Lieliskas apkopes
Šodienas posta varonis: E61 auto a N53B25 dzinēju (523i). Bagātīgi aprīkots auto - pirmo reizi dzīvē 2009. gada auto redzēju joslu asistentu. Auto tiešām izskatās diezgan kopts. Kopts līdz brīdim, kad tas ieguva pēdējo īpašnieku.
Mani lūdza līdzēt ar divām problēmām:
a. auto esot veikta ģeneratora apkope/kapitālais remonts, esot uzstādīts jauns VALEO vadības modulis, diemžēl reizēm deg lādēšanas lampiņa;
b. dzinējam novērojamas zināmas darbības problēmas/nevienmērība, arī tam esot veikta pilna apkope.
Par pirmo problēmu ievads šeit. Tiesa gan, šīs problēmas risinājums nesanāca tāds kā plānots. Manos krājumos bija jauns OEM sprieguma regulators (iegādāts pie BMW dīlera), to par ļoti izdevīgu cenu piedāvāju uzstādīt šim lieliski koptajam ģeneratoram. Šī it kā vienkāršā operācija izgāzās. Iemesls vienkāršs - ideālais ģenerators izrādījās lētākais iespējamais ''analogs'', kuram var uzstādīt kaut kādas Ķīnas ''tabletes''. Turklāt, ''oriģinālā'' VALEO vadības moduļa kodi bija atrodami tikai AliExpress vietnē. Secinājums skarbs - diemžēl, visa iztērētā nauda ir izmesta miskastē. Nu jāmeklē atbilstošs ģenerators (jauns maksā ap 600 EUR), vai kāds lietots OEM ģenerators, jāveic tā kapitālais remonts, tad jāuzstāda korekti strādājošs vadības modulis. Remonts, kas radījis tikai zaudējumus.
Otra problēma bija klasika: bojāta NOx sistēma. Attiecīgi - nemērītas sprauslas, nekorekts degmaisījums, vibrācijas un misfires. Pēc NOx sistēmas remonta tika veikts testa brauciens. Īsā testa brauciena laikā DME mēģināja Stratified charge, tad pārgāja uz Homogēni liesu režīmu, tad atslēdza pat to. Kas noticis? Misfire skaitītāji atklāja problēmu: regulāri misfires gandrīz visos cilindros, it īpaši: 2.; 4.; 5.tajā. Ņemot vērā šo dīvaino situāciju (dzinējam taču tikko veikta apkope), lūdzu mehāniķim pārbaudīt aizdedzes sveces un spoles.
Lūk, kādu video es saņēmu no mehāniķa (ekrānšāviņš):
Piecos cilindros ir instalētas Bosch sveces, vienā: BMW/NGK (pirmā no kreisās).
Kā tas gadījies?
Auto īpašnieks bija uz apkopi sertificētā BMW servisā. Ņemot vērā, ka man (vēl) nav dokumentālu pierādījumu, neminēšu uzņēmuma nosaukumu, bet - domāju, visi nojauš, kurš tas ir.
Ņemot vērā kļūdas par cilindra misfirēm, tika nomainīta šī cilindra svece. Te man ir daži ''nelieli'' iebildumi:
a. pat, ja klients nepiekrita visu sveču maiņai, vai tiešām cienījamo sertificēto servisu nemulsināja, ka auto uzstādītas NEPAREIZAS sveces? Par šo tēmu lasiet šeit un šeit.
b. vai nekādi jautājumi neradās pat tad, kad pēc sveces izņemšanas bija skaidri redzams, ka izņemtā svece būtiski atšķiras no jaunās/BMW sveces?
c. vai cienījamā sertificētā BMW servisa centra speciālisti pa šiem gadiem nav neko apguvuši? Nu, piemēram, to, ka - ja šiem dzinējiem ir problēmas ar NOx sistēmu, netiek mērītas sprauslas. Nemērītas sprauslas nozīmē - nekorekts degmaisījums cilindros. Attiecīgi - misfires rodas dēļ nekorekta degmaisījuma! Sveču, spoļu un pat sprauslu nomaiņa ir bezjēdzīga, ja vispirms netiek saremontēta NOx sistēma!
Īsais kopsavilkums: divos servisa centros veikti divu problēmu remonti. Abi remonti radījuši tikai nepamatotus izdevumus un nulli risinājumu. Lūk, tāds, diemžēl, bieži ir mūsu valsts servisa centru līmenis.
Viņi māk dīzeļus mazāk, salauzt benzīnu salauž pa, pilnu programmu
AtbildētDzēst