Performance and Sound kit

Tā kā mana izpratne par tēmu saka, ka pēdējās 20tgades DME korekts chip tuning (ar esošajām industrijas zināšanām) nav iespējams, mana vienīgā iespēja paliek - BMW AG F32 LCI modelim piedāvātais jaudas palielināšanas rīks: Performance and Sound kit.

Lūk, ko sola šis kits:

Pēc kita uzstādīšanas gan grieze, gan max jauda pieaugšot par ap 10%. Nav daudz (ļoti ''maigi'' izsakoties), bet - tas ir tas, ko spēj piedāvāt ražotājs (acīmredzot, stulbais ražotājs nejēdz apgūt šo dzinēju potenciālu, atšķirībā no visas pasaules visu līmeņu čipseriem - piedodiet par sarkasmu). No otras puses - nu jauda/grieze būs identiska kā G sērijas M440i un grieze vidējo RPM diapazonā - kā Porsche 911.2 (Carrera S).

Kit saturs:

Kit sastāv no:
a. izplūdes trubas;
b. izplūdes ''bunduļa'';
c. izplūdes vārstiem, 2 gab. (nu tie ir abām izplūdes atverēm);
d. sīkumi: vadu komplekts vārstiem, stiprinājumi, stickeri;
e. kods FSC koda pieprasīšanai.

Papildus ir jāizvēlas viena no divām izplūdes uzgaļu opcijām - spīdīgi ''hroma'' vai karbona. Jā, karbona uzgaļi (vismaz bildēs) izskatās glīši:
Taču, reālos ekspluatācijas apstākļos šis smukums ātri vien pazudīs. Dēļ pāris selfijiem piemaksāt kādus 400 EUR - te nu es nolēmu ''nevipendrīties''.

Īsa tehniska piebilde
Kā redzam grafikā augstāk:
a. RPM diapazonā līdz 1500 RPM nekas nemainās - šajā RPM range wategate ir aizvērts, turbo agregāts strādā ar ''pilnu'' (lasi - nulles) jaudu, kit pienesums ir 0;
b. RPM diapazonā 1500 .. 5000 RPM DME uztur nedaudz lielāku max boost spiedienu, nodrošinot 500 Nm griezi;
c. 5000 .. 7000 RPM diapazonā wastegate ir aizvērts, turboagregāts griežas ar max apriezieniem, griezes pieaugums (ap 10%) tiek nodrošināts, pateicoties jaunajai izplūdei.
Pēc griezes līknes ir skaidri redzams, kurā RPM diapazonā kurš kit komponents nodrošina labāku performance. Attiecīgi, secinājums ir vienkāršs - bez izplūdes maiņas nav iespējama nekāda griezes palielināšana 5000+ RPM diapazonā (tieši tur, kur benzīna dzinējs galvenokārt tiek izmantots ''sportojot'').
Installation Instruction minēts, ka ieteicamais fuel grade pēc kita uzstādīšanas ir 98; minimālais: 93 (attiecīgi, 92.oktānskaitļa benzīns vairs nav izmantojams).

Atgriežoties pie paša kit iegādes. Dīlera pārdošanas menedžeris piedāvāja (bez papildus atlaides pieprasīšanas/''diņģēšanās'') simbolisko 10% atlaidi, kas no list cenas ap 5K EUR neko daudz nenozīmēja. Nolēmu būt lepns un respektēt mūsu specifisko attiecību statusu. Šoreiz daaaudz labāks piedāvājums nāca no sertificētā servisa Wess Select. Jā, īsto detaļas saņēmēju šis servisa centrs uzzināja tikai vēlāk, taču uzreiz vēlos piebilst - arī pašai uzstādīšanas procedūrai vīri piedāvāja izcili labu cenu. Paldies Jurģim, Edgaram, mehiem un elektriķim, kas veica kit uzstādīšanu un programmēšanu!

Dažas nianses, kas man likās ievērības vērtas:
a. pirms DME ''chipsošanas'' tiek veikta auto integrācijas celšana uz jaunāko (par šo ir īpaša atzīme attiecīgajā Installation Instruction);
b. DME ''chipsošanas'' laikā tiek dzēstas visas DME adaptācijas. Diemžēl, kā parasti, TIS nav nekādas atzīmes par dzinēja re-adaptēšanas nepieciešamību. 

Pirmie iespaidi pēc kit uzstādīšanas 
Izplūde ir patiešām skaļa. Ja tas nebūtu OEM risinājums (bet kāda ''kaktu kantora'' veikums), es justos neērti. Nu vairs šis nav ikdienas auto, ar kuru nemanāmi/neuzkrītoši var braukt ''pa rajonu''. Mazākais pieskāriens akseleratora pedālim - rēķinies, ka cilvēki pievērsīs uzmanību. Situāciju vēl izteiktāku padara nepārtrauktais ''popkorns'' Overrun režīmā. Izplūdes skaņa (tā, ko dzird pats šoferis) ir basīga, patīkama. Tiesa gan, cik ļoti tā ''krīt uz nerva'' ilgākos izbraucienos (izplūde nu ir dzirdama arī vienmērīgi braucot pat ātrumos 80 .. 100km/h), varēšu pateikt tikai vēlāk.
Vēl interesanta nianse: 1. ātrumā max grieze ir ierobežota pie atzīmes 420 Nm. Acīmredzot, lai pasaudzētu auto ritošo daļu (ātrumkārbu, sadales kārbu, diferenciāļus un pusasis).
Otra būtiska atšķirība - Sport režīmā tiek pieļauta daudz izteiktāka aizmugures riteņu izslīdēšana bez priekšējās ass pieslēgšanas. Šo niansi piefiksēju pat bez motora mocīšanas (vispirms veikšu korektu dzinēja re-adaptēšanu), vienkārši pārslēdzoties no 1. uz 2. ātrumu. 

Apliecinājumi, ka kit ir uzstādīts:
a. plastmasas logo uz dzinēja dekoratīvā vāka;
b. sticker ar dīlera kodu un datumu motora pārsega iekšpusē;
c. sertifikāts drukātā formā ar servisa centra rekvizītiem;
d. auto komplektācija, skatoties to ar ISTA, papildināta ar atbilstošu ierakstu (saraksta beigās);
e. arī VO, skatoties info Online serveros, tiek papildināts (šis/upgrade process var aizņemt 24/48 stundas);
f. NBT menu Performance monitors max vērtības ir izmainītas. Nu max power ir 400 hp (bija 360 hp) / 320 kW (bija 240 kW); grieze 560 Nm (bija 480 Nm).

Attēlā - papildus stickers (uzstādāmi uz auto ''sāniem'') un sticker, kas jālīmē uz dzinēja pārsega:

Performance meters menu:


Un šādi izskatās jaunā izplūde. Ja pieliecas, var redzēt iegravētus ///M simbolus uz izplūdes uzgaļiem:

 

Šis ir mans visu laiku visnejēdzīgākais pirkums gan price/performance izpratnē, gan price absolūtajos skaitļos. Bet, ko darīt, ja vecums apsteidz saprātu...

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām