Alternatīvais ģenerators. Part 4

Pēc pirmajām sadaļām par ''analogiem'' ģeneratoriem (šeit), netrūka skeptiķu, kas apgalvoja - ''nu, tā nevar būt. Man viss strādā''. Bija ''daļēji'' skeptiķi, kas teica - ''nu, Ķīnas varianti, iespējams, feilo, bet nu uzticamu ražotāju regulatori strādā. Tas taču ''tikai'' regulators''.
Lūk, viens piemērs. E61, N53 sērijas dzinējs, MSD80 vadība. Ģeneratoram izveikta profilakse, uzstādīts jauns Valeo vadības modulis.
Diemžēl, kaut kas nav īsti labi. Reizēm iedegoties akumulatora ikona. Kļūdas norādot uz ģeneratora problēmām. Es tiku izsaukts, lai precizētu problēmas cēloņus.
Lūk, kļūda DME atmiņā.
Jā, tiešām - ģeneratora sūtītie dati neesot uzticami.

Paskatīsimies paša vadības bloka datus:




Lūk, vadības bloks komunicē pa BSD datu kopni. Un, atšķirībā no Ķīnas ''analogiem'', kas sevi identificēja kā Bosch, šis modulis korekti identificējas kā Valeo. Apstiprinājums tam, ka tiešām ir uzstādīts ''īsts'' Valeo.
Kas gan ir nogājis greizi? Paskatīsimies live data:

Labās ziņas:
a. ģenerators (izskatās, ka) klausa sprieguma vadības komandām;
b. ģenerators korekti reportē gan ierosmes tinuma strāvu, gan izrēķināto mehānisko slodzi;
c. iekšējās temperatūras rādījumi haotiski neraustās kā Ķīnas ''analogam''. Nav gan skaidrs, cik patiesi ir šie rādījumi (kur izvietots temperatūras sensors, vai dati tiek feikoti, utjpr.).

Slikās ziņas:
a. ģenerators nemēra tā slodzes strāvu, šis mainīgais tiek sūtīts kā FFFF (kas atbilst 255 A strāvai);
b. sprieguma vadības režīmā pārejas process ir daudz nekorektāks kā OEM risinājumam, DME regulāri konstatē, ka ģenerators nespēj korekti uzturēt/sasniegt vajadzīgos parametrus:

Attēlā: nekorektais strāvas reģistrs


Attēlā: nekorektais darba režīms pārejas procesu laikā



Galvenā problēma - nekorektā slodzes reportēšana. Protams, ka DME redz šo nekorekto strāvas vērtību; veicot ģeneratora veiktspējas testu, DME konstatē, ka strāvas vērtības ir neatbilstošas un par šo problēmu ieraksta kļūdu DME atmiņā.
Otra problēma, kas izriet no nekorektās strāvas parametra: strāvas vadības vai līdzsvara uzturēšanas režīmā notiek pilnīgs sistēmas crash. Enerģijas balansa režīms tiek ieslēgts tad, kad/ja ir sasniegts vēlamais SOC. Šajā režīmā ģenerators vada spriegumu tā, lai tā slodzes strāva atbilstu IBS sensora mērījumam. T.i.: ģenerators kompensē IBS sensora rādījumus tā, lai akumulators ''nejustu'' nekādu slodzi. Kā saprotam - ja ģenerators nespēj mērīt strāvu, ko tas nodod slodzē, tas arī nespēj uzturēt pieprasīto tās (strāvas) vērtību. Brīžos, kad feilo šie vadības režīmi, DME iededzina akumulatora ikonu, kas apstiprina - ar enerģētisko sistēmu ir nopietnas problēmas.
Skeptiķi - kā jums šāds piemērs?
Piezīme: jā, ja DME/DDE ir ''uzlabots'' programnodrošinājums; ja vadības sistēma strādā pilnīgā limp mode, iespējams, ka dzinēja vadība nemaz netiek līdz ģeneratora testiem un kļūdu ierakstīšanai par to. Ir arī cilvēki, kam pieņemama šķiet situācija, kad/ja šī akumulatora lampiņa nedeg visu laiku. Sak - uzgāzēju vai pārstartēju dzinēju: lampiņa nodzisa - viss kārtībā. Šādiem skeptiķiem es varu tikai novēlēt veiksmi, lai nepaliktu kaut kur neapdzīvotā vietā tumsā un klusumā.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām