Sveiciens no chip tuneriem. N43 ar 700hp jaudu!
Noticējāt? Protams, par jaudu - tas bija joks. Bet, par sveicienu no chip tuneriem - smiekli nenāk.
Šodienas pacients: 1er sērija, 118i ar N43 sērijas dzinēju. Tikko iegādāts vietējā autoplacī.
Jā, protams, standarta stāsts - visas iespējamās kļūdas par NOx sistēmu. Kad nu KOMBI deg EML (Check engine), dzinējam nav jaudas, īpašnieks nolēma kaut ko darīt lietas labā.
Diemžēl, pēc NOXEM uzstādīšanas atklājās nākošā problēma. Nobraucot tikai dažus km, DME atmiņā parādījās kļūdas par CO katalizatoru.
Kļūdas parādās abos (gan Homogēnā, gan Stratified chage) darba režīmos, turklāt - uzreiz, nevis mērot CO katalizatora efektivitāti (šie mērījumi prasa 100..200+km vienmērīgas braukšanas).
Piedevām:
a. degmaisījuma dati - korekti;
b. cilindru mehāniskā efektivitāte tukšgaitā siltam dzinējam - korekta;
c. sprauslu dati Stratified charge, gaitā - korekti.
Piezīme: šiem dzinējiem CO katalizatoru efektivitāte tiek mērīta divos posms. Pirmajā (ātrajā testā) - kā ''agrākos laikos'': pēc kontroles zondes rādījumu svārstībām (skatoties, vai tiek sadedzināts izplūdē nokļuvušais gaiss, ja Lambda ir 1.00). Otrajā - vairākos piegājienos secīgi izplūdē tiek izmesta degviela, tad gaiss tās sadedzināšanai un DME rēķina, cik efektīgi CO katalizators sadedzina degvielas pārpalikumu.
Šoreiz secinājums ir skarbs: katalizatora veiktspēja ir precīza 0. Kas gan noticis?
Sarunā ar auto saimnieku tika secināts:
a. iepriekšējā servisā vīri DME atmiņā esot manījuši kļūdas par Lambda zondēm. Zondu skaits esot bijis 3. Taču, meklējot pareizo zondi nomaiņai, izrādījies, ka patiesībā šim auto ir tikai divas zondes;
b. serviss, veicot ZB un FA pārbaudi, konstatējis, ka auto ir nepareizs DME kodējums un, attiecīgi, nepareizi ierakstīts ZB (SW relīze);
c. serviss ir veicis DME pārprogrammēšanu, mainījis kontroles zondi.
Piezīme. 120i/320i ar N43 sērijas dzinēju ir divas platjoslas zondes (attiecīgi, arī divi CO katalizatori). 118i/318i ir 2.0 litru dzinējs (kā jaudīgākajai 120i/320i versijai), bet izplūdē - tikai viena platjoslas zonde un tikai viens katalizators.
Lūk, CO katalizatora testu dati:
3/36. Tikai ap 8% pozitīvu rezultātu. Ļoti slikta situācija. Un, kas ne mazāk svarīgi - nesen visi skaitītāji ir tikuši dzēsti! Šie skaitītāji netiek dzēsti ne dzēšot kļūdas, ne veicot dzinēja pāradaptēšanu. Vienīgais gadījums - pilns DME reflash.
Jā, nu ir arī pierādījums par pilnu DME reflash. Pārbaudot esošo ZB, meistars guva apstiprinājumu, ka nu DME ir korekta programversija. Kāpēc iepriekš bija iekodētas 3 zondes?
Manā blogā ir vairāki piemēri tieši 118i/318i versijām, kurās ir ieprogrammēta ZB un DME konfigurācija no 120i/320i. Kāpēc?
Ir virkne chip tuneru, kas uzskata, ka šādi rīkojoties, var palielināt dzinēja jaudu! Vai tā ir? Protams, ka nē!
Cienījamie chip tuneri! Lūdzu, atcerieties:
a. šis ir atmosfēriskais dzinējs. Attiecīgi - tā griezi/jaudu ierobežo gaisa daudzums. Ar programmatūras palīdzību jūs nevariet ''iesūkt'' vairāk gaisa!
b. jaudīgākajai versijai ir gan DISA vārsts ieplūdē, gan izplūde ar lielāku flowrate kapacitāti. Abi šie hardware nodrošina labāku cilindru piepildījumu (vairāk gaisa un degvielas tajos) un tieši šie hardware rīki ir tie, kas ļauj ''izspiest'' lielāku griezi/jaudu!
Ko jūs panāciet ar 120i/320i programmas un konfigurācijas ierakstīšanu šiem auto? Virkni kļūdu par neeksistējošo otro platjoslas zondi; pilnīgi nekorektu degmaisījumu cilindros un totālu limp modi! Grieze/jauda nevis pieaug, bet gan - samazinās! Un, kas ir skarbākais - tiek neatgriezeniski iznīcināts CO katalizators!
Tad, kad savā valstī (likumsakarīgi) TUV iziet vairs nav iespējams, šādi ''uzlaboti'' auto tiek pārdoti ''eksportam'' un nonāk Eiropas nomalē.
Šoreiz CO katalizators ir sakusis, tā vidū rēgojas pamatīgs caurums
Diemžēl, papildus izdevumiem NOx sistēmas remontam, nu jāmaina arī CO katalizators. Šīs detaļas (jaunas) cena ir ap 2000 EUR.Diemžēl, šāda ''jaudas palielināšanas'' metode ir ļoti populāra DE, NL, FR. Ja Jūs plānojiet iegādāties tieši 118i/318i ar N43 sērijas dzinēju, pareizs ZB un DME konfiguācija noteikti jāpārbauda pirms iegādes!
Komentāri
Ierakstīt komentāru