Aizdomīga sprausla
2023.gada 1.jūnijā viens no N43 dzinēju īpašniekiem iegādājās ''jaunu'' sprauslu no dīlera Vācijā. Jā, sprausla neizskatās jauna un pareizi jaunais to īpašnieks atzīmēja - tā taču ir atjaunota! Viņš atsūtīja man pāris šīs sprauslas attēlus.
Tas, ka it kā jaunās sprauslas patiesībā ir atjaunotas - tas nevienam vairs nav noslēpums. Man gan dažas citas nianses šķiet aizdomīgas.
Pirmkārt - izskatās, ka kāds tīrījis sprauslu. Vai tā sācis rīkoties ražotājs? Cik esmu redzējis - nē, no ražotāja sprauslas joprojām tiek sūtītas netīras, aprūsējušas. To, ka sprauslas mēdz tīrīt pat pats dīleris, esmu aprakstījis šeit. Taču šoreiz jaunais sprauslu īpašnieks nekādas pretenzijas nav izrādījis, tātad - sprausla notīrīta ''pirms viņa''.
Otrkārt - paskatieties uz sprauslas izgatavošanas datumu! Sprausla izgatavota precīzi 7(!) mēnešus atpakaļ!
Es saprotu, ka/ja sprausla ''ceļo'' no izgatavotāja līdz pircējam mēnesi/divus. Bet SEPTIŅUS? Neticu! Sprauslām joprojām ir liels backorder, tās izķer kā ''karstus pīrādziņus''. Vēl jo vairāk - sprauslai nav jāceļo pāri pusei pasaules - Vācija atrodas tuvu ražotājam.
Abas iepriekšminētās nianses man norāda - ar ļoti lielu iespējamību, šī sprausla ir ne tikai refurbišēta, bet arī - tā ir lietota. Jūs iebildīsiet - tas nav iespējams? Kāpēc nē? Ir! Un variantu šeit netrūkst.
Pirmais. Sprauslu kāda auto dzinējā instalēja šis pats dīleris. Pēc kāda laika (klienta testa braucieni + pāris nedēļas rindā uz atkārtotu ''diagnostiku'' + vēl kāds remonta mēģinājums) tapa skaidrs, ka problēma nav atrisināta/samazinājusies, vai tā ir atjaunojusies. Sprauslu (pēc auto īpašnieka pretenzijām par nepamatoti piestādītu rēķinu) no dzinēja izskrūvēja, notīrīja, ielika atpakaļ kastītē un nolika noliktavā plauktā. Neviens no darbiniekiem taču neapmaksās šādas nepareizas diagnostikas un remonta izmaksas no savas algas! Nepareiza diagnostika - tā ir dīlera ikdiena. Iemeslu netrūkst: nav pieejami INPA/sprauslu dati; TIS minēta nekorekta remonta sekvence; dīleris neanalizē live data (to dara ražotājs PUMA case ietvaros, kuru bez īpaša iemesla neviens neatver), u.t.t. Vēl variants - sprauslu mainīja it kā garantijas laikā, dīlerim ''neticot'', ka problēmas izraisījusi šī sprausla (bet tā ir mainīta, jo, piem., TIS nosaka - jāmaina visas konkrētās bankas vai pat visas sprauslas).
Otrais. Sprauslu atpakaļ ''atmetis'' kāds labs klients vai sadarbības partneris. Labs klients - klients, kuram ļauj atnest atpakaļ nopirktu detaļu. Sadarbības partneris - šeit var būt gan cits dīleris, gan kāds tirgotājs ārpus dīleru tīkla. Protams, šādas deficīta preces atpakaļsūtīšana ir dīvaina, taču menedžeri un noliktavas darbinieki, kas katru dienu strādā ar simtiem, pat tūkstošiem kodu un rezerves daļu, neinteresējas par īpašām niansēm un tās nevar atcerēties.
Galvenais šajā stāstā: mēs nezinām, vai sprausla tika atgriezta/nolikta noliktavas plauktā kļūdainas diagnostikas dēļ, vai tāpēc, ka šai sprauslai ir kādas problēmas. Vai arī - šīs problēmas radās, jo, piem., klients ielēja nekvalitatīvu degvielu vai kādas degvielas piedevas.
Lūk, papildus jau tā zināmajām problēmām (gambling ar šo atjaunoto sprauslu kvalitāti un ilgmūžību) šoreiz ir jauna dimensija - nezināma sprauslas ''dzīve'' pusgada garumā.
Es šādu sprauslu nepirktu un lūgtu samainīt pret ''jaunu'' atjaunotu.
Lai nebūtu mani apgalvojumi bez pamatojuma, lūk:
Kā redzam, sprausla ražota 2023.gada 21.martā. DIVUS mēnešus atpakaļ. Un jau aizceļojusi tālāk par Vācijas dīleri. Šī sprausla ir pārsūtīta uz Poliju; no Polijas dīlera noliktavas pārdota/pārsūtīta Online pārdevējam. Un tas viss noticis divos mēnešos. Lūk, šāds laika rāmis manā izpratnē ir loģisks. Šoreiz ticu, ka sprausla ir atceļojusi no VDO. Un ir ''jauni'' atjaunota.
Komentāri
Ierakstīt komentāru