Viltīga situācija

Šajā postā - diagnostikas situācija, kas sākotnēji šķiet vienkārša. Pat pārāk vienkārša.


N43 sērijas dzinējs. DME atmiņā ierakstītas kļūdas:

29CE misfirings, cylinder 2

2A2C fuel mixture control 2


Diemžēl, freeze-frame dati izpaliek, jo problēmu risināšanai tiek izmantota efektīvākā metode - kļūdu dzēšana. Sak - nav kļūdu, nav problēmu.

Bet, simptomi esot palikuši. Dzinējs vibrējot tukšgaitā.

Paskatīsim cilindru darbību:


Šajā menu cilindri attēloti firing secībā, t.i.: 1/3/4/2. Atzīmētais cilindrs: 2. Šī cilindra efektivitāte ir stipri samazināta. Tikai puse no nepieciešamās. Visi citi cilindri strādā identiski - acīmredzot, ar tiem viss ir lieliskā kārtībā! 

Pirmajā brīdī šķiet, ka rēbuss atrisināts: ir kļūdas par 2.cilindru; 2.cilindrs tiešām strādā slikti. Un turklāt, degmaisījums abās bankās ir korekts (menu apakšējā rinda, Lambda zondu spriegums - ļoti tuvu ideālajiem 2.00 V). Kas gan noticis 2.cilindram?


Bet, ja viss būtu tik vienkārši, es nebūtu rakstījis šo ierakstu.

Paskatīsim, kas tad notiek ar degmaisījumu. DME atmiņā ir kļūdas arī par to.

 

Lūk, jau pirmajā attēlā redzam nopietnas problēmas. Tās ir divas:

a. LTFT Multiplikatīvā tipa adaptācijas ir tuvu minimumam (-30%);

b. STFT jeb Integrators ir tuvu minimumam (-30%).

Abas problēmas tieši otrajā bankā. Otrajā bankā, kā zinām, ir 2. un 3. cilindrs. 

Un lūk arī 3.problēma, kas skar tieši 2.banku:
LTFT Offset tipa adaptācijas ir sasniegušas minimumu (-1.0mg/stk).

Ko nozīmē šie dati? 2.bankā kāda no sprauslām tek. Tek spēcīgi. DME ir samazinājis degvielas padevi, izmantojot visus iespējamos LTFT rīkus (gan Offset tipa, gan Multiplikatīvā tipa/mazai slodzei), pat Integrators ir tuvu muminumam un vēl papildus samazina degvielas padevi par 25%. Neskatoties uz tik drastiskiem mēriem, kā redzējām pirmajā attēlā, bankas vidējais degmaisījums esot korekts! Sabojājušās LTFT? DME melo?

Ko saka sprauslu live data?

Šajā menu sprauslas attēlotas secībā: 1/4/3/2
Kā redzam, 1.bankas sprauslu (1. un 4.) iesmidzināšanas laiki ir gandrīz 2(!) reizes ilgāki kā 2.bankai (2. un 3. cilindri). Live data apstiprina, ka 2.bankas degvielas iesmidzināšana tiešām ir pamatīgi samazināta. 2 reizes īsāki izsmidzināšanas laiki, taču izsmidzināts vajadzīgais degvielas daudzums? Lūk, 100% apstiprinājums tam, ka kāda no 2.bankas sprauslām tek.
Iespējamie scenāriji, piemēram: tek 2.cilindra sprausla. Tas izklausās loģiski. Ir kļūdas par šo cilindru, cilindrs tiešām ''lec ārā'' uz citu fona.
Nē, šoreiz situācija ir cita.
2. cilindra veiktspēja ir samazināta, jo tam trūkst degvielas! Tas ir tikai loģiski - degvielas padeve šim cilindram ir samazināta gandrīz uz pusi! Lūk arī cilindra veiktspēja ir samazinājusies uz pusi. 2. cilindra sprausla strādā korekti! Degmaisījums šajā cilindrā ir liess, nav nekāds brīnums, ka to piemeklē misfires.
Savukārt, kā tas iespējams, ka 3.cilindrs strādā ''uz pilnu jaudu''? Ir tikai viens izskaidrojums - šī cilindra sprausla tek! Neskatoties uz to, ka sprauslas atvēruma laiki ir samazināti 2 reizes, degvielas cilindrā ir vairāk kā pietiekoši! 
Secinājums: visu problēmu cēlonis - 3.cilindra sprausla, kas tek. 
Jā, reizēm situācija izrādās viltīgāka kā sākumā šķiet. Tādēļ vienmēr jāanalizē visi dati un jāpārliecinās, ka tajos neveidojas pretrunas.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām