B58. VANOS remonts. Part 1

Savu 4.sērijas auto es iegādājos no BMW AG dīlera Vācijā, kur tas nonāca uzreiz pēc 3 gadu līzinga (garantijas) posma beigām. Dīleris/pārdevējs piedāvāja viena gada papildus garantiju. Tiesa gan, šī nebija BMW AG pagarinātā garantija, bet cits risinājums.

Vācijā esot populārs garantijas veids, kas pēc būtības ir apdrošināšana pret tehniskiem bojājumiem. Pārdevējs veic maksājumu dažu % vērtībā apdrošinātājam, kurš tad arī sedz remonta izmaksas, ja kas sabojājas. Manā gadījumā apdrošinātājs bija finansu milzis Zurich, kurš savu risku, pašsaprotami, ir arī tālākapdrošinājis. Attiecīgi - man nav jāuztraucas par to, ka auto ir pirkts citā zemē, ka dīleris varētu kā reorganizēties vai ''pazust''. 

Lūk, kā izskatās šis garantijas/apdrošināšanas līgums:


Es iegādājos auto, kuram bija veiktas tikai divas eļļas maiņas. Braucot pa Vācijas bāni (auto vidējais ātrums bija ap 60km/h) - tāds nieks vien ir. Domāju, ka katrs, kas kaut ko saprot no auto, apstiprinās - tikai tāds ''iesildīšanās'' posms priekš BMW. Tiesa gan, problēmas ar dzinēja darbību auto bija bijušas. Par to liecināja daļas aizdedzes sveču maiņa ''ārpus rindas''. Es sveces mainīju vēlreiz, cīnījos ar to oglekļa nosēdumiem. Atjaunoju DME programmatūru, pāradaptēju dzinēju. Daļa problēmu pazuda, bet zināma darbības nevienmērība palika. Par simptomiem - sīkāk Part 2.

Simptomi bija, bet apstiprinājums problēmai - nē. Bet, man paveicās. Nepilnus divus mēnešus pirms garantijas beigām BMW AG izlaida diagnostikas rīka ISTA jaunāko relīzi, kurā parādījās Expert mode VANOS mezglam. Arī VANOS testa modulis bija uzlabots. Abi šie rīki man ļāva nekavējoši identificēt problēmu. Problēma - dēļ retām eļļas maiņas reizēm aizsērējuši VANOS vadības vārstiņi. Problēma it kā nav sarežģīta, bet - lai vārstiņu nomainītu, jāizjauc ''puse dzinēja''. Ja iepriekšējās paaudzes dzinējiem šo remontu varēja izveikt 10 minūšu laikā, tad B sērijas dzinējiem - nepieciešami 12 dažādi specrīki un darbam jāatvēl pilna darbadiena!


Tapa skaidrs, ka šo darbu es labprāt uzticētu dīlerim, bet apmaksu - garantijas nodrošinātājam. 


Es sagatavoju tehnisko informāciju, ar kuru nekavējoši iepazīstināju auto pārdevēju. Man bija būtiski nezaudēt nevienu dienu, lai nebeidzas garantija. Auto pārdevējs dienas laikā atsūtīja apdrošinātāja kontaktinformāciju . Nākošajā dienā es vērsos pie lokālā dīlera Inchcape Latvija ar problēmas pieteikumu. Es iesniedzu sekojošu informāciju:

a. problēmas simptomu apraksts;

b. Expert mode grafiku izdrukas ar paskaidrojumiem;

c. lūgums veikt VANOS mezgla testa moduli (funkcionalitātes pārbaudi ar dīlera diagnostikas rīku).

Attēlā - dokumenti dīlera tehniskajam personālam.

Centīšos īsi aprakstīt notikumu secību - lai top skaidrs aptuvenais laika un enerģijas patēriņa apjoms.

Rindā pie dīlera uz diagnostiku nācās giadīt divas nedēļas. 


Diagnostikas laikā dīleris:

a. manis sarūpētos Expert mode datus neanalizēja, neveica mezgla veiktspējas performances analīzi (acīmredzot, Expert mode tipiski izmanto tikai paša BMW AG inženieri);

b. dīleris veica testa moduļa procedūru un konstatēja, ka VANOS mezgls šo procedūru sekmīgi izveikt nespēj. Tā bija (man) laba ziņa - tātad, problēma nav pazudusi!

c. dīlercentra darbinieks veica testa izbraucienu, taču nevienmērīgas darbības faktu nekonstatēja.

Labā ziņa - testa modulis netika sekmīgi iziets. Inchcape Latvija sazinājās ar garantijas sniedzēju.

Nākošajā posmā garantijas sniedzējs lūdza veikt papildus diagnostiku, lai precizētu problēmas cēloni. Dīlera speciālisti nozīmēja vēl vienu diagnostiku, kuras laikā veica eļļas spiediena pārbaudi. Loģisks lēmums, ņemot vērā, ka VANOS darbību nodrošina eļļa. Uz nākošo diagnostiku es gaidīju vēl aptuveni divas nedēļas.

Eļļas spiediena pārbaude problēmas neuzrādīja. Inchcape Latvija vīru verdikts (arī ISTA to nosaka) - jāmaina VANOS mezglu solenoīdi un vadības vārsti. Šāds verdikts tika nosūtīts apdrošinātājam.

Apdrošinātājs tik viegli nepadevās. Neskatoties uz to, ka problēmu es pieteicu pirms nepieciešamās eļļas maiņas, viņš lūdza uzrādīt dokumentus, kur/kurš/kā/ar ko/kāpēc ir veicis eļļas maiņu (pa šo mēnesi, kamēr notika abas diagnostikas, es biju nomainījis eļļu dzinējā). 24 stundu laikā es iesniedzu apstiprinājuma dokumentus par dzinēja eļļas maiņu. Vairāk kā mēnesi es gaidīju apdrošinātāja lēmumu.

Pozitīvu lēmumu es saņēmu gandrīz trīs mēnešus pēc problēmas pieteikuma. Manas problēmas ''lieta'' bija sasniegusi 40 .. 50 lapu apjomu. Beidzot pienāca laiks remontam.

Attēlā: nomainīto detaļu saraksts


Kopā ar darbu šāds remonts klientam izmaksātu ap 1200 EUR. Ietaupīti 300 EUR (divas papildus eļļas maiņas reizes ārpus ''standarta'' reizēm) rezultējas -900 EUR efektā. BMW nav tas auto, kur mēģināt ko ''ieekonomēt''!  30..35.000km eļļas maiņas intervāli nav korekti pat autobāņa režīmā!


Nobeigumā - interesanta nianse. Apdrošinātājs apstiprināja sekojošas izmaksas:

a. remonta darbam: 100%

b. rezerves daļām: 80%.

Precīzas informācijas, kādēļ samazināts rezerves daļu apmaksātās daļas apjoms, man nav. Inchcape Latvija menedžeris izteica versiju - varbūt tādēl, ka pēdējā eļļas maiņa netika veikta pie dīlera.

Manas (papild)versijas:

a. Inchcape Latvija rezerves daļas tāmē ietvēra par lista cenu (ar formālu 15% atlaidi), neskatoties uz to, ka pēc būtības problēma bija radusies, ievērojot auto ekspluatācijas prasības - eļļas maiņas intervāli nebija pārsniegti;

b. nebija precīzi zināms bojātais elements (solenoīds, vārsts vai abi); bet mainīti tika visi iespējamie ''vaininieki'';

c. ieplūdes sadales vārpstas VANOS defekts sākotnējā pieteikumā netika minēts, tā problēmas parādījās tikai testa veikšanas laikā (turklāt, tests reizēm pat tika iziets).

Piedevām, apdrošinātājs atteicās segt diagnostikas izmaksas. Attiecīgi, par abām diagnostikas reizēm es maksāju pats.

Attēlā - mans detaļu līdzmaksājums remontam.


Šī posta sentence - ja kāds domā, ka apdrošināšana un/vai garantija ir nulle problēmu... Jūs maldāties! Ņemam vērā, ka es pats noteicu problēmu, sagatavoju visu tehnisko informāciju, mācēju un vēlējos pastāvēt uz savām tiesībām. Neskatoties uz to, process prasīja trīs mēnešus, vairākas dienas nācās pavadīt dīlercentrā, veikt līdzmaksājumu ap 250 EUR apjomā. 

Mazliet komiski man šķiet, ka šim 1200 EUR gadījumam tika veltīti tādi cilvēkresursi. Pilnīgi noteikti - izdevumi šī pasākuma administrēšanai pārsniedza remonta/izmaksu izdevumu tāmi.

Otrajā daļā - problēmas simptomi; tehniskie dati pirms un pēc remonta; rezultāta apraksts.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām