B48 profilaktiska diagnostika

Šodienas auto: G31; 530i ar B48 dzinēju; ap 60.000km nobraukums. Diagnostikas iemesli:

a. profilaktiska diagnostika (auto joprojām ir BMW/ražotāja dota garantija dzinējam);

b. braucot (it īpaši - mazu RPM un lielākas pieprasītās griezes režīmā) ir jūtama dzinēja noraustīšanās (iespējams - misfires).

Auto plānots tālākiem izbraucieniem tuvākajā nākotnē, tāpēc visam jābūt kārtībā!


Īsai atkāpei. Ja jau BMW AG dīleris pārdod mazlietotu auto (dodot tam vēl pagarināto garantiju dzinējam; ātrumkārbai; sadales kārbai), manuprāt, defekts - stūres vibrēšana bremzējot, nav pieņemams! Kungi, saremontējiet šādas pamatlietas, tad pārdodiet auto. Šāds defekts taču tieši apdraud satiksmes drošību! Tā ir milzīga pārslodze ritošajai daļai, tā var pievilt nepiemērotākajā brīdī. Auto īpašnieks uzreiz pēc iegādes ir pieteicis šī defekta remontu (bremžu disku; kluču maiņa, kā nojaušat - par savu naudu), taču pat tad remonts netiek veikts ASAP. Nē, pagaidi rindā pāris nedēļas. Vai tiešām 30..40.000 EUR vērts ''īpaši atlasīts'' auto nav pelnījis labāku attieksmi?

Piezīme: kā izrādījās, vibrācija bija dēļ nenobalansētām riepām. Šis nu gan bija darbiņš, kas bija jāizdara auto īpašniekam pašam. Vai arī - jāinformē dīleris par šo ''problēmu''. Diemžēl, jaunais auto īpašnieks neizdarīja neko no šī. Attiecīgi - pārmetumi dīlerim šoreiz ir nepamatoti! Atvainojos Inchcape Latvia par pārmetumiem nevietā.


Atgriežoties pie dzinēja diagnostikas.

Pašsaprotami: degvielas adaptācijas, eļļas spiediens, degvielas sistēma - viss kārtībā.

Nelielas iebildes man ir pret cilindru veiktspēju:

Kā redzam, 2.cilindra veiktspēja ir par 4..6% lielāka kā vajadzētu būt un tā nekonverģē uz 0. Šo problēmu vajadzētu apskatīt vēlreiz (tiesa gan - pēc pamatlietu sakārtošanas, lasiet tālāk).

VANOS darbība ir korekta - kā jaunam dzinējam:

Attēlā redzam - abu sadales vārpstu jitter ir tikai ap +/-1 grāds. Lieliski. Te vietā piebilde - eļļa šim dzinējam mainīta ik pa 20.000km (nevis 35.000km, kā pieņemts tipiski). Lūk, biežākas eļļas maiņas un nulle problēmu!

Interesanta nianse - stacionāros apstākļos DME regulāri/nepārtraukti nedaudz maina sadales vārpstu pozīcijas (cik novērots, to tipiski nedara ne B38, ne B58). Attiecīgi - Call UP funkcijās redzamā sadales vārpstu pozīcijas maiņa patiesībā nav jitter! Te vietā piebilde: Call UP funkcijās pieprasītā vārpstu pozīcija nav redzama, tādēļ mezglu veiktspējas novērtēšanai jāizmanto Expert mode. 

Valvetronic strādā korekti:

Attēlā - brīdis, kad VVT lēni nedaudz maina pozīciju. Tipiski pozīcija tiek uzturēta stabili, nav novērojamas B38 raksturīgās problēmas.

Viss izskatās smuki, nekādi dīlerim (un ar dīlera līmeņa aprīkojumu) pieejamie dati neliecina par problēmām. Taču, izbraucot skaidri jūtama dzinēja raustīšanās. Ne tik asa kā manuālās ātrumkārbas gadījumā, taču subjektīvi - regulāri misfires!

Lūk ko saka misfire skaitītāji OBD Mode 6:

Jā, iepriekšējās braukšanas sesijās misfiru nav trūcis! Pirms datu nolasīšanas auto vismaz 2 reizes tika noslāpēts, kas nozīmē: 2 vienības 10 pēdējās sesijās - vismaz 40 (vidēji) misfires vienā braukšanas sesijā! Dramatisks misfiru blīvums. Tā ir milzu slodze izplūdei - CO katalizatoram un Lambda zondēm.

Pirmais darāmais darbs - aizdedzes sveču maiņa. Sveces (pēc auto īpašnieka teiktā, kas tomēr izrādījās - neatbilst patiesībai) neesot mainītas kopš auto ''dzimšanas''. Izrādījās, ka jaunas sveces esot uzstādītas pirms aptuveni 20.000km. Tātad - jānoskaidro, kādā tehniskā stāvoklī tās ir (jā, šiem dzinējiem, čunčinot pensionāra režīmā, sveces ātri tiek ''piesārņotas'' ar oglekli  - tās neattīrās, jo to darba temperatūra ir par zemu).

Jā, misfiru skaitītājus OBD Mode 6 BMW AG neredz (OBD diagnostikas rīku izmantošana dīlera servisa centros ir aizliegta). Lai redzētu misfiru skaitītājus, BMW AG servisa darbiniekiem jāveic testa brauciens ar pieslēgtu iCOM, pēc tam sekundi pa sekundei jāskata dati. Un jāvelk strīpiņas uz papīra lapas. Iemesls vienkāršs - B sērijas dzinējiem EDIABAS sistēmā šie ''skaitītāji'' ir eventu indikatori, kumulatīvie dati nav pieejami. 


p.s. pēc sveču maiņas visas problēmas ar nevienmērīgu dzinēja darbību pazuda (saskaņā ar auto īpašnieka sniegto informāciju). Esot pat pieaugusi maksimālā grieze mazu/vidēju RPM diapazonā. Acīmredzot, dēļ liela misfiru blīvuma DME bija ierobežojis max pieprasīto griezi, lai saudzētu CO katalizatoru. Un pat šādā situācijā - nekādu kļūdu DME atmiņā...

Komentāri

  1. Es domāju, ka Inchcape auditorija nav šādi auto, tāpēc arī neko "lieko" nenovērsa. Tipiskākais gadījums ir dajebkāds dīzelis ar M-paku un R20 uz kuru var vārīties. Mūsu atpalikušajā valstī aitas krīt uz tādiem. Kāpēc censties dēļ nepopulāras izvēles?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. tb., dizeljiem viss buus ideaali? neredzu logjiku.

      Dzēst
    2. Nē, cita loģika: diemžēļ, dīzelis ir ejošā manta, 95% no klientiem meklē tieši dīzeli, sapačkātu, spīdīgu, ar lieliem sportiskiem uzrakstiem. Tur Inchcape var turēt augstas cenas un turēt tirgu, jo muļķu tautai dīzelis ir mierinājums. Benzīns? Stāv n-mēnešus uz vietas, pārdevējs ir spiests nolaist cenu, samazināt peļņu. Attiecīgi, nav intereses, ka tik ātrāk atbrīvoties no nelikvīda.

      Dzēst
    3. jaa, bet visiem dirseljiem, kam tuvojas 200kkm, ir jaamaina kjeedes, jaamaina DPF. Izdevumi shiem remontiem sastaada ap 4K EUR. Nedomaaju, ka diileris sho prieciigo zinju staasta katram potenciaalajam pirceejam. Tb., staasta moraale - taa paardoshanas kultuura ir nekaada, neatkarigi no dzineeja tipa vai pelnjas.

      Dzēst
    4. Manuprāt, tur nav ko diskutēt, visi tā sauktie dīleri šajos tirgus apstākļos pavirši izturas pret auto, it īpaši lietotu. Bet citādi, pat B38B15 ir labāks par sūda dīzeli, dīzelis ir aseptiska nekroze kopš 'tds' laikiem.

      Dzēst
  2. sheit gan izraadijaas, ka jaunaa auto iipasnieka informaacija nebija iisti patiesa. Vinsjh pats nebija izdariijis pat iztikas minimumu, lai lielo probleemu risinaatu. Man naacaas pielikt diezgan lielu efortu, lai paarliecinaatu vinju doties uz riepu balanseshanas kantori. Vienam ritenim bija nokritushi atsvarinji. Interesanti gan, ka sho defektu nepamaniija ''specializeets'' BMW alternatiivais servisinjsh, kuraa auto iipasnieks bija iebraucis [serviss pats pieteicaas vibreeshanu diagnosticeet/noveerst, bet - vieniigi par aizdomiigaam atzina pusasis un konstateeja: ja to nomainja neliidzees, jaakjeras klaat reikai] :D

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām