Ignition draivera problēma
Šoreiz pavisam īss posts par to, kā izskatās aizdedzes spole, ja tiek bojāts tās driver (Ignition IGBT slēdzis).
Kā redzams, spole ir sakususi! Kāpēc tā notiek? Paskatīsimies spoļu pieslēguma shēmu:Barošanas spriegums (+12V) tiek padots visām spolēm kopīgs, caur F01 uz to izvadiem 1.Spoļu primārie tinumi tiek aktivizēti caur DME, padodot GND uz to izvadiem 3.
Spoļu izvadi 2 ir sekundārā (augstvoltīgā) tinuma GND izvadi.
Attiecīgi, ja DME ignition driverī (Šiem DME driveru funkciju pilda Ignition IGBT D2PAC korpusā) ir bojājums (tipiski - īssavienojums starp D un S), no DME tiek padots GND uz spoles 3. izvadu. Tā kā spoles 1. izvads ir pievienots pie +12V, spoles primārajam tinumam pastāvīgi ir pieslēgti 12V. Primārā tinuma un visu savienotājvadu DC pretestība ir mazāka par 1 Ohm, kas nozīmē - spolē izdalās vismaz 120 W karstuma enerģijas!
Loģiski, ka 120 W liela enerģija sakausē spoli.
Šis defekts sākās pēc DME upgrade (īpašnieks profilaktiski nomainīja sprauslu low-side draiveru MOSFET un aizdedzes draiverus pret jaudīgākiem) un DME tika ierakstītas kļūdas:
2E1A
29CF
Šīs kļūdas nozīmē:
29CF misfirings, cylinder 3
2E1A ignition, cylinder 3
Acīmredzami, problēmas ir ar 3.šo cilindru.
Auto īpašnieks man atsūtīja DME PCB fotogrāfiju, kurā atzīmēja, kurus tranzistorus viņš ir nomainījis.
Un attēlā zemāk manis atzīmēti (šoreiz BALTĀ krāsā) defekti:
1. nepareizi pieslēgta snubber diode. Šī diode paredzēta, lai atslēdzot (avārijas režīmā) kādu sprauslu, strāva/jauda plūstu nevis caur MOSFET, tam strādājot Avalanche mode, bet gan caur diodi - tas ir drošāk. Šim tranzistoram diode pieslēgta nepareizi. Ja kaut reizi šis mezgls atslēgs sprauslu, tiks bojāts pats slēdzis; šī MOSFET Gate slēgums (virknes rezistors; driver IC). Šī ir ļoti kritiska kļūda!
2. šeit izskatās, ka ir īssavienojums. Zīmīgi, ka tas ir tieši 3.šā cilindra aizdedzes IGBT.
3. arī šeit izskatās, ka var veidoties īssavienojums!
4. šeit var veidoties īssavienojums starp 4. un 5. cilindru IGBT izejām. Misfires, nenormāla cilindru darbība garantēta!
5. vēl viena ļoti aizdomīga PCB vieta 2. cilindram (iespējams īssavienojums uz GND).
Un neaizmirstiet - pēc šādas tranzistoru pārlodēšanas noteikti jāpārbauda PCB otra puse, tur arī var būt alvas notecējumi!
Šoreiz - vismaz 2 defekti un vismaz trīs ļoti bīstamas vietas PCB. Šoreiz visi šie defekti radušies paša remontētāja vainas dēļ.
Komentāri
Ierakstīt komentāru