpšanos neviens pat tūlītēji nesajutīs!
Ceturtais aspekts. Veicot apkopi, es novērtēju eļļošanas sistēmas darbspēju. Modernajiem benzīna dzinējiem tiek izmantota DME vadīta eļļošanas sistēma. Es novērtēju gan eļļas atpakaļvārsta darbību, gan solenoīda darbību. 4 cilindru dzinējiem iesaku skatīties arī vārsta PWM vērtības maksimāla pieprasītā spiediena režīmos. Eļļas atpakaļvārsts nodrošina to, ka izslēgtam dzinējam eļļa nesatek atpakaļ karterī un eļļas filtrs ir uzpildīts. Tas saīsina laiku, kas nepieciešams, lai dzinējs uzpumpētu spiedienu eļļošanas sistēmā. Savukārt, tīrs un labi strādājošs solenoīds ir kritiski nepieciešams, lai sistēmā būtu stabils un korekts eļļas spiediens.
Komentāri
Ierakstīt komentāru