Sekot mehāniķa ieteikumam?

Īstā meistara atrašanai ir liela nozīme. Tieši meistars (tipiski - mehāniķis) noteiks, kura detaļa tiek mainīta, bet kura - uzskatīta par labu esam.

Pie manis vērsās N53 sērijas dzinēja īpašnieks, kurš jau bija pilnīgi izmisis. Auto remontā esot ieguldīta liela nauda, taču gaidītais rezultāts izpaliek. Mehāniķis liekot mainīt vienu detaļu pēc otras, taču - dzinējs vibrē, strādā ne uz visiem cilindriem, raustās.

Detaļas, kas jau nomainītas:

a. aizdedzes sveces (uzstādītas NGK);

b. aizdedzes spoles;

c. sprauslas (visas iegādās 2022.gada sākumā, pie BMW dīlera);

d. CO katalizatori;

e. kā pēdējais, kad visas citas idejas beidzās - uzstādīts NOXEM.

Pret aizdedzes sveču un spoļu maiņu man pretenziju nav. Sveces šiem dzinējiem jāmaina bieži; arī spoles nav mūžīgas (turklāt, Bosch maksā tikai ap 25 .. 30 EUR/pcs).

Ar sprauslām situācija ir interesantāka. Tās (bez īpaša pamatojuma) vienu pēc otras esot izbrāķējis mehāniķis. Kas noticis ar vecajām ''bojātajām'' sprauslām? Tās esot atdotas ''atjaunot'' citam meistaram, kurš visas atzinis par elektriski bojātām un neatjaunojamām. Ko, lūdzu? Elektriski bojātas? Manā pieredzē (no vairākiem desmitiem tūksotošu sprauslu) elektriski bojātas bijušas vien dažas. Bet šeit - 6 no 6! Kā tas iespējams? 

Atbilde - protams, sprauslām nav nekādu elektrisku defektu. Šoreiz vai nu ''meistars'' nemāk lietot testa aprīkojumu (arī tādi piemēri ir manā blogā), vai arī - apzināti samelojis, lai iegūtu savā īpašumā labas sprauslas (visas sprauslas esot bijušas 2017.gada 11.relīzes ražojums; ar nelielu nobraukumu). Ņemot vērā to, ka sprauslas ir pēdējās relīzes, relatīvi jaunas, otrā versija man šķiet ticamāka. 

Tātad - nepamatoti iztērēti 3000 EUR jaunās sprauslās un zaudētas (visticamāk) labas vecās sprauslas.

Kāpēc saku: bez pamatojuma? Lai novērtētu sprauslu veiktspēju:

a. jāsaremontē NOx sistēma; tad DME atjaunos Stratified charge un sprauslu mērījumus;

b. balstoties uz sprauslu mērījumiem, izdarīt secinājumus.

Šoreiz NOXEM tika uzstādīts nevis kā pirmais remonta darbu ķēdē, bet - kā pēdējais. Attiecīgi - gan izbrāķējot vecās sprauslas, gan uzstādot jaunās - DME neizmantoja Stratified charge, sprauslas nemērīja. Uz ko gan cerēt šādā situācijā?

Bet, kas gan nogājis greizi pēc jauno sprauslu uzstādīšanas?

Kļūdu sarakstā - kļūdas par atslēgtiem 1.;2. un arī 3. cilindru; CO katalizatoriem.

INPA rāda sekojošus datus:



Šie ir jauno sprauslu ķīmiskās efektivitātes testi Homogēnā režīmā. Kā redzam, 1.ajā bankā ir nopietnas problēmas! Pat grūti identificēt vainīgo! Nav brīnums, ka regulāri tiek atslēgti visi trīs cinindri (random secībā).

Bet, kā tas iespējams? 

Diemžēl, visas šīs 2022.gada sākumā iegādātās sprauslas patiesībā ir ražotāja (VDO) rūpnieciski atjaunotas. Šo atjaunoto sprauslu kvalitāte - laimes spēle. Ne bez iemesla BMW šīs sprauslas atsauca atsaukuma kampaņas ietvaros (tā notika 2022.gada pavasarī/vasarā). Diemžēl, šoreiz sprauslas apmainīt diez vai izdosies, jo jau tās pērkot, dīleris iesot piekodinājis, ka garantija esot ''līdz durvīm''. Argumenti - dzelžaini:

a. neesot iespējams noteikt, vai tieši konkrētā sprausla iegādāta konkrētajā vietā/laikā (ja nomaiņu neveic dīleris);

b. bojājums varot būt dēļ nepareizas uzstādīšanas.

Par a man ir iebilde - sprausla satur gan izgatavošanas datumu, gan - kodējuma datus. Šie dati ir unikāli un ļauj pārliecināties par spraulas atbilstību iegādātajai. Par b - man grūti iedomāties, kādus slēptus (neredzamus) bojājumus var sprauslai nodarīt dēļ nepareizas uzstādīšanas. Un kas vispār varētu būt - nepareiza uzstādīšana... Taču, par visu šo nebūtu jāstrīdās, ja sprauslas būtu mainījis dīleris!

Lai vai kā - lūk, kārtējais piemērs, kurā jaunās (patiesībā - atjaunotās) sprauslas pieviļ.

Auto īpašnieks, jādomā - sekojot mehāniķa ieteikumam, sprauslu nomaiņu uzticēja veikt nevis dīlerim, bet - viņam. It kā tika ietaupīta neliela naudas summa, taču - tika zaudēta sprauslu garantija. Mehāniķis nopelnīja, bet auto īpašnieks - iekūlās problēmās un lielos papildus izdevumos.

Vēl interesanta nianse:


Lūk, atzīmēts - 3.cilindra sprauslas Delay parametra kompensācijas parametrs (patiešām atbilst kodējuma datiem; auto īpašnieks uzrādīja sprauslas foto).

Agrāk (kad sprauslas tiešām bija jaunas, nevis atjaunotas) tik būtiski no vidējās vērtības atšķirīgus parametrus negadījās redzēt. Jā, formāli šis skaitlis ''ierakstās'' atļautajā koridorā, bet liecina par sprauslas parametru lielu atšķirību no plānotajiem. Acīmredzot, kaut kas nav bijis īsti ''ideāli''...

Un nobeigumā - kas gan noticis ar CO katalitzatoriem? DME atmiņā regulāri tiek ierakstītas kļūdas par tiem. Šī iemesla dēļ DME joprojām neizmanto Stratified charge.

Izrādās, ka auto (pēc mehāniķa ieteikuma) ir mainīti katalizatori. Uzstādīti ir nevis OEM, bet gan ''alternatīvi'' izstrādājumi. Šeit vēlos atkārtot - N43/N53 sērijas dzinējiem der tikai OEM CO katalizatori! Nekādu alternatīvu!

Šobrīd CO katalizatoru komplekts N53 sērijas dzinējiem maksā ap 4000 EUR, ja apmaiņas programmas ietvaros tiek nodoti vecie (protams, OEM) katalizatori. Ja veco katalizatoru nav (kā šajā gadījumā), rēķins sastāda ap 7000 EUR!

Šis ir pamācošs stāsts par to, kā, sekojot mehāniķa ieteikumiem, ir zaudēts daudz naudas un... Lieli tēriņi vēl tikai sagaidāmi.  

Šī posta sentence - nemainiet detaļas bez pamatojuma! Prasiet veikt dzinēja diagnostiku, prasiet pamatojumu katrai darbībai. Prasiet uzrādīt diagnostikas datus, kas apstiprina detaļas bojājumu. Ja diagnosts nevar pamatot savus secinājumus, ja sākas minēšana - mainiet diagnostu! Atkārtota diagnostika būs nesalīdzināmi lētāka kā dārgu detaļu maiņa bez iemesla.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām