N55 Rough run menu. INPA

Paldies Marc par datiem! 

Šoreiz, kā izskatās, ir atklāts viens ''noslēpums'', kas attiecas uz INPA Rough run menu Bosch DME. 

Marc vērsās pie manis ar interesantu situāciju: 

neskatoties uz pāradaptētu spararatu un DME (degvielas u.c. adaptācijas), INPA uzrāda no 0 būtiski atšķirīgas cilindru mehāniskās efektivitātes vērtības 5.; 6. cilindriem. Tipiska situācija:

1. ap 0

2. ap -0.5

3. ap 0

4. ap -0.3

5. ap -1.2

6. ap -1.9

Atvienojot 1.mā cilindra aizdedzes spoli, 0 efektivitātei atbilst ap +8 .. +10. Tātad, 5.tais cilindrs ir ap +10%, bet 6.tais cilindrs tuvu +25% efektivitātei. Turklāt, visu cilindru efektivitātes vidējā vērtība nav 0! Iepriekšējā postā izteicu apgalvojumu, ka nav noadaptēts spararats.

Nē, spararats esot adaptēts vairākas reizes, uz līdzena ceļa! Vēl vairāk - esot mainīts kloķvārpstas sensors un pat spararats, izmaiņas nulle!

Attēlā - Test log dati. Režīms - tukšgaita. Attēlā zemāk - cilindru efektivitātes vērtības

Jā, kā redzam - īpaši izteikti 5. un 6. cilindriem - mehāniskā efektivitāte ir palielināta un nekonverģē uz 0. 

Problēmas ar sprauslām (tās tek)? Varbūt citiem cilindriem - problēmas ar gaisu (Valvetronic; HVA)?


Taču mani piesaistīja Overrun režīms. Lūk, dati:

Kā redzam, Lambda ir 16 (tas tiešām ir Overrun režīms); RPM krīt, taču cilindru mehāniskā efektivitāte nav identiska. Spararata sensors (un zobgredzens) noadaptēti, sensors - arī nomainīts, programmatūra - stock. Kas gan pie vainas?
Lūk, šajā attēlā redzamas cilindru efektivitātes vērtības:

Ko mēs redzam šajā attēlā? Cilindru efektivitāte SAKRĪT ar to, ko INPA rāda tukšgaitā! Nu vairs nav nekādu šaubu - INPA rāda cilindru efektivitāti PIRMS tai tiek pieskaitīti (izkompensēti) spararata adaptāciju dati! Secinājums - bez šo spararata datu pieskaitīšanas INPA dati ir nekorekti!

Ko vēl interesantu redzam? Pēdējos divos attēlos var redzēt, ka ap 2500 RPM datos (labi redzams 2.ajam un 6.tajam cilindriem) ir ''lēciens''. Līdzīgs lēciens Overrun režīmā spararata datos redzams arī B sērijas dzinējiem. Acīmredzot, Bosch šo programmatūras daļu bez būtiskām izmaiņām ir izmantojis gan N, gan B sērijas dzinējos. 


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām