Lambda zondes defekts
Šis gadījums nav pats sarežģītākais manā pieredzē. Tomēr nolēmu padalīties ar pieredzi, jo šoreiz grūtības slēpjas citur. Dati ir tikai tik, cik ir. Divi attēli. Tikai visu bloku kļūdu saraksts un Fuel mixture menu. Vai ar tiem pietiek? Apskatīsim situāciju kopā!
Auto: N53 sērijas dzinējs. Īpašnieka stāsts - dzinējs regulāri darbojas uz 5 (no 6) cilindriem, raustās. Servisā nomainīts: aizdedzes spoles; sveces, degvielas sūknis. Nekas neesot palīdzējis.
Ko redzam šajos attēlos?
Misfires visos otrās bankas cilindros. Un arī:
2A2C fuel mixture control 2
2C7E Lambda probe behind catalytic converter, trimming control
2C3C Lambda probe in front of catalytic converter 2, not plugged
Skaidrs, ka 2.bankā ir degvielas maisījuma problēmas. Turklāt, kļūdas ir par abām (gan galveno: platjoslas, gan arī - kontroles) zondēm.
Paskatīsimies devielas maisījuma datus, ar sarkanu atzīmēju nekorekto vērtību:
Lambda 16? Tā varētu būt?
Lambda 16 nozīmē, ka izplūdē ir tīrs gaiss. Varētu būt, ka atslēgti visi 2.bankas cilindri?
Nē, nav ticams scenārijs. Iemesli vairāki:
a. ja būtu atslēgti visi trīs cilindri, ar auto pabraukt nav iespējams (ja tas ir aprīkots ar automātisko ātrumkārbu);
b. dzelžains arguments: STFT (Integrators) ir +30%, kas nozīmē - DME strādā Closed loop režīmā. Ja kaut viens cilindrs tiek atslēgts, attiecīgā banka tiek pārslēgta Open loop režīmā, Integrators ir 0.
Tātad - visas sprauslas tiek vadītas, bet zonde uzrāda Lambda 16? Nav ne mazāko šaubu - platjoslas zonde ir bojāta. Šis ir populārākais šo LSU 4.9 zondu defekts (būtiski liesāka degmaisījuma reportēšana).
Piezīme: kļūda 2C3C gan īsti neatbilst patiesībai. Ja zonde nav pieslēgta, tās Pump cell strāva neplūst, DME saņem informāciju, ka Lambda ir 1.00 (neatkarīgi no patiesā atgāzu sastāva). Savukārt, 2C7E ir sekas esošajam platjoslas zondes defektam. Skaidrs, ka bojātu zondi notrimēt neizdosies. Šeit, savukārt, piezīme - tā kā kļūdas atribūtos pieminēta kontroles zonde, tipiski mehāniķi maina tieši to. Tomēr, kļūdas būtība ir - (izmantojot kontroles zondi) neizdevās notrimēt PLATJOSLAS (in front of CO converter) zondi! Šeit problēma var slēpties gan platjoslas zondē, gan gaisa piesūkšanā. Maldinošs kļūdas apraksts!
Nobeigumā. Man nav nekas pret aizdedzes sveču maiņu. Tās jāmaina regulāri. Arī aizdedzes spoles šiem dzinējiem nekalpo mūžīgi. Taču, ja problēmas ir tieši vienas (2.ās) bankas cilindriem, servisam vajadzēja spēt izdarīt loģisku secinājumu - problēma ir tieši šajā bankā! Savukārt, degvielas sūknis ir kopīgs visiem cilindriem. Tā defekts nevar attiekties tikai uz vienu banku.
Komentāri
Ierakstīt komentāru