MSD81 defekts?

Pie manis versās auto remonta uzņēmums ar jautājumu: ''kurš MOSFET attiecas uz kuru sprauslu''? Un atsūtīja sekojošu attēlu:

Attēlā redzams vadības moduļa MSD81 apakšējās (mazākās) PCB apakšējā puse. Kā redzam, vīri jau piešķīruši nosaukumus tranzistoriem: A .. F.
Turklāt, tranzistora C izvadi jau ir nokniebti - remonts rit ''pilnā sparā''.

Man gan nācās vīrus apbēdināt. Šie tranzistori veic pavisam citas funkcijas.
Tranzistori A/B un D/E veido sprauslu vadības high-side izejas PWM kaskādes (A un E ir negatīvās polaritātes plecu slēdži; B un D ir pozitīvās polaritātes plecu slēdži). Šīs PWM izejas vada sprauslu grupas (1. .. 3. un 4. .. 6. cilindriem).
C un F ir impulsu barošanas bloku vadības slēdži, kas veido +130V barošanas spriegumu no +12V borta sprieguma.

Low-side sprauslu individuālie tranzistori ir ''noslēpušies'' plates otrā pusē:
Low-side slēdži - ar sarkano apli apvilktajā sektorā, PCB otrā pusē.

Šajā attēlā ar sarkanu apli apvilktajā reģionā - low-side sprauslu vadības MOSFET slēdži:
PCB vēl redzami:
abās pusēs low-side slēdžiem: induktori un kondensatori (zilā krāsā) LC filtriem PWM moduļiem;
nedaudz tuvāk uz plates vidusdaļu - transformatori high-side PWM izeju MOSFET (pozitīvā pleca slēdžu) barošanai (+130 V).

Atgriežamies pie šodienas situācijas. Jautāju vīriem, kādēļ gan pieņemts lēmums ķerties klāt DME un saņēmu atbildi: esot ierakstīta kļūda 29D2.

29D2 nozīmē: misfirings; cylinder 6.
Šī kļūda attiecas uz AIZDEDZES sistēmu, nevis sprauslu vadību!
Aizdedzes sistēmas gadījumā jāskata (ja ir aizdomas par DME defektu) aizdedzes spoļu vadības tranzistorus, nevis sprauslu vadības slēdžus!
Aizdedzes spoļu vadības tranzistori ir izvietoti uz otras (lielās/galvenās) PCB.

Nianse: ar 99.9% iespējamību aizdedzes spoļu vadības MOSFET bojājuma gadījumā tranzistoram būs īssavienojums (D/S ķēdē) un spolē izdalīsies LIELA siltumjauda (spole ''uzpūtīsies'' un kūpēs/smirdēs).
Ja DME atmiņā ir ierakstītas kļūdas par misfirēm (29CC .. 29D2; 29D9), bet nav iepriekšminētās spoļu ''uzpūšanās'', problēmas jāmeklē degmaisījumā vai citur, nevis DME.

Šoreiz - vīri bez jebkāda iemesla izlodēja mazākās PCB spraudņus; noknieba barošanas MOSFET tranzistora izvadus. Cerams, ka mans padoms meklēt iemeslu ne DME, bet citur, tiks uzklausīts. Citādi - turpmāks ''remonts'' tikai pasliktinās situāciju.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām