E92. Brīnums nenotika. Part 2

Šeit varat lasīt par skumjo stāstu - E92 N53 sērijas dzinēja problēmas, kas atklājās uzreiz pēc iegādes. Šajā postā - stāsta turpinājums.

Nākošos darbus aizkavēja startera maiņa, jo tas ''izbeidzās'' pēc pāris auto startiem. Apkopes ietvaros tika nomainīts arī akumulators, jo tas bija kalpojis kopš auto ''dzimšanas''. Vēl daži simti EUR neatliekamos izdevumos.

Pēc ūdenssūkņa maiņas izrādījās, ka termostats ir iesprūdis atvērtā stāvoklī. Protams, ka vienīgais risinājums - tā nomaiņa.

Auto pārdevējs nesteidza risināt problēmas; pārrunu laikā pienāca brīdis, kad arī iespējamā sprauslu alternatīva (*079 sprauslas, kas paredzētas N54/N63 sērijas dzinējiem) vairs nebija nopērkamas. Nu atlika viena iespēja - lietotas sprauslas.

Auto īpašnieks nopirka lietotas sprauslas, par kurām to pārdevējs it kā bija pārliecināts (esot bijušas uz labi strādājoša dzinēja). Diemžēl, šīs sprauslas bija stipri padzīvojušas (pat jaunākajām bija vismaz 8 gadi, bet vecākajai - pat 13!).

Pēc divu šo ''uzticamo/lietoto'' sprauslu uzstādīšanas (tika nomainīta 1.mā un 4.tā sprauslas, kas pēdējā aukstā starta testa laikā tecēja visvairāk) situācija nedaudz mainījās, taču pilnīgi noteikti ne uz labo pusi. Aukstais starts apstiprināja, ka abās bankās joprojām ir nopietnas problēmas. Integratori ap -30%; degmaisījums trekns. Piedevām, 4.cilindra mehāniskā efektivitāte palielināta (acīmredzot, sprausla joprojām tek), bet DME ķīmiskajā testā vēl palielināja degvielas daudzumu par 5 vienībām (ap +7%)! Kā tā? Iespējamie varianti:

a. es vairs neko nesaprotu no diagnostikas;

b. konkrētā cilindra sprausla ļoti skarbi un nekontrolēti tek; DME izdara nepareizus secinājumus;

c. citu tās bankas cilindru darbībā ir problēmas - ir palielināti to mehāniskie zudumi.

Trešais defekts varētu būt dēļ palielināta bloka izdiluma - tā saucamā ovāluma vai izteiktiem bloka čaulu virsmas defektiem.

Lai novērstu jebkādas aizdomas par dzinēja mehāniskām problēmām (un apstiprinātu tieši sprauslu problēmas), tika veikta dzinēja virzuļgrupas darbības pārbaude ar cilindru noplūdes testu.

Šī testa laikā darba kamerā tiek iesmidzināts normēts gaisa daudzums un fiksēts pretspiediens, ko rada darba kamera. Jo lielāki zudumi kamerā, jo mazāks pretspiediens. Šis tests, atšķirībā no kompresijas pārbaudes, ļauj daudz precīzāk un kvalitatīvāk novērtēt visas virzuļgrupas darbību. Testu sāk ar režīmu, kurā virzulis ir augstākajā punktā. Tad, lēnām griežot kloķvārpstu, virzulis tiek pārvietots zemāk, novērtējot čaulu sienu un gredzenu stāvokli.

Labas ziņas - dzinēja mehāniskā daļa ir teicamā stāvoklī! Sliktākas ziņas attiecas uz ''jaunajām'' lietotajām sprauslām. Lūk, izskrūvētās sveces (1.mā no kreisās):

Kā redzam, 1.mā un 4.tā svece (ar šīm sprauslām klients bija nobraucis vairākus simtus km testa brauciena laikā) ir ar vistumšākajiem izolatoriem. Diemžēl, šīs ''uzticamās'', ''labi strādājošās'' lietotās sprauslas izrādījās vēl lielāki mēsli kā jau instalētās.

Šajā brīdī es nolēmu izmantot savas rezerves sprauslas. Mazlietotas, tikai dažus gadus vecas sprauslas, kas tika nomainītas, jo to parametri no ideāla atšķīrās nedaudz vairāk kā es vēlētos. Pāris citu - tikai ar 10 .. 20 tūkstošu km resursu, to īpašnieks izdomāja profilaktiski nomainīt visas sprauslas (pat bez jebkādām reklamācijām par to darbu). Salīdzinot ar dzinējā uzstādītajām - ideālas sprauslas.

Lai gūtu precīzu priekšstatu un neapgāžamus pierādījumus, ka katra nomainītā sprausla būtiski uzlabo situāciju, es sprauslas mainīju pa vienai. Pēc katras jaunās (lietotās) sprauslas uzstādīšanas es veicu live data novērtēšanu aukstam dzinējam.

Lūk, situācija pirms sprauslu maiņas:

Degmaisījuma dati - katastrofāli abās bankās. Cilindru mehāniskās efektivitātes dati uzrāda (un sveces apstiprina), ka visvairāk tek 1.mā un 4.tā cilindra sprauslas. Ar to nomaiņu arī sākam.

Nomainīta 4.tā sprausla. 

Kā redzam, degmaisījums ir kļuvis daudz korektāks (Integrators samazinājies līdz -14.6%); Lambda 1.00. 

Nu pienākusi kārta 1.mā cilindra sprauslai. Pēc nomaiņas:

Lūk, arī 1.majā bankā situācija ir uzlabojusies! 1.mā cilindra mehāniskā efektivitāte apstiprina, ka 1.mā cilindra sprausla nu strādā korekti. Dati rāda, ka problēmas nu ir 3.šajam cilindram. 

Mainam 3.šo sprauslu. Pēc nomaiņas:


Lūk, degmaisījums 1.majā bankā - ideāls! Visu trīs cilindru mehāniskā efektivitāte - korekta! Joprojām redzam, ka problēmas ir 6.tajam cilindram (4.tajam menu - pēc firing order).

Kārta 6.cilindra sprauslai. Pēc sprauslas nomaiņas:


Noticis Brīnums - arī 2.ās bankas degmaisījums nu ir ideāls! Nu jau visi 6 cilindri strādā vienlīdz efektīvi! Problēmas pazudušas!

Un nobeigumā - sprauslu live data.



Sprauslu adaptāciju dati Stratified charge;
a. tukšgaita (attēlā augstāk);
b. daļējas slodzes režīmā (attēlā zemāk);
kā jaunām sprauslām, ideāli!

Jā, kopējais auto dzinēja remonts sanāca diezgan dārgs:
a. startera maiņa;
b. 4 lietotas sprauslas, kuru vieta - miskastē;
c. 4 labas lietotas sprauslas (ne lētas);
d. 6 sveces;
e. 6 aizdedzes spoles;
f. jauns degvielas filtrs un degvielas sistēmas tīrīšana;
g. izplūdes VANOS vārsts;
h. izplūdes sistēmas profilakse (savienojumu remonts);
i. divas Lambda zondes (neizturēja izplūdes remontu);
j. jauns akumulators;
k. NOx sistēmas remonts - emulatora uzstādīšana;
l. apkope - eļļas maiņa, visi filtri;
m. termostata maiņa;
n. ūdenssūkņa maiņa.

Auto remontā ieguldīti ap 4000 EUR. Piedevām - izmaksas ir samazinātas, jo tika uzstādītas lietotas sprauslas. Tagad kārta ritošās daļas apkopei. Braucot ir dzirdams ''klabeklis'' vairākās vietās. 
Acīmredzot, tehniskās apskates inspektors liktenīgajā dienā bija Stīvijs Vonders. Viņš nemanīja nekādas problēmas auto darbībā. 

Komentāri

  1. Labdien! Lau Jūsu rakstus un saprotu, ka orientējaties dzinējos. Jautājums - vai varat iedot savus kontaktus - ir mašīna, kurai ir benzīna atgāzu problēma un vēlētos aizvest pie speciālista, kurš reāli saprot lietu.

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām