Dīlera ''metiens'' uz 3700 EUR

Pie manis vērsās BMW N53 sērijas dzinēja īpašnieks. Problēma - labā kārtībā uzturēts dzinējs (visas tā sistēmas darbojas, dzinējs izmanto Stratified charge) pēkšņi sāka ''ģībt'' uz šosejas. KOMBI parādījās EML simbols, tika atslēgts viens vai pat divi cilindri.

Cik vien ātri iespējams, auto īpašnieks apstājās ceļa malā un pārstartēja dzinēju. Pārsteidzoši, bet dzinējs atsāka darboties normāli! Pat EML pazuda! 

Pēc brīža apskatījis kļūdas DME atmiņā, īpašnieks ieraudzīja sekojošu katastrofu:


Kā redzam, atslēgti visi otrās bankas cilindri (acīmredzot, atslēgšana notikusi secīgi). Virkne ar Lambda zondu kļūdām.

Taču mani ieinteresēja viena cita kļūda, atzīmēju attēlā:


Lūk, redzams, ka īsu brītiņu pirms crash 6.tā cilindra sprausla sākusi spēcīgi tecēt. DME ir mēģinājis tukšgaitā izlīdzināt cilindru efektivitāti, bet, pat samazinot plānoto sprauslas izsmidzināto degvielu par 3mg/stk, tas nav izdevies. Tecēšana tiešām bijusi pamatīga. Loģiski - ja kāda sprausla sāk/turpina spēcīgi tecēt gaitā, problēmas var būt nopietnas. Izskatās, ka notikumi risinājušies sekojoši:

a. 6.tā cilindra sprausla (kā rāda kļūda) sākusi spēcīgi tecēt;

b. DME pārslēdzies no Stratified charge uz Homogēnu režīmu (tā DME rīkojas šādos problēmgadījumos);

c. 4.; 5. cilindros degmaisījums kļuva liess, tajos sākas misfires un/vai 6. cilindrā tiek ''aizlieta'' svece, arī tajā sākas misfires;

d. DME, redzot misfires otrās bankas cilindros, tos atslēdz (pēc brītiņa mēģinot atjaunot to darbību);

e. dēļ tekošās sprauslas Lambda zondes otrajā bankā reportē pilnīgi neadekvātas vērtības, DME par to ziņo, ierakstot kļūdas;

f. ja sprauslas tecēšana bijusi spēcīga, iespējams arī Rail spiediena kritums, nekorekts degmaisījums pirmajā bankā, kā rezultātā - kļūdas arī par šīs bankas zondu signāliem.

Nav izslēgts arī scenārijs, ka/kad degvielā trāpījuši kādi gruži. Jebkurā gadījumā - problēma ir ar degmaisījumu/sprauslām.


Kādu brīdi auto uzvedās ideāli, bet pēc nedēļas gadījās otrs šāds crash. Šoreiz auto īpašnieks nolēma aizvest auto pie BMW dīlera, lai atrisinātu problēmas.

Kā jūs domājiet, ko izlēma darīt dīleris?

Slēdziens - jāmaina vārstu blīvslēgi. Rēķins: 3700 EUR.

1. un 5. cilindru sveces esot bijušas eļļainas. 


Mans vienīgais jautājums ir - vai tiešām BMW savos dīlercentros darbā pieņem cilvēkus bez jebkādas izglītības un pieredzes? Un tiešām nav neviens (kāds pieredzējušāks kolēģis), kurš šādiem nejēgām palīdzētu? Vai tiešām 3700 EUR ir tik maza summa, ka ar to var tā spēlēties?


Cienījamais dīlercentr, ja jūs šo lasiet. Paskaidrojiet, lūdzu:

a. ja 1.mais cilindrs strādāja (tas ne reizi nav bijis atslēgts), tad kā svece varēja būt eļļaina? Paskaidroju - eļļa uztecēja svecei, kad to skrūvēja ārā. Kāpēc? Jo tek vārstu vāka blīve. Tieši tik vienkārši. Tāda pati liga ir piemeklējusi 5. cilindra sveci;

b. ja mēs pieņemam, ka eļļa (nepārspīlējot) lija uz sveces gar vārstiem, man jūs jāapbēdina - vārstu blīvslēgu maiņa te nelīdzēs. Tad būtu jābūt MILZĪGAI vārstu vadotnes brīvkustībai! Tad jāremontē dzinēja galva! Es gan nevaru iedomāties, kādam jābūt bojājumam, lai gar vārstiem tecētu tik daudz eļļas, ka svece ''pil'';

c. kā jūs izskaidrosiet to, ka it kā ar šādu blīvslēgu defektu dzinējs lieliski strādā, tad pēkšņi ''salūzt'' uz 10 sekundēm, tad atkal - strādā ideāli? Jūs tiešām mēģināsiet apgalvot, ka šādi mehāniski defekti ir sporādiski? 

d. jūs nemaz nemulsina kļūdas ne par sprauslu, ne par atslēgtiem cilindriem, ne par Lambda zondu rādījumiem? Un - tieši 2. bankā? Viss ir korekti 1. .. 3. cilindriem, tiem misfires nav konstatēti, bet pēkšņi vārstu blīvslēgi salūza tieši 4. .. 6. cilindriem un sabojāja gan sprauslu, gan Lambda zondes (kas tomēr atjaunojās pēc īsa brītiņa)?


Domāju, ka katram tehniskam cilvēkam ir skaidrs - versija par vārstu blīvslēgu problēmu ir pilnīgi neadekvāta. Bet - kā tas ir gadījies BMW dīlerim? Kā?

Komentāri

  1. Es tik ceru ka īpašnieks nepiekrita remontam?

    Jā Latvijas bmw dīleri ir īpaši apdāvināti iespējams vēlreiz varētu pazaudēt licences?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Shoreiz shis ir Vaacijas diileris. Muuseejie te kaut ko agonee. No Inchcape vesels barinjsh paarmuka uz Domenikss [peedejiem paarbeedzeejiem riit peedeejaa darbadiena]; lielais priekshnieks tika aiztorpedeets. Wess atveera skjuuni Bergjos, tur par servisa vadiitaaju ieceela kaadreizeejo Permalat Pluss liidziipasnieku [kopaa ar paardaugavieshu kases tureetaaju N.Anacki] O.Makarovu. Bet pie mums shaadi scenaariji arii nav retums. Nesen vienaa keisaa Wess nemaz nemegjinaaja saprast probleemas celonjus, bet uzreiz metaas mainiit CO katus [tame: 4000+ EUR]. Taa ir ikdiena.

      Dzēst
    2. Žēl ka lieljam koncernam ar pie kājas šie mazie reģioni un viņi neko nedara. Pat ja ir visa informācija.. Liela daļa jauno auto gadījumā nepērk uz uzņēmum/nomu un tur īpašniekam nav vienalga jo tā nav viņa nauda?

      Dzēst
    3. Ar mani 99.9% gadiijumu sazinaas privaatpersonas/auto iistie iipasnieki; tie, kam nav vienalga, cik un kam vinji maksaa[s]. Pienjemu, ka korporatiivie klienti arii maksaa/dara, ko diileris saka, neapshaubot taa kompetences.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām