Netipiskas problēmas. N43

Šoreiz atšķirīgs stāsts. Klienta cīņa ar N43 sērijas dzinēju bija nonākusi strupceļā.

Auto uzstādītas (it kā) jaunas sprauslas no ražotāja; nomainīti VANOS solenoīdi; saremontēta NOx sistēma.

It kā nav fundamentālu problēmu - dzinējs izmanto Stratified charge, it kā visi adaptāciju dati INPA ir korekti. Tajā pat laikā, auto īpašnieks ir ievērojis divas problēmas:

a. aukstā starta laikā brītiņu pēc dzinēja iedarbināšanas tukšgaitas RPM noraustās (un tas nav visiem labi zināmais bug, jo mēdz notikt arī ilgāku laiku pēc starta);

b. novērojama palielināta dzinēja nevienmērība, ja/kad DME sāk aktivizēt VANOS.

Sākšu ar otro problēmu. VANOS ir nomainīti elektromagnētiskie vārsti, visam vajadzētu strādāt ideāli! Auto īpašnieks atsūtīja datu log. Lūk, viens no grafikiem:

Zilā krāsā: pieprasītais eļļas spiediens;
Sarkanā krāsā: sensora reportētais eļļas spiediens.

Pievērsiet uzmanību atzīmētajiem apgabaliem:

Šajos (un vēl virknē brīžu - mazākos apjomos) pieprasītais un izmērītais eļļas spiediens būtiski atšķiras. Turklāt, šo pīķu (kāpuma/krituma) brīžos ne torque, ne dzinēja RPM būtiski neatšķiras! Tātad - problēmas izraisa pati eļļas spiediena regulēšanas sistēma, nevis kādi ārēji apstākļi.
Kas gan noticis šai sistēmai? Varianti iespējami 2:
a. sensora defekts (tas pēkšņi reportē nekorekti augstu eļļas spiedienu);
b. regulējošais vārsts mēdz iesprūst aizvērtā stāvoklī.
Šoreiz izskatās, ka pie vainas ir tieši vārsts, jo eļļas spiediena pīķi ir novērojami tieši tad, kad tiek paaugstināts pieprasītais eļļas spiediens (šajā brīdī vārsts tiek pievērts). Acīmredzot, vārsts mēdz uz kādu brīdi ieķerties pievērtā stāvoklī. Risinājums - vārsta maiņa.
Tiesa gan, es auto īpašniekam ieteiktu nomainīt arī sensoru. Tas maksā (OEM) tikai ap 50 EUR un arī, iespējams, ir pilns ar visādiem netīrumiem.
VANOS izmanto eļļu, lai grozītu sadales vārpstas. Ja eļļas spiediens ir nestabils (un ātri + negaidīti mainīgs) - loģiski, ka šis mezgls nestrādās stabili!

Otra problēma bija vēl viltīgāka.

Auto īpašnieks sūtīja auksta starta video. Vairākus video. Visos - korekti Integratori; korekta cilindru mehāniskā efektivitāte. Nekādu sprauslu problēmu. Viss it kā skaisti. Un tomēr... Kārtējo reizi pārskatot šos video, vienā es pamanīju šo:


Burtiski uz vienu sekundi otrās bankas platjoslas zondes rādījumi no korektiem 2.00V pēkšņi uzleca uz 3.92V. Un vēl sekundi vēlāk - atpakaļ uz korektu 2.00V vērtību. Šāds (3.92V) rādījums nozīmē - izplūdē esot tikai tīrs gaiss. Tajā pat laikā, kā redzam menu, 3. un 2. cilindru mehāniskā efektivitāte ir korekta. Acīmredzot, tie strādā un sadedzina degvielu. Attiecīgi - izplūdē nekādi nevar būt tikai gaiss!

Nav ne mazāko šaubu - zondei ir sporādisks un labi noslēpies defekts. Turklāt (pagaidām) defekts izpaužas tik īsu laiku, ka DME nepaspēj ne kļūdu ierakstīt, ne kā citādi īpaši noreaģēt. Jā, tukšgaita nopeld, bet tas arī viss - paiet sekunde un visi INPA rādījumi atkal ir ideāli! Risinājums: otrās bankas platjoslas zondes maiņa.


Lūk, veseli divi netipiski defekti, kas var radīt diezgan lielas galvassāpes. 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām