Auto ar zināmu vēsturi. Tiešām?
Šoreiz pie manis vērsās N53 sērijas dzinēja lietotājs. Pēc NOx sistēmas saremontēšanas situācija esot uzlabojusies, taču auto mēdzot izslēgt Stratified charge, reizēm jūtama vibrācija...
Auto esot labi zināma vēsture. Esot saglabāti visi dokumenti, kas apstiprinot: gan 2010., gan 2013.gadā dīleris esot mainījis visas sprauslas. Izklausās labi - 2013.gadā būtu jābūt 11. (aktuālās) relīzes sprauslām.
Cerībā uz nelielām problēmām es sāku diagnostikas datu aplūkošanu.
Kā redzam, situācija ar sprauslām - pilnīgs murgs!
a. 2. sprauslai elektriskas problēmas;
b. 2. sprausla arī katastrofāli tek tukšgaitā; 4-tā sprausla pamatīgi pil tukšgaitā;
c. 2., 3., 4., 6. sprauslām neadekvātas flowrate adaptācijas Stratified charge;
d. 2. sprauslai nenormālas flowrate korekcijas Homogēnā režīmā, atlikušo sprauslu dati - uz jautājuma zīmes (jānovērtē atkārtoti pēc 2. cilindra sprauslas maiņas).
Un nobeigumā - degmaisījuma dati pēc siltā starta (auksto startu šoreiz pat nelūdzu sūtīt):
Lambda pa bankām: 1.20 un 0.82. Offset LTFT 1-majā bankā -1.50. Pilnīgs crash!
Bet auto taču 2013. gadā (atkārtoti) esot uzstādītas jaunas sprauslas! Kas gan tām varētu būt noticis? Lūdzu atsūtīt sprauslu attēlus.
Mani secinājumi:
a. visas sprauslas ir īstas BMW sprauslas;
b. 3., 4., 5., 6. sprauslas ir no vienas partijas;
c. 1., 2. sprauslas ir no dažādām partijām.
Normālā scenārijā sprauslu apmaiņa notika sekojoši:
a. dīleris informē par atsaukuma keisu BMW AG;
b. BMW AG izsūta pilnu jaunu sprauslu setu;
c. dīleris nomaina sprauslas, vecās noliek plauktiņā (līdz BMW AG lēmumam - izsniegt tās ekspertīzei, refurbišēšanai vai ļauj mest miskastē).
Skaidrs, ka šoreiz scenārijs ir bijis cits. Šeit ir sprauslas no 3 dažādām partijām. Vecākā sprausla nomaiņas laikā bija kādu pusotru gadu veca. Man dubultaizdomīgi šķiet tas, ka tieši 4 sprauslas ir no vienas partijas. Tas ar ļoti lielu iespējamību norāda, ka tās ir instalētas no N43 sērijas dzinēja. Tātad - instalēšanas brīdī tās bija lietotas. Pusotru gadu vecā 1. cilindra sprausla - acīmredzot, bija lietota jebkurā scenārijā.
Katrā gadījumā - stāsts par dīlera sprauslu maiņu un ''viss bija ideāli līdz vakardienai'' izplēnēja gaisā.
Diemžēl, izplēnēja arī pats stāsts par dīleri. Izrādās, ka šī maiņa ir nevis apstiprināta ar dokumentiem, bet - tā esot stāstījis iepriekšējais auto īpašnieks.
Kādēļ sākotnējais stāsts bija tik pārliecinošs? Iespējams, ka auto tagadējais īpašnieks tā centās izvairīties no scenārija ''nomainiet sprauslas un tad skatīsim tālāk''. Šādas viltības gan neko nedod - es balstos uz live data, nevis lūdzu mainīt visu pēc kārtas. Šoreiz live data saka - šīs sprauslas ir pārdzīvojušas ''tīrīšanu'' vai ''testēšanu'' ar ļoti netīru šķidrumu, tikai tā var izskaidrot pilnīgi nekorekto to darbību.
Jā, fundamentālas problēmas rada 2. cilindra sprausla, bet arī alikušās ir ļoti tālu no korektas darbības un šo ziemu ''neizvilks''...
Komentāri
Ierakstīt komentāru