Sprauslas? Bez pārsteigumiem...

Diagnostikas piemērus es parasti sāku ar INPA/ISTA datiem, tad veicu šo datu analīzi un secinājumi tiek izdarīti, balstoties tieši uz datiem.

Taču, bieži vien paši auto īpašnieki diezgan daudz varētu izsecināt, izmantojot loģisko domāšanu. Šoreiz - tieši tāds piemērs. N43 sērijas dzinēja jaunais/laimīgais īpašnieks uzreiz pēc auto iegādes konstatēja, ka tas vibrē; raustās; tiek atslēgti cilindri. Diagnostikas dati uzrādīja diezgan skumju ainu. Taču, apskatot sprauslas, pat bez diagnostikas varēja izdarīt skarbus secinājumus. Kādus un kāpēc? Lasiet raksta turpinājumā.

Bet, pirms sprauslu apskates, sākšu (kā parasti) ar diagnostikas datiem. Minēšu tikai pašu interesantāko. Jā, ir kļūdas par atslēgtiem cilindriem; nekorektas Multiplikatīvās LTFT, nekorekti IBS dati.

Auto īpašnieks mēģinājis ko vērst par labu, nopircis un uzstādījis ''alternatīvu'' NOx sensoru:

Lieki piebilst, ka live data apstiprina - sensors datus nesūta. 300..400 EUR izmesti vējā.

Cilindru efektivitāte izskatās šādi:

Sprauslu dati Stratified charge:



Situāciju varētu raksturot īsi - ''viss ir slikti''. 4.cilindra sprausla - pilējusi tukšgaitā; 1.;4.;2. cilindru sprauslām milzīgas flowrate korekcijas.

Lūdzu auto īpašnieku nofotografēt sprauslas. Lūk, kā tās izskatās:



Atšķirīgo (melno) sprauslu atstāsim saldajam ēdienam, ar to ir visvienkāršāk.
Atlikušās sprauslas ražotas:
2010. gada 25. janvāris; relīze 07
2011. gada 15. janvāris; relīze 08
2010. gada 13. maijs; relīze 08

Kādus secinājumus varam izdarīt?
Pirmais - katra sprausla ir mainīta individuāli. Šis nav ''grupveida'' maiņas gadījums. Viena sprausla - ar atšķirīgu (no divām citām) relīzi. Starp vienādas relīzes sprauslām - pusgada ražošanas atšķirība. Tās nav no vienas partijas.
Otrais - šīs ir bijušas lietotas sprauslas, kad tās tika uzstādītas. Auto līdz 2012. gadam bija garantija. Ja problēmas būtu garantijas laikā, tiktu mainīta visas (vai, kā minimums, konkrētās bankas) sprauslas, uzstādītas vienas relīzes, vienas partijas izstrādājumi. Savukārt, garantijai beidzoties, aktuālā bija jau 11. (pēdējā) relīze.

Otrā, melnā sprausla. Tai pat ir atšķirīgs kods!

Lūk, sprausla, kas bija pirms *048 pirmās (!) relīzes!
Ko saka TIS/ISTA? VISAS melnās sprauslas nekavējoši jāmaina! Dīleri šo nomaiņu veica garantijas atsaukuma ietvaros.
Ja mēs pieņemam, ka dīleris kādas citas sprauslas būtu mainījis, būtu mainīta arī šī. Savukārt, ja pieņemam, ka auto nav mainīta šāda sprausla, acīmredzot, tas nav redzējis dīlera apkopi garantijas laikā, tam nav veiktas bezmaksas atsaukuma operācijas. Un, bez variantiem - uzstādītas lietotas, vecu relīžu sprauslas no izgāztuves.
Lai kāda būtu auto vēsture, ir skaidrs, ka tam ir uzstādītas 3 lietotas, vecu relīžu sprauslas no izgāztuves un viens muzeja eksponāts, kurš jāmaina bez domāšanas.
Lūk, šādus vienkāršus secinājumus var izdarīt, tikai aplūkojot sprauslu datus. Bez dārga diagnostikas aprīkojuma, bez īpašām zināšanām.
Kad es ieraudzīju sprauslu attēlus, man vairs nebija jautājumu: ''kas gan tām atgadījās''... 




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām