Sūknis no Ķīnas
N53/54 (un agrīno N55) sērijas dzinēju īpašnieki zina, ka augstspiediena sūkņi (HPFP), neskatoties uz to nopietno konstrukciju (3 gab. plunžeri, masīvs korpuss, iespaidīga izmēra spiediena regulēšanas vārsts, ķēdes pievads) mēdz iziet no ierindas. Iemesls tipiski ir triviāls - degvielas noplūde kādā no daudzajiem vārstiem. Viens no tipiskākajiem tekošajiem vārstiem - spiediena regulēšanas vārsts. Diemžēl, šo vārstu ražotājs atsevišķi nepārdod. Parādoties defektam, jāmeklē jauns sūknis - nav citu opciju.
Kā redzam, Rail spiediens regulāri ir nokritis ļoti zemu: līdz pat 30..50 Bar (vajadzīgo 200 Bar vietā). Tajā pat laikā DME izmērītais degvielas patēriņš ir bijis niecīgs: tikai ap 2 l/h. Auto īpašnieks kā pēdējo cerību izmantoja Rail spiediena sensora maiņu. Diemžēl (kā jau bija paredzams), šī nomaiņa neko nedeva.
Jauns sūknis maksā vismaz 1000 EUR, atdodot savu veco sūkni apmaiņas programmas ietvaros.
Sūkņa kods: 13517616170
Apskatot piedāvājumus internetā, kā alternatīvas piedāvā:
a. Honkongā (it kā) ražotus sūkņus ar piegādi no UK vai DE, to cena ap 300 EUR;
b. Ķīnā ražotus sūkņus ar piegādi no Ķīnas, šo sūkņu cena ap 150 EUR.
Ticamākais, ka abi iepriekšminētie sūkņi ir viena ražotāja produkts, tikai sanāk piemaksāt par piegādi uz EU (kas ir saprotami - laiks, nodokļi, ceļa izmaksas - šo neviens nav atcēlis).
Šoreiz par viena lietotāja pieredzi. Lūk, kā izskatās DME kļūdu atmiņa 2 mēnešus pēc šāda sūkņa uzstādīšanas:
Kā redzam, Rail spiediens regulāri ir nokritis ļoti zemu: līdz pat 30..50 Bar (vajadzīgo 200 Bar vietā). Tajā pat laikā DME izmērītais degvielas patēriņš ir bijis niecīgs: tikai ap 2 l/h. Auto īpašnieks kā pēdējo cerību izmantoja Rail spiediena sensora maiņu. Diemžēl (kā jau bija paredzams), šī nomaiņa neko nedeva.
Lūk, kā izskatās live data:
Kā redzam, DME ir pilnīgi atslēdzis HPFP un dzinējs darbojas no degvielas (un spiediena), ko sarūpējis zemspiediena sūknis, kas atrodas degvielas tvertnē.
HPFP spējas ir tik ļoti samazinājušās, ka dažu sekunžu laikā pēc dzinēja startēšanas Rail spiediens nokrīt 4..6 reizes, tad DME HPFP atslēdz pilnīgi.
Šoreiz jāsecina, ka Ķīnas Tautas Republikas ražotie sūkņi der tikai kā metāllūžņi.
Komentāri
Ierakstīt komentāru